2011-01-30, 13:20
Medlem
Cules avatar
Varför inte en Nissan Qashqai? Du får mycket bil för pengarna.
Citera
2011-01-30, 13:32
Medlem
blohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cule
Varför inte en Nissan Qashqai? Du får mycket bil för pengarna.

Nissan har jag inte ens kollat åt, men hade vi haft lite mer kulor hade det kanske kunnat vara något.

Citat:
Ursprungligen postat av Heligsomfan
Köp en stor kombi av valfritt märke.
Själv kör vi en Saab 9-5, 150 h.
Går in en syskonvagn och en sulky + packning.
Volvo är minst lika stor, ta en model som har 170 häst så slipper du problemet med den du tycker är klen.
Bra att ha rails på taket och dragkrok.
Railsen ifall ni ska iväg långt/länge och behöver takbox pga mycket packning.
Dragkrok är alltid bra då man behöver låna en släpkärra.
Finns otroligt mycket bilar på beg marknanden.

Vilken 9-5'a ska man välja ? Den modellen som har 'krom' runt framlyktorna eller modellen innan ?
Vad är det man ska se upp med när det gäller 9-5, mer än dom omtalade växellådorna från Saab ?
Hur är Saabs automatlådor ?

På tal om popcorn: hur kontrollerar man en växellåda ?
Senast redigerad av bloh 2011-01-30 kl. 13:40.
Citera
2011-01-30, 14:35
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligen
Idiot
Du är det!

På vilket sätt besvarade dina markeringar mina frågor?
Citera
2011-01-30, 16:24
Medlem
Har en 3åring själv och jag ångrar idag att vi köpte en golf kombi, visserligen är den större än v50 då vi inte ens fick in våran barnvagn i den, (teutonia fun). Men nu när åren har gått och vi har en stor barnstol i baksätet så är de riktigt trångt där bak! En fullstor kombi är att föredra! man vill bara sitta 1vuxen där bak då de blir för trångt för att sitta bekvämt med 2st där bak. Annars så är golf kombin förvånadsvärt stor i bakluckan. det skiljer inte många cm alls från storebror Passat så jag är nöjd så med bilen men en större bil är att föredra.

V50 är för liten för att vara en familjebil. Köp v70 om de e volvo ni prompt måste ha.
Citera
2011-01-30, 17:01
Medlem
Citroën C5 kanske? Ryms hur mycket som helst i bagaget. Tre hockeyväskor ENKELT man ser till och med bakåt med innerbakspegeln. Finns nog ingen bil som går lika mjukt på vägen som en C5a (förutsatt att de har den hydraliska fjädringen, någon idiotisk konstruktör på citroen kom på idéen att det inte ska vara standard nåmer -.- ) Jag har kört bensinmodellen på 0,78 per mil på landsväg (enligt färddatorn).
Citera
2011-01-30, 20:26
Medlem
Heligsomfans avatar
Det handlar väl mer om budget när du funderar på vilken modell du ska välja.
Hur mycket bil får du för dina pengar`?
Citera
2011-01-30, 21:04
Medlem
Prostreet32s avatar
Har ni hund?
Om ni har det får jag Gratulera. Och meddela att det är en V70 som gäller.
Det är sista haken in i Svensson världen.
Citera
2011-01-30, 21:09
Medlem
blohs avatar
Tack för alla svar.

Litenskit:
Jag har lite svårt för franskt då mina föräldrar, samt ett syskon, åker Peugeot och alltid är det något som krånglar. Även fast vi pratar om bilar som inte är äldre än 2 år.
Citera
2011-01-30, 21:14
Bannlyst
245:a kanske anses för pundigt av Svensson i dag, och lika 745:a.
V70 då, kan du ha och spola vatten på ur trädgårdsslangen på sommrarna.
Det mesta är nog galvaniserat i den.
Citera
2011-01-30, 21:22
Medlem
Liivs avatar
Jag och sambon har en V50, visst det går, men det är trångt.
Vagnen går in i bagaget och det går säkert i lite packning också om man monterar ner vagnen i småbitar, största problemet är bilbarnstolen.

Med babyskyddet är det lugnt så länge den inte är med bas, men när man byter till bakåtvändbilbarnstol från 6månader - 4år så blir det trångt i passagerarsätet fram.

Och nu har vi det problemet att vi ska ha en till och får inte in en till bilbarnstol utan att förarsätet påverkas. Så vi måste köpa en bil med större benutrymme bak. Planerar ni fler barn i framtiden så tänk på det redan nu. Och om någon "lång" person (över 166cm typ) ska sitta bekvämt fram i passagerarsätet så rekomenderas en större bil redan nu.
Citera
2011-01-30, 21:22
Medlem
blohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamlerunke
245:a kanske anses för pundigt av Svensson i dag, och lika 745:a.
V70 då, kan du ha och spola vatten på ur trädgårdsslangen på sommrarna.
Det mesta är nog galvaniserat i den.

245 och 745 känns lite opålitligt med tanke på deras ålder. Även om det mesta går att ordna genom att muta en god vän istället för att åka till en verkstad och bli rånad.

Citat:
Ursprungligen postat av Liiv
Jag och sambon har en V50, visst det går, men det är trångt.
Vagnen går in i bagaget och det går säkert i lite packning också om man monterar ner vagnen i småbitar, största problemet är bilbarnstolen.

Med babyskyddet är det lugnt så länge den inte är med bas, men när man byter till bakåtvändbilbarnstol från 6månader - 4år så blir det trångt i passagerarsätet fram.

Och nu har vi det problemet att vi ska ha en till och får inte in en till bilbarnstol utan att förarsätet påverkas. Så vi måste köpa en bil med större benutrymme bak. Planerar ni fler barn i framtiden så tänk på det redan nu. Och om någon "lång" person (över 166cm typ) ska sitta bekvämt fram i passagerarsätet så rekomenderas en större bil redan nu.

Vi ska faktiskt låna en V50 på onsdag för en resa till IKEA samt Babyproffsen där vi ska prova barnvagn+packning och få en egen uppfattning. Jag misstänker, precis som du säger, att den är i minsta laget.
Senast redigerad av bloh 2011-01-30 kl. 21:27.
Citera
2011-01-30, 21:38
Bannlyst
Det är det jag menar, 745:an eller 945:an, där i kring, var väll den "sista" volvon.
Fick jag tag på en hyfsad 945:a samtidigt som jag hade hus, fru, barn, skulle jag ta den direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in