Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-30, 11:03
Medlem
Headons avatar
Hej!

Som rubriken anger så har jag numera ena ändan från en tops kvar i örat. Jag vet att man egentligen inte ska peta sig i öronen med sådana men det händer ibland i alla fall.

Men det jag undrar över är följande, hur får jag ut bomullstussen? Inte för att jag tror det, men kan det på något sätt vara skadligt att gå runt med den för länge?

Tacksam för svar!
Citera
2011-01-30, 11:04
Medlem
rudanRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headon
Hej!

Som rubriken anger så har jag numera ena ändan från en tops kvar i örat. Jag vet att man egentligen inte ska peta sig i öronen med sådana men det händer ibland i alla fall.

Men det jag undrar över är följande, hur får jag ut bomullstussen? Inte för att jag tror det, men kan det på något sätt vara skadligt att gå runt med den för länge?

Tacksam för svar!
är bara att ringa läkaren och be dom ta ut den.
Citera
2011-01-30, 11:07
Medlem
xposures avatar
Jag hade blött örat och provat att få ut det gamla med en ny tops innan jag kontaktade läkare.
Citera
2011-01-30, 11:07
Medlem
BPECs avatar
Ring farbror doktorn, han hjälper dig nog.

edit: någon han före.
Citera
2011-01-30, 11:08
Medlem
Dr Snoozes avatar
In med pincetten och gräv
Citera
2011-01-30, 11:13
Medlem
Headons avatar
Historien har tagit en lite oväntad vändning, hittade precis en bomullstuss på golvet bredvid handfatet. Det måste vara den som jag trodde fastnat i örat.

Men varför känns det som att den sitter kvar där? Kan ju visserligen vara en annan bit bomull också eftersom jag inte såg när den kom ut igen.

Har lite svårt att komma till en läkare idag, kan det vara skadligt att låta den sitta kvar tills i morgon eller eventuellt ännu längre? Vill ju inte heller gå dit om det inte skulle vara någonting, då skulle jag ju framstå som värsta hypokondrikern...
Citera
2011-01-30, 11:15
Medlem
Headons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Snooze
In med pincetten och gräv

Tanken har slagit mig, men jag insåg att det nog finns bättre lösningar på det hela.
Citera
2011-01-30, 13:15
Medlem
Eliza CTs avatar
Känslan att den finns kvar kan vara efter irritation i hörselgången.
Så rota in för mycket, det blir lätt sår och inflammationer.
Är det inte bättre i morgon så kontakta din vårdcentral.
Mvh
Citera
2011-01-30, 14:41
Medlem
Headons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Känslan att den finns kvar kan vara efter irritation i hörselgången.
Så rota in för mycket, det blir lätt sår och inflammationer.
Är det inte bättre i morgon så kontakta din vårdcentral.
Mvh

Jag har låtit det vara en stund nu och det känns bättre, men jag är fortfarande lite osäker på om det är något därinne eller inte.

Kommer bara att avvakta nu och se hur det känns, precis som du säger.
Citera
2011-01-30, 16:40
Medlem
doejanes avatar
tugga ett tuggummi och sätt det på en tandpetare, så du får en tops av tuggummi, gräv med den i örat tills bomullstussen fastnar på den.
Citera
2011-01-30, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
tugga ett tuggummi och sätt det på en tandpetare, så du får en tops av tuggummi, gräv med den i örat tills bomullstussen fastnar på den.

genialt!
fast jag skulle nog valt ett mindre vasst föremål att sätta tuggummit på.
Citera
2011-01-30, 16:44
Medlem
Roedoress avatar
Så här blir det när man köper billiga tops, typ Rustas egna. Att folk aldrig lär sig när dom handlar hygienartiklar på WT-ställen.

Men att gå till läkaren innan man kontaktar någon man känner som kan göra samma jobb låter som slöseri med pengar. Och med tanke på var topsen har inhandlats så är det nog bättre att spara på pengarna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback