2016-09-10, 14:26
Tänk om han vinner målet mot Netflix o får en miljard dollar? Då kommer han att skratta åt denna tråden. Men förlorar han lär han han få stora advokatkostnader...
Citera
2016-09-10, 17:04
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tänk om han vinner målet mot Netflix o får en miljard dollar? Då kommer han att skratta åt denna tråden. Men förlorar han lär han han få stora advokatkostnader...
Sasong 2 ar redan slappt pa Netflix sa det ser inte speciellt ljust ut for hybris-Olle.
Citera
2016-09-10, 21:14
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar

Det bjuder vi på och hoppas att det uppmuntrar till mer galna upptåg och vardagsunderhållning!

Samson Biceps ska ha sitt.
Citera
2016-09-13, 16:18
Medlem
Rekas avatar
Undrar vad Olofs påhittade fasad kostar honom i tid och pengar. Jag tror inte att han har skapat de där snygga webbplatserna själv, sen har vi ju de där postadresserna, köpta twitterföljare, betala folk som medverkar i hans foton (kanske montage), etc.
Citera
2016-09-13, 23:16
Medlem
Vi måste ta reda på mer. Jag volontärar att resa till staterna och intervjua honom. Om fb hjälper till att betala resan
Citera
2016-09-15, 22:42
Medlem
Olof är mycket nära det stora genombrottet nu.
Jag håller tummarna för honom.
Citera
2016-09-15, 22:46
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beskadroppar
Olof är mycket nära det stora genombrottet nu.
Jag håller tummarna för honom.

Verkligen? Har du info eller länkar?

Det är väldigt tyst om hans Escobarprojekt.
Citera
2016-09-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Verkligen? Har du info eller länkar?

Det är väldigt tyst om hans Escobarprojekt.
Jag skojade bara, men lyckan står den djärve bi.
Citera
2016-09-16, 21:48
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beskadroppar
Jag skojade bara, men lyckan står den djärve bi.

Haha! Absolut! Kanske Sveriges störste underhållare genom tiderna, kanske större än självaste Owe Thörnqvist.

Undrar hur många de är som ska dela på summan när de ägt Netflix?
Citera
2016-09-22, 00:24
Bannlyst
När får vi se den gode Olof i en morgonsoffa i TV4?
Citera
2016-09-22, 14:55
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBahia
När får vi se den gode Olof i en morgonsoffa i TV4?

Ja! Snälla dum-TV4, make my day!

Det kan bli stor konst i när en valiumstinn Olof ska försöka förklara sin affärsmodell "money by proxy".

Det krävs nog att han vinner den rättstvisten för att han skulle bli intressant i media. Det troliga (och sunda) är att det går åt helvete och han blir intervjuad av Filip och Fredrik. Även det skulle kunna bli kul, speciellt eftersom hans ego inte tål kritiken. De borde även slänga in lite frågor om hans postboxföretag och de konstiga bilderna på honom och "Samson Biceps".
Citera
2016-11-04, 23:42
Medlem
blackms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Haha, formuleringarna är ju helt fenomenala.

"I may be wrong, but I do not believe you may profit on my name, my brother`s name and my family`s name and our likeness, unless you pay and get our approval."

När man skickar ett "juridiskt hotbrev" kanske man inte ska inleda meningar med "I may be wrong"...
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterdiagnos
Ny Wikipedia del, där man får en glimt in i Olofs liv:

https://en.wikipedia.org/wiki/Olof_K._Gustafsson

Iskall lirare. Roligt att dom försöker kräva $1 miljard när dom inte ens kan få något i närheten av den summan ens i domstol och att serien kommer aldrig producera en så hög vinst ändå. Och tror han att han har rättigheter till Pablo's liv för att han skapat ett bolag som heter Escobar Inc?
Senast redigerad av blackm 2016-11-04 kl. 23:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in