Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-19, 09:19
Det är intressant hur historien hela tiden ändras. Förut var det stämningar, telefoner och liknande han påstods tjäna pengar på. Nu i efterhand ligger stort fokus på Bitcoin både i Olofs egen intervju med Dialogiskt samt mofastis försvar här på Flashback.

Man vill gärna glömma bort att Olof sålde falska Picasso-målningar. https://www.hollywoodreporter.com/fe...ke-art-1078847

Och hur hans ”företag” Serieplaneten gick i graven när han tog betalt av folk och aldrig skickade produkten. http://serieforum.se/phpbb3/viewtopi...1405&start=360

Olof byter områden men modus operandi består. Nu ska vi tro att han blivit förmögen på Bitcoin. Hans egen ”Diet Bitcoin” scam ICO han hade ihop med den avdankade Escobar, nämner han inte ens längre fast det för bara något år sedan påstods vara hans framgångssaga. https://www.investopedia.com/news/pa...ryptocurrency/

Han må vara driftig men det förändrar inte att han är en opportunistisk skitsnackande bedragare sedan start. Inte ens om han gjort pengar på sina bedrägerier.
Citera
2021-03-19, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Vad har detta med saken att göra Olof? köpte med bitcoin och han har massor med bitcoin. Så han behöver inte köpa någon andrahandssortering bilar.

Är det så att ni alla är avundsjuka på Olof att ni inte får sladda runt med honom i hans ferrari eller rolls royce i frihamnen? jag hoppas att jag får göra det i sommar om jag är duktig och försvarar honom och visar att jag kan kavla upp framärmarna.

Kanske jag får åka privatjet tillbaka till Medellin för jag har börjat lära mig lite spanska med för att ge ett bra första intryck till Patron Escobar....

Men om du inte har belägg att Olof har köpt någon tattig andrahandsortering av övergivna bilar så blir det ingen vettig diskussion när Olof lägger fram bevis på bevis och jag tvingar debeatera era huvudlösa anklagelser.
Hahah fan va du måste ha skrattat för dig själv när du skrev det inlägget! " börjat lära mig spanska för att ge ett bra första intryck till Patron Escobar" men utan dig så hade tråden inte varit lika kul!
Citera
2021-03-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Det är intressant hur historien hela tiden ändras. Förut var det stämningar, telefoner och liknande han påstods tjäna pengar på. Nu i efterhand ligger stort fokus på Bitcoin både i Olofs egen intervju med Dialogiskt samt mofastis försvar här på Flashback.

Man vill gärna glömma bort att Olof sålde falska Picasso-målningar. https://www.hollywoodreporter.com/fe...ke-art-1078847

Och hur hans ”företag” Serieplaneten gick i graven när han tog betalt av folk och aldrig skickade produkten. http://serieforum.se/phpbb3/viewtopi...1405&start=360

Olof byter områden men modus operandi består. Nu ska vi tro att han blivit förmögen på Bitcoin. Hans egen ”Diet Bitcoin” scam ICO han hade ihop med den avdankade Escobar, nämner han inte ens längre fast det för bara något år sedan påstods vara hans framgångssaga. https://www.investopedia.com/news/pa...ryptocurrency/

Han må vara driftig men det förändrar inte att han är en opportunistisk skitsnackande bedragare sedan start. Inte ens om han gjort pengar på sina bedrägerier.

Han har aldrig scamat någon. Folk vet att Olof är rikt som ett troll och tar då chansen att scama och starta dispyter och lämna in stämningansökningar, det är likt folk försöker utpressa och stämma Trump bara för han är framgångsrik och inte skäms för det.

Serietidningarna försvann i posten och förmodligen är det mest nördar som har synfel som köper och inte kan se hur bra kvalitet det är på serietiedningarna.

Mobilerna har egenutvecklad mjukvara med egra teman, så det är bara att dem har samma hårdvara som apple och samsung men inte så mycket mer. Inget scam där och många har fått sina mobiler se bara på anis dom demina, mkhbd och mrwhosetheboss. Är lätt för mig att låtsas få något från escobar inc bara för att försöka få att det ser ut som jag är scammad.

Olof ändrar inte sina historier, bara han har så mycket att berätta att han inte hinner på ens flera intervjuer i rad.

Gällande sina dietbitcoin får jag återkomma, jag försöker etablera direktkontakt med MR Gustafsson.

Verkar som att hans assistenter har sett mina inlägg här, men jag vet inte Om Olof Gustafsson i egen hög person känner till Mofasti och hans kamp för honom och försök att visa sig vara en lirare som kan få arbeta gratis om så behövs.
Citera
2021-03-19, 13:02
Det måste vara bekvämt för Olof att trots all turbulens så är aldrig något hans eget ansvar. Serietidningar försvinner på posten för att nördar har synfel och nyhetstidningar världen över förtalar honom med falska anklagelser om att han försökt sälja falska tavlor.

Det är en stor konspiration mot Olof. Mentalsjuka 82-åringar stämmer honom och Klarna fryser hans intäkter. Elon Musk stal hans affärsidé och Netflix ignorerar honom.

Det verkar utifrån som att Olof är en kriminell slusk men det är i själva verket han som är offret.

Vilka larviga ursäkter du hittar på.
Citera
2021-03-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Det måste vara bekvämt för Olof att trots all turbulens så är aldrig något hans eget ansvar. Serietidningar försvinner på posten för att nördar har synfel och nyhetstidningar världen över förtalar honom med falska anklagelser om att han försökt sälja falska tavlor.

Det är en stor konspiration mot Olof. Mentalsjuka 82-åringar stämmer honom och Klarna fryser hans intäkter. Elon Musk stal hans affärsidé och Netflix ignorerar honom.

Det verkar utifrån som att Olof är en kriminell slusk men det är i själva verket han som är offret.

Vilka larviga ursäkter du hittar på.

Lyssna nu på den här låten för att få dig att lugna ner dig lite.
https://youtu.be/bFLow5StvvU

50 cent - window shopper.
Och sedan kan du tänka på att det där är Olof och jag i sommar. Vi åker ner med Ferrarin och cruisar runt på gatorna i Monaco och äter Rysk kaviar till frukost och ostron till lunch. I baksätet sitter några ryska babes och vi drar på en avstickare i en yacht till filmfestivalen i Cannes.

Det är verkligheten för någon som blev miljonär redan vid 16 år och sedan får arbeta med att bygga upp ett företagsimperium åt Före detta medellinkartellen. Ju mer stämd man blir desto rikare och mer framgångsrik är det. Att någon sonson försöker använda sin dementa 82-åriga farmor för att få lite pengar genom låtsas sympatier.

Nej Olof har inte scammat någon, dessa papper bevisar inget, bara att någon stolle har börjat stämna kreti och pleti bevisar inget. Men som sagt Olof har visat upp massor med bilar, klockor, privatjet och det är inget datoranimerat och han är med i nyheterna hela tiden och har blivit CEO av Escobar Inc och massa andra företag som jag inte hinner nämna upp.

Ni är vansinnigt avundsjuka, detta är nog det värsta exemplet på jantelagen, och att ni har mage att påstå att han är en bedragare bara för att han är rik och kan köpa saker kontant medan ni knappt ensk an beställa onlinepizza utan att ta det på kredit.
Citera
2021-03-19, 16:27
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Lyssna nu på den här låten för att få dig att lugna ner dig lite.
https://youtu.be/bFLow5StvvU

50 cent - window shopper.
Och sedan kan du tänka på att det där är Olof och jag i sommar. Vi åker ner med Ferrarin och cruisar runt på gatorna i Monaco och äter Rysk kaviar till frukost och ostron till lunch. I baksätet sitter några ryska babes och vi drar på en avstickare i en yacht till filmfestivalen i Cannes.

Det är verkligheten för någon som blev miljonär redan vid 16 år och sedan får arbeta med att bygga upp ett företagsimperium åt Före detta medellinkartellen. Ju mer stämd man blir desto rikare och mer framgångsrik är det. Att någon sonson försöker använda sin dementa 82-åriga farmor för att få lite pengar genom låtsas sympatier.

Nej Olof har inte scammat någon, dessa papper bevisar inget, bara att någon stolle har börjat stämna kreti och pleti bevisar inget. Men som sagt Olof har visat upp massor med bilar, klockor, privatjet och det är inget datoranimerat och han är med i nyheterna hela tiden och har blivit CEO av Escobar Inc och massa andra företag som jag inte hinner nämna upp.

Ni är vansinnigt avundsjuka, detta är nog det värsta exemplet på jantelagen, och att ni har mage att påstå att han är en bedragare bara för att han är rik och kan köpa saker kontant medan ni knappt ensk an beställa onlinepizza utan att ta det på kredit.

Jag tror att det behövs vissa kvaliteter för att Olof ska titta åt ditt håll. Den viktigaste är nog att du har pengar eller något annat som han behöver. De sakerna kommer han att utnyttja och sen dumpa dig. Det är nämligen så bedragare gör; de delar inte med sig, de roffar åt sig. Lycka till.
Citera
2021-03-19, 16:30
Han var inte miljonär när han var 16. Hans pappas företag som var juridiskt ansvarig för alla hans projekt omsatte inte ens 2 miljoner.

Undrar vem som inte har råd med en pizza. Domarna och åtalen jag postat i tråden kostade mer att begära ut än ditt socialbidrag din pundande nolla.

Citat:
Jag bryr mig om miljön, och orsaken varför jorden är så illa ut och vi har ikoner som Thunberg är för att vi konsumerar så himla mycket.

Jag har därför för att minska min konsumption sagt upp mig från mitt arbete för att leva på a-kassa och därmed ha mindre pengar att konsumpera för miljöns skull.
Citera
2021-03-19, 23:22
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ja fast Olof har flygit till Beverly Hills varför skulle han göra det om det nu är så illa där?

Dessutom alla dessa stämningar och förtal är något som man gör slentrianmässigt borta där i amerikat och bevisar inget, det är bara slöseri med pengar.

Det är som att Kodapan stämmer mig för förtal vid en domstol i kalifornien, inte kommer det leda till något. Sedan kan jag stämma tillbaka kodapan för vanäran. Och så fortsätter det fram och tillbaka.

Dessa stämningar visar bara att folk försöker utnyttja Olof för att dem är äldre, lite som med Ebba Busch där gamlingen börjar svamla om att ångra sin försäljning....

Så nä vad några gamlingar försöker scama olof skiter jag i. Dessutom har han redan kommit med bevis och hans assistenter verkar läsa Mofastis inlägg för att hjälpa Mofasti i hans kamp att försvara Olofs alla grandiosa affärer.

Men för all del fortsätt med att dra fram massa stämningar, Olofs Twitter växer sinnesjukt och kommer ha 20 000 följare om några år medan han reser runt i privatjet och gör business deals.
Flytta tråden till humor
Citera
2021-03-20, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Jag tror att det behövs vissa kvaliteter för att Olof ska titta åt ditt håll. Den viktigaste är nog att du har pengar eller något annat som han behöver. De sakerna kommer han att utnyttja och sen dumpa dig. Det är nämligen så bedragare gör; de delar inte med sig, de roffar åt sig. Lycka till.

Och nu börjar du med ditt svammel om att han är en scammer fast inget tyder på detta.

Jag har försvarat Olof för jag vet att han är en framgångsrik affärsman och inte är en del av denna cancel-kultur som härskar här på flashback.

Jag vill göra ett bra jobb och visa att jag visar framfötterna.

https://twitter.com/olof_gustafsson/...57282296684544

Här ser du att Olof vill att jag ska mejla honom. Han vet inget om jag har pengar eller inte, är väl snarare tvärtom vad jag visar här på flasbhack.

Stora företagsledare ser potentialen i personers framtida kapacitet, inte vad man har nu och det visat Olof.

Men du vill väl i dina villfarelser få det till att han bara vill veta Mofastis tillgångar och scamma mig och min farmor kanske?????

Till er alla som läser här. Allt är inte svart och vitt, lyssna inte på dessa besatta personer som försöker göra allt för att få Olof att framstå som negativ.

Man kan knappast köpa rolls roycar, flyga privatjet genom att få några 82-åringar i USA att skriva på något lån? Kanske om man får dessa att låna några millar till 50% ränta.....

Ska försöka kontakta Olof om ett tag. Är fortfarande traumatiserad av alla uthängingar jag har blivit utsatt i andra trådar.
Citera
2021-03-20, 11:27
Medlem
Citat:
Och nu börjar du med ditt svammel om att han är en scammer fast inget tyder på detta.

Jag har försvarat Olof för jag vet att han är en framgångsrik affärsman och inte är en del av denna cancel-kultur som härskar här på flashback.

Jag vill göra ett bra jobb och visa att jag visar framfötterna.

https://twitter.com/olof_gustafsson/...57282296684544

Här ser du att Olof vill att jag ska mejla honom. Han vet inget om jag har pengar eller inte, är väl snarare tvärtom vad jag visar här på flasbhack.

Stora företagsledare ser potentialen i personers framtida kapacitet, inte vad man har nu och det visat Olof.

Men du vill väl i dina villfarelser få det till att han bara vill veta Mofastis tillgångar och scamma mig och min farmor kanske?????

Till er alla som läser här. Allt är inte svart och vitt, lyssna inte på dessa besatta personer som försöker göra allt för att få Olof att framstå som negativ.

Man kan knappast köpa rolls roycar, flyga privatjet genom att få några 82-åringar i USA att skriva på något lån? Kanske om man får dessa att låna några millar till 50% ränta.....

Ska försöka kontakta Olof om ett tag. Är fortfarande traumatiserad av alla uthängingar jag har blivit utsatt i andra trådar.

1. Det finns ju tydliga indikationer. Minst sagt.

2. Om inte allt är svart eller vitt så ska de ju inte heller lyssna på dig, som dyrkar O.

3. Om du missade det så är det ju ”scam-lån” som bland annat är misstanken är i USA. En sådan grej kan vara bra pengaboost om man lyckas någorlunda. Räcker till bilar.

Se Dirty money, avsnitt Payday. Handlar om Scott Tucker som skarvade lite oskönt med folks lån och blev stenrik. Var dock en flerårig lång verksamhet med riktigt många kunder.

4. Uthängningar?
Citera
2021-03-20, 17:55
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Intelligensbefriat svammel

Jag tror att du är Nibblers lillebror.
Och att du har minst en kromosom för lite.
Citera
2021-03-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
1. Det finns ju tydliga indikationer. Minst sagt.

2. Om inte allt är svart eller vitt så ska de ju inte heller lyssna på dig, som dyrkar O.

3. Om du missade det så är det ju ”scam-lån” som bland annat är misstanken är i USA. En sådan grej kan vara bra pengaboost om man lyckas någorlunda. Räcker till bilar.

Se Dirty money, avsnitt Payday. Handlar om Scott Tucker som skarvade lite oskönt med folks lån och blev stenrik. Var dock en flerårig lång verksamhet med riktigt många kunder.

4. Uthängningar?

Det finns tydliga indikationer på att alla här är sjukligt besatta av att försöka exposa honom ni får för fan sluta titta på verz och clue news och den där andra snubben från biggest looserr som lever för att försöka hitta på exposningar.

Är man framgångsrik har man haters och galningar börjar då förfölja en, förstår ni väl själva att gamlingarna ångrade sig och ska påstå att dem är mentalt handikappade och gud vet vad, tror ni inte dem hade haft en god man då????? Olof har aldrig scammat och försöker göra sitt bästa.

Fast ja omi startar en business börjar ni då leverera saker då klarna börjar frysa betalningar? eller ska ni skicka ut saker och gå i konkurs? nej olof försöker lösa detta så att alla får sina mobiler asap... det kallar jag riktig kundservice.

Men ja är ni inte kända vet ni inte hur det är att vara rik och känd, alla försöker blåsa en och scama en och påstå att man är falsk och det är hemskt.

Kan ni inte acceptera att Olof är en riktigt cool och grym churre som har lyckats med på något år vad andra inte ens hinner göra under sin livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in