2021-03-16, 20:03
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
3:Han åkte nästan in på livstid i LA och där ville ingen hjälpa honom men ryska maffian bailade ut honom genom hans kontaktnät och annars hade han suttit på livstid för han gjorde tre felonies minsann.

Du begriper väl själv att såna domar är offentliga?

Vad sägs om att du Googlar reda på fallet där Olof åtalats i LA och suttit i fängelse och återkommer till oss när du har hittat det.
Citera
2021-03-16, 20:21
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan

Vad sägs om att du Googlar reda på fallet där Olof åtalats i LA och suttit i fängelse och återkommer till oss när du har hittat det.

Enda stället att hitta info om de fallen är nog att läsa ett Simpsons magasin
Citera
2021-03-16, 21:40
Medlem
Citat:

Du kan själv leta upp dessa dommar då och visa att dessa inte finns.

Vem tror du jag kommer tro mest? Olof som visar upp sina Rolls Royce, visar upp visitkort, poserar i filmer med roberto escobar, hänger i medellin, flyger privatjet hela tiden och med framgångsrika affärsmän som Stefan Eriksson?

Nej han bara radar upp bevis efter bevis så dessa dommar finns men jag behöver inte se på dessa för att veta att det Olof säger är sanningen.

Är som att jag skulle fråga Arne om på bilkverkstaden hur ofta man behöver byta ett oljefilter på en tesla jämfört med att fråka elon musk själv. Behöver Elon behöva filma sig mekande i en tesla för att visa att han kan sådana saker? nej det finns auktoritet.

Dessutom kan domarna kanske vara sekretessbelagda med, kanske någon kan tweeta olof och be om mer detaljer?
Citera
2021-03-16, 22:27
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:

Vem tror du jag kommer tro mest? Olof som visar upp sina Rolls Royce, visar upp visitkort, poserar i filmer med roberto escobar, hänger i medellin, flyger privatjet hela tiden och med framgångsrika affärsmän som Stefan Eriksson?

Nej han bara radar upp bevis efter bevis så dessa dommar finns men jag behöver inte se på dessa för att veta att det Olof säger är sanningen.

Är som att jag skulle fråga Arne om på bilkverkstaden hur ofta man behöver byta ett oljefilter på en tesla jämfört med att fråka elon musk själv. Behöver Elon behöva filma sig mekande i en tesla för att visa att han kan sådana saker? nej det finns auktoritet.

Dessutom kan domarna kanske vara sekretessbelagda med, kanske någon kan tweeta olof och be om mer detaljer?

Stefan Eriksson , framgångsrik ? Affärsman ?
Citera
2021-03-16, 22:36
Citat:

Ifall det inte existerar, hur skulle jag visa det för dig? Jag menar att domarna inte existerar och att Olof inte spenderat en enda dag i amerikanskt fängelse.

Resten av ditt inlägg är inte ens intressant att läsa. Leta upp en sökmotor och visa mig papper från Amerikanska justitiedepartementet om fallet.

Ifall en svensk Olof Kyros Gustafsson riskerat livstid i Los Angeles så finns det i nyhetstidningar, det finns mugshots och det finns sökbara domar och protokoll från åtal.

Vänligen plocka fram det.
Citera
2021-03-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ifall det inte existerar, hur skulle jag visa det för dig? Jag menar att domarna inte existerar och att Olof inte spenderat en enda dag i amerikanskt fängelse.

Resten av ditt inlägg är inte ens intressant att läsa. Leta upp en sökmotor och visa mig papper från Amerikanska justitiedepartementet om fallet.

Ifall en svensk Olof Kyros Gustafsson riskerat livstid i Los Angeles så finns det i nyhetstidningar, det finns mugshots och det finns sökbara domar och protokoll från åtal.

Vänligen plocka fram det.

Jag förstår. Men frågan är varför han skulle ljuga om något som enligt dig är så enkelt att bevisa?

Tänker på teorin att han är en mytoman borde han nog tänka efter vad han kan komma undan med.

Menar han har visat upp sina bilar och dessa är skrivna på honom.
Citera
2021-03-16, 22:41
Citat:
Jag förstår. Men frågan är varför han skulle ljuga om något som enligt dig är så enkelt att bevisa?

Tänker på teorin att han är en mytoman borde han nog tänka efter vad han kan komma undan med.

Menar han har visat upp sina bilar och dessa är skrivna på honom.

Han ljuger för att sådana som du tror på honom.

Våga vara lite kritisk. Tror du på allvar att han riskerat livstid i Amerikanskt fängelse?

Jag förstår att du köper hans snack om privatflyg, klockor och bilar. Ifall han suttit i fängelse så finns det offentliga spår om detta. Kan du hitta något? Något, över huvud taget.
Citera
2021-03-16, 22:47
Det finns ingen sekretess som döljer arrestering och fängelsetid i USA. När åtal väckts är det offentligt att åtal väckts.

När folk hamnar i den situationen skrivs det i media att en svensk gripits och åtalats. När utlänningar döms dras deras visum in och de behöver lämna landet, eller blir deporterade av ICE.

Olof påstår att han suttit i fängelse under samma tidsperiod som Trump varit president. Trump, som kritiserats för hur hård han är mot utländska brottslingar.

Världen fungerar inte så som Olof beskriver den. Att en icke-namngiven svensk riskerat livstid i LA hade även blivit rubriker hemma i Sverige.
Citera
2021-03-16, 22:55
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Det finns ingen sekretess som döljer arrestering och fängelsetid i USA. När åtal väckts är det offentligt att åtal väckts.

När folk hamnar i den situationen skrivs det i media att en svensk gripits och åtalats. När utlänningar döms dras deras visum in och de behöver lämna landet, eller blir deporterade av ICE.

Olof påstår att han suttit i fängelse under samma tidsperiod som Trump varit president. Trump, som kritiserats för hur hård han är mot utländska brottslingar.

Världen fungerar inte så som Olof beskriver den. Att en icke-namngiven svensk riskerat livstid i LA hade även blivit rubriker hemma i Sverige.

Olof lever i en paralell verklighet , han ljuger med snöbolls effekt ju mer han blir ifrågasatt desto mer ljuger han. Han har några miljoner förmodligen men det har kreti och pleti med utan att skrävla om det. Bilarna och övrigt krafs är inte spec mkt pengar. Bubblan spricker snart.
Citera
2021-03-16, 22:56
Medlem
Rätt sorglig historia. Han stod där som sjuttonåring i kostym och ville bli stor entreprenör, och vad hände? Bolag med den avlidne Kokainkungens bror, snack om visitkort och människor som ifrågasätter sanningshalten i hans uttalanden. Kan tycka att finns en viss sympati för karln, om han upplever hans liv på ett visst sätt så behöver man inte ifrågasätta det. Så länge han mår bra av det.
Citera
2021-03-17, 00:03
Medlem
-Beelzebub-s avatar
Stämmer det att han köpt begagnade biljetter till Donald Trumps presidentinstallation, för att kunna hävda att han på nått sätt var inbjuden dit?
Citera
2021-03-17, 00:06
Medlem
Citat:

För att det alltid finns nötter som tror på fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in