2024-04-06, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Dubbelmördaren Annika Bengtsson satt 28 år i amerikanskt fängelse innan hon utvisades. Olof kommer inte få 2050 år.
Hon tog på sig dubbelmord för att slippa dödsstraff,hennes snubbe sköt.

Och de regler som fanns då kan inte appliceras idag
Citera
2024-04-06, 22:47
Medlem
StigHelmutts avatar
Olof K är fan geni.

I dokumentären (som för övrigt är nerklippt 99 %, 120 timmar inspelning till en timmes doku)
berättar han bla att media gillar mystik. Att företaget låter shady blir bara mediamanipulation på högsta nivå, och att dom samtidigt uppnår det Escobarbrodern Robert var ute efter : att namnet ska hållas aktuellt

Vem är då inte bättre person att bli ansiktet utåt för det, än den alla tror är mytoman??!

Kungligt alltså

Bättre affärside än IKEA om du frågar mig

https://www.svtplay.se/video/jLZ5q6P...054&id=jLZ5q6P
Citera
2024-04-06, 22:57
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt

Olof är fattig. Kamprad är rik.

Kamprad och hans familj reser och gör vad de vill. Olof sitter inlåst i fängelse och Svettis och dottern luffar runt som hobos.
Citera
2024-04-06, 23:12
Medlem
Citat:
Olof K är fan geni.

I dokumentären (som för övrigt är nerklippt 99 %, 120 timmar inspelning till en timmes doku)
berättar han bla att media gillar mystik. Att företaget låter shady blir bara mediamanipulation på högsta nivå, och att dom samtidigt uppnår det Escobarbrodern Robert var ute efter : att namnet ska hållas aktuellt

Vem är då inte bättre person att bli ansiktet utåt för det, än den alla tror är mytoman??!

Kungligt alltså

https://www.svtplay.se/video/jLZ5q6P...054&id=jLZ5q6P

Han är en enigma

Men inte konstigt att han blivit skrytsam eftersom alla utgår från att han ljuger fast allt han säger går att fact-checka!
Typiskt svensk mentalitet att man försöker vara överdrivet källkritiskt till allt, som Olof själv säger

Han träffade Donald Trump, som diss för alla som inte tror på honom ,,, LoL
https://youtu.be/OPRtLnC0Bfk?si=seSaBAqDoGPGUoQI&t=1904
Citera
2024-04-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Olof är fattig. Kamprad är rik.

Kamprad och hans familj reser och gör vad de vill. Olof sitter inlåst i fängelse och Svettis och dottern luffar runt som hobos.

Kamprad är död, och du är hjärndöd (förmodligen fd analfabet, hitfraktad som kvotflykting)

Kan en fattig festa med Donald Trump ??`

https://youtube.com/shorts/2pvJMc9jt...jjKxhQYMDvVeLK

fimbevis
https://youtu.be/OPRtLnC0Bfk?si=seSaBAqDoGPGUoQI&t=1904
Senast redigerad av OGfog 2024-04-06 kl. 23:21.
Citera
2024-04-07, 00:28
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OGfog

Men inte konstigt att han blivit skrytsam eftersom alla utgår från att han ljuger

Han hade en miljon när han var 16, införde Simpssons till Sverige.
Bevisat

https://youtu.be/OOUNSuC0CNI?si=lRMs8y-Rm51EPB_x&t=739
Citera
2024-04-07, 01:22
Citat:
Kan en fattig festa med Donald Trump ??

Det kostar några tusen dollar, så ja om man verkligen vill.

Citat:
Han hade en miljon när han var 16, införde Simpssons till Sverige.
Bevisat

Egmont publicerade serietidningen The Simpsons i Sverige på licens av Bongo i 30 nummer mellan 2001 och 2004. Det var alltså 9 år innan Olof ”införde Simpssons (sic) till Sverige”.

Angående det där om miljonen så gick hans verksamheter (bi-firmor till Affideer AB) med förlust.

Citat:
Eftersom spekulationerna fortsätter så anser jag att det kanske är bäst att kortfattat lägga ut korten på bordet, eftersom detta har en omedelbar påverkan på mig personligen.

Enkelt uttryckt så har Olof inte en realistisk förväntan på sina fyra företag. Han förväntar sej att överta dessa när han är 18. Firmorna, som alla är bi-firmor, går med förlust och i det läget kan man inte skriva över dessa till Olof, eller nån annan. Det vore bedrägeri.
Det funkar inte för Olof, som tycker att hans far lovat, så det blir en konflikt som eskalerar, och så småningom flyttar Olof till USA, till sin mor, för att situationen ska kunna lugna ner sej.

http://www.serieforum.se/phpbb3/view...382ed5#p161323
Senast redigerad av kodapan 2024-04-07 kl. 01:30.
Citera
2024-04-07, 03:19
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Hellre fattig med i alla fall en enda polare än stormrik utan någon alls.
Nja inte riktigt så. Men pengar får man "polare", tro mig, jag vet.

Såg nån dokumentär på svtplay. Vet inte på vad egentligen, men killen måste ha omsatt en del pengar som han levde och flackade runt. Vad namnet Escobar i sig självt skulle generera för pengar fattar jag inte heller. Men nånstans har de kommit ifrån.
Senast redigerad av Gigant_Superman 2024-04-07 kl. 03:19. Anledning: Felstavning
Citera
2024-04-07, 03:21
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Kamprad är död, och du är hjärndöd (förmodligen fd analfabet, hitfraktad som kvotflykting)

Kamprad levde ett enormt mycket framgångsrikare liv än denna pissluffare, och med Olofs viktproblem så kanske det inte dröjer länge förrän han är passé skulle jag gissa?
Citera
2024-04-07, 07:41
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Nja inte riktigt så. Men pengar får man "polare", tro mig, jag vet.

Såg nån dokumentär på svtplay. Vet inte på vad egentligen, men killen måste ha omsatt en del pengar som han levde och flackade runt. Vad namnet Escobar i sig självt skulle generera för pengar fattar jag inte heller. Men nånstans har de kommit ifrån.

Det har ju redan fått sitt svar (bedrägerier) och mer kommer att komma fram när USA släpper åtalen och/eller pressreleasen släpps efter Olofs sentencing.
Citera
2024-04-07, 07:52
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Det har ju redan fått sitt svar (bedrägerier) och mer kommer att komma fram när USA släpper åtalen och/eller pressreleasen släpps efter Olofs sentencing.
Vilka bedrägerier har funkat sen 2014 utan åtal?
Citera
2024-04-07, 08:17
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Vilka bedrägerier har funkat sen 2014 utan åtal?

Konstig fråga.

Hur skall jag veta vilka bedrägerier Olof K har begått?

När man till och med erkänner bedrägerier som inte ens kan bevisas så är det nog svårt för andra att hålla koll på vad Olof har gjort och, helt ärligt, så är det ganska så ointressant.

Min gissning är att pengar har kommit in från olika handlingar involverade med konst. Det är där pengarna har kommit in och med dessa pengar kan man leva och sponsra sitt leverne och andra projekt utåt som samtliga är misslyckade samt spela Allan Ballan på YouTube.

Det enda Olof "lyckades" med var att vara en front och springpojke men det var andra som drog i trådarna. Dessa personer svettas nog en hel del nu när Olof kommer att kvittra som en kanariefågel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in