Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-11, 20:00
  #2353
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggetsomstucket
Var ska jag placera denna tråd?
Olika forskningsresultat i olika länder?
Den skulle kunna passa här:
(FB) Socialantropologi, etnologi och sociologi
Citera
2018-10-11, 20:37
  #2354
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Diskutera organisationen Trädplan i Göteborg, bland vars medlemmar före kommer de som förmodligen ligger bakom hot mot personer som arbetar med byggandet av en järnvägtunnel i Göteborg. Det har även förekommit sabotage mot bygget.
Var lägga en tråd där organisationens märkliga idéer diskuteras, samt den brottslighet som förekommer?

http://www.tradplangoteborg.se/

Företagsskvaller? Organiserad Brottslighet? Brott & Brottsbekämpning? Terrorism? Anarkism? Politik Inrikes?
Placera den i (FB) Politik: inrikes då den verkar avhandla politisk aktivism så får vi se hur diskussionen utvecklas.
Citera
2018-10-13, 20:47
  #2355
Medlem
Pope666s avatar
vart kan jag lägga en tråd som handlar om en fight mellan stålmannen vs jesus. Skulle vilja höra referat om hur användare tror att en fight mellan dessa två slagskämpar skulle sluta.
Citera
2018-10-14, 04:55
  #2356
Medlem
pantywankers avatar
Undrar om det finns ett sätt att hitta lösenordet till min skrivare.
En HP DeskJet 2620 ca ett år gammal.
Bara kört med sladd hittills men har nu köpt ny mobil och vill kunna använda den.
Hittar inte pappren från köpet.
Citera
2018-10-14, 22:28
  #2357
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
vart kan jag lägga en tråd som handlar om en fight mellan stålmannen vs jesus. Skulle vilja höra referat om hur användare tror att en fight mellan dessa två slagskämpar skulle sluta.
Laidback skulle jag tro.
Citera
2018-10-15, 08:16
  #2358
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Undrar om det finns ett sätt att hitta lösenordet till min skrivare.
En HP DeskJet 2620 ca ett år gammal.
Bara kört med sladd hittills men har nu köpt ny mobil och vill kunna använda den.
Hittar inte pappren från köpet.
Försök här:
(FB) Övriga dator- och IT-diskussioner
Citera
2018-10-30, 00:21
  #2359
Moderator
Ancistruss avatar
Jag har funnit en artikel som handlar om att några på Lunds universitet skall börja studera djur på ett normkritiskt vis med inspiration från genusvetenskapen. Jag tänkte fråga om hur ni ser på detta. Är detta en ny intressant infallsvinkel eller bara trams? Vilka svar kan denna forskning utmynna i? Osv.

Politik-feminism eller Vetenskap-Biologi-ekologi/natur/djur/växter känns spontant som två olika delar av forumet där tråden kan passa in i. Men jag är öppen för andra förslag.

Länk: https://nyheteridag.se/nu-ska-djuren...t-nagot-annat/
Citera
2018-11-04, 12:16
  #2360
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag har funnit en artikel som handlar om att några på Lunds universitet skall börja studera djur på ett normkritiskt vis med inspiration från genusvetenskapen. Jag tänkte fråga om hur ni ser på detta. Är detta en ny intressant infallsvinkel eller bara trams? Vilka svar kan denna forskning utmynna i? Osv.

Politik-feminism eller Vetenskap-Biologi-ekologi/natur/djur/växter känns spontant som två olika delar av forumet där tråden kan passa in i. Men jag är öppen för andra förslag.

Länk: https://nyheteridag.se/nu-ska-djuren...t-nagot-annat/
Inte en helt lättplacerad tråd, men jag undrar om inte (FB) Jämställdhet och diskriminering är bäst om man ska lägga fokus på normkritik/genusvetenskap.
Citera
2018-11-04, 19:01
  #2361
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Inte en helt lättplacerad tråd, men jag undrar om inte (FB) Jämställdhet och diskriminering är bäst om man ska lägga fokus på normkritik/genusvetenskap.

Tror du det? Men OK, jag provar där. Tack!
Citera
2018-11-04, 19:37
  #2362
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Tror du det? Men OK, jag provar där. Tack!
Frågade internt. Jag har inte fått svar av jämställdhet, men modsen i (FB) Ekologi, natur, djur och växter säger annars att de tar den.

Som sagt, inte helt lättplacerad.
Citera
2018-11-05, 22:13
  #2363
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Frågade internt. Jag har inte fått svar av jämställdhet, men modsen i (FB) Ekologi, natur, djur och växter säger annars att de tar den.

Som sagt, inte helt lättplacerad.

Nä, jag håller med dig, inte en direkt lättplacerad tråd. Men det var väl kul med en utmaning? Har Ekologi, natur, djur och växter sagt att de tag den provar jag där.

Stort tack för din hjälp!
Citera
2018-11-10, 03:38
  #2364
Medlem
pantywankers avatar
Undrar hur man kan göra en riktig rak apostrof på ett Svenskt tangentbord
Liksom att trycka på ä med ett Engelskt operativsystem.
Låter löjligt kanske men aldrig hittat detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback