Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-08-17, 10:39
  #1
Medlem
Alpha-Xs avatar
Har mina funderingar på o köpa en extern hårddisk där ja kan spara alla mina bilder, musik, filmer mm mm.

Vad tror ni om denna > http://www.netonnet.se/item.asp?iid=51822
160 GB räcker ju ett tag, sen är ju priset ganska överkomligt, men är det nåt o satsa på?

Hjälp mig i HDD djungeln !

//A
Citera
2004-08-17, 11:05
  #2
Medlem
DrLoves avatar
Aldrig hört talas om fabrikatet, jag hade satsat på en LaCie. Men visst, det kan säkerligen vara ett bra köp ändå.


/DrLove
Citera
2004-08-17, 11:35
  #3
Medlem
Nibblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha-X
Har mina funderingar på o köpa en extern hårddisk där ja kan spara alla mina bilder, musik, filmer mm mm.

Vad tror ni om denna > http://www.netonnet.se/item.asp?iid=51822
160 GB räcker ju ett tag, sen är ju priset ganska överkomligt, men är det nåt o satsa på?

Hjälp mig i HDD djungeln !

//A


Min polare har en sån där. Och han värkar nöjd med den. Han har aldrig haft några problem med den iaf.
Citera
2004-08-17, 11:36
  #4
Medlem
AluDisc? Ingenting jag skulle våga köpa
Jag skulle nog hellre köra på maxtor, lacie osv!

Man kan ju undra vad de där har för praktiskt överföringshastighet?
Kika på ngn review !

mvh peakk
Citera
2004-08-17, 11:46
  #5
Banned
schakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peakk
Man kan ju undra vad de där har för praktiskt överföringshastighet?
Kika på ngn review !

mvh peakk

Det där om överföringshastighet funderar jag också över. När jag kollar på pricerunner ser jag att långt ifrån alla diskarna har cache. De diskar som har cache har i de flesta fall endast 2mb!

Vet någon huruvida det är möjligt att stoppa i en större disk när man väl behöver mer lagringsutrymme?

Jag antar att det går eftersom det är standard 2.5" och 3.5" IDE. frågan är hur bökigt det är och hur svårt det är att få upp lådan m.m.
Citera
2004-08-17, 11:57
  #6
Medlem
En adapeter..

Såg i Nyaste PC hemma att det finns en adapter så att man kan göra vanliga hårddiskar till externa ^^
vet tyvärr ingen hemsida .. eller produktens namn men har för mig den kostar mellan 300-400 kr
Citera
2004-08-17, 12:02
  #7
Medlem
Alpha-Xs avatar
Det var ju lite blandade åsikter om den, frågan är om man skall våga prova en, eller om man skall köpa en något dyrare Maxtor eller Lacie med en gång?

Thestonian: det lät ju rätt intressant det där, får ja allt ta o kolla upp!

Tack så länge....
Citera
2004-08-17, 12:19
  #8
Medlem
Info om produkten ..

Produkt : Easy IDE
Pris : 315 kr
Tillverkare : Sohousb
Leverantör : Eksitdata
Telefon : 0340-69 06 70
webb : www.eksitdata.com

12 / 15 poäng i PC hemma
( lyckades hitta tidningen )
Citera
2004-08-17, 22:57
  #9
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Har aldrig hört talas om det fabrikatet och med största sannolikhet är det bara kabinettet som är tillverkat av dom. Hårddisken inuti lär vara av välkänt fabrikat !

/#LOUDmouth#
Citera
2004-08-19, 22:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Har aldrig hört talas om det fabrikatet och med största sannolikhet är det bara kabinettet som är tillverkat av dom. Hårddisken inuti lär vara av välkänt fabrikat !

/#LOUDmouth#
Den där grejen som jag skrev om är faktiskt en sladd ..
eller som sagt var , en adapter ..
bara att plugga in i en hårddisk som inte sitter i burken och sen plugga in den i USB porten ..
Citera
2004-08-19, 23:27
  #11
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thestonian
Den där grejen som jag skrev om är faktiskt en sladd ..
eller som sagt var , en adapter ..
bara att plugga in i en hårddisk som inte sitter i burken och sen plugga in den i USB porten ..

Jojo, det fattade jag också Jag syftade på den externa hårddisken som nämndes av trådstartaren.

/#LOUDmouth#
Citera
2004-09-14, 12:11
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Jojo, det fattade jag också Jag syftade på den externa hårddisken som nämndes av trådstartaren.

/#LOUDmouth#
Ursäkter för den missen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback