Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-17, 14:15
  #13
Medlem
Trevligt när nån uppdaterar sin status, det öppnas allt för många trådar där man aldrig får veta hur det gick.

Har själv en bil som förvisso håller rätt värme, men när man åkt ett tag i kyla blir det imma på vindrutan (all värme riktas neråt) generalagenten håller på och undersöker om det går att få fram en annan porgamvara som är lämpligare för svenskt klimat.
Citera
2016-04-18, 18:14
  #14
Medlem
Scinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163cm
Trevligt när nån uppdaterar sin status, det öppnas allt för många trådar där man aldrig får veta hur det gick.

Har själv en bil som förvisso håller rätt värme, men när man åkt ett tag i kyla blir det imma på vindrutan (all värme riktas neråt) generalagenten håller på och undersöker om det går att få fram en annan porgamvara som är lämpligare för svenskt klimat.


Ja visst är det trevligt! Den här tråden fick ju ett solklart avslut
Citera
2018-07-05, 20:01
  #15
Medlem
Tar upp en gammal tråd i stället för att skapa en ny med samma namn.

Har en 2007 Qashqai. Köpte den med trasig fläktmotor som jag har bytt. Nu har jag problem med att få den kall. Vet inte hur länge motorn har varit trasig, men i och med att man säger att man ska köra med AC:n på för att den behöver användas kontinuerligt för att fungera så kan jag ju misstänka att det inte varit så i det sista i alla fall. Vad är det första jag ska se efter?

När jag bytte fläktmotor gjorde jag först ett dumt fel och satte spjället fel, så på passagerarsidan kan jag bara få kall luft. Det tänkte jag åtgärda så småningom men nu när det är sommar behövs knappast värme så jag har inte tänkt på det mer. Är det något som spelar in i det hela? På passagerarsidan blir det alltså inte varmare när jag ändrar från "Low" till varmare.
Citera
2018-07-20, 11:28
  #16
Medlem
Hej JAQ,
jag förstår inte riktigt din fråga men försöker att svara endå.

Hur säker är du på att ACn fungerar? Blir AC röret i motorrummet kallt?

1. Kontrollera ALLA säkringar/reläer som rör AC i fordonet.
2. Fungerar fläkten på alla steg? Om endast full fart fungerar så kan det vara förkopplingsmotståndet (om det finns på din bil)
3. Kontrollera att AC kyler, sätt kyla på LO och känn på aluminiumröret från kompressorn som leder in till förångaren i kupén.
Om inte röret är kallt efter ett par minuter så har du låg alt. ingen kylmedia i systemet dessvärre.
Sedan skulle jag ändra tillbaka spjället direkt istället för att vänta.

Lycka till
Citera
2018-07-20, 13:00
  #17
Medlem
WeAreMotorheads avatar
På en så pass modern bil går det med all säkerhet koppla in diagnosutrustning för utläsning av felkoder även för ACn
Citera
2021-03-08, 19:34
  #18
Medlem
Har en nissan +2 med samma problem.blåser kallt på low.men auto blir inge bra ljummet.
hur gick det/tips ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback