Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Passat cc är ju som sagt en otroligt fin bil, men det som gör mig lite orolig är att rutan går ner ca 2cm varje gång du ska öppna dörren, sen när du stänger den går den upp igen. Ni som haft en cc under en vinter då det varit kallt, har ni haft problem med denna funktion? Finns det några andra "svaga punkter" man bör kolla på innan man köper en?
Om det finns nån som haft en egen så berätta gärna lite om dina egna erfarenheter av den vintertid.

Jag har ägt min CC sedan Augusti och kan säga att ja, du kan få problem.
Första gången det blev riktigt kallt så vägrade rutorna att gå ner...efter en del skrapande för att få bort det värsta runt kanterna så gick rutan till slut ner. De andra rutorna ville dock inte gå ner.
Man måste ha en flaska de-icer liggandes i bagaget som du sprayar runt kanterna..annars går det åt h-vete.
Du bör dessutom smörja listerna med silikon...då minskar risken att rutorna fryser fast.
Kommer du att köra bilen mycket själv så kan man i färddatorn ställa in så att endast förardörren låses upp när du trycker på nyckeldosan (1 knapptryckning, 2 knapptryckningar för att resterande dörrar skall låsas upp)
Skaffar du parkeringsvärmare till bilen (vilket jag aldrig hädanefter kommer att välja bort på en bil) så kommer du förmodligen inte ha problemet...