Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-08-16, 20:53
  #1
Medlem
Raazs avatar
Vill ha ett alternativ till Serv-U som jag använder idag.

Mina enda krav är att servern ska gå att fjärrstyra, antingen med sitt egna program, eller med nån plugin.

Känner enbart till Serv-U men tycker de borde finnas fler..
Citera
2004-08-16, 21:01
  #2
Medlem
phreuds avatar
Hur menar du fjärrstyra? Kan du inte bara köra med t.ex VNC? Inte jättesäkert iofs.
Citera
2004-08-16, 21:15
  #3
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Windows 2000 Server, Win XP (Pro tror jag), win 2003 har alla stöd för fjärrinloggning via "Terminal Service"
Citera
2004-08-16, 21:58
  #4
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreud
Hur menar du fjärrstyra? Kan du inte bara köra med t.ex VNC? Inte jättesäkert iofs.

jag menar så man kan logga in på ftp-servern från en annan dator och där lägga till användare å sånt.
Citera
2004-08-16, 22:25
  #5
Medlem
Unix/Linux kanske?

...och ja, det blir förstås lite program runt själva ftp-servern på det sättet, men så får du också lite "tyngd" i systemet.
Citera
2004-08-16, 22:34
  #6
Medlem
enverhoxha99s avatar
Glftpd för Linux kan fjärrstyras via ett program (gratis) som heter Glftpd Site Manager. Hur bra det funkar vet jag dock inte.

Sedan kan t ex ioFTPD för Win administreras via telnet eller via ftp-klient, t ex FlashFXP.
Citera
2004-08-16, 23:44
  #7
Medlem
phreuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raaz
jag menar så man kan logga in på ftp-servern från en annan dator och där lägga till användare å sånt.

Jag använder proftpd som server under linux och administrerar den utifrån med ssh. Kör du Windows vidhåller jag att du kan använda VNC. Ingen snygg lösning, men det funkar.

Annars låter ju enverhoxha99's förslag lovande...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback