Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-25, 14:51
  #469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Tycker bara sorans attityd känns lite lätt obehaglig. Dessutom känns utfallen mot "korkade" bristav lite orättvis då jag uppfattar Soran som minst lika blåst. Fast Soran jobbar mer på att dölja det. Helt obildad men vill framstå som en smart politisk tänkare fast han bara säger torra självklarheter. Tycker någon Soran är rolig som komiker?

Soran säger självklarheter i media, stryker medhårs och är så äckligt pk i allt han säger.

Helt oförmögen att bjuda på sig själv, men försöker ändå vara lite knasig ibland med skämt som "jag vill knulla med en haj".

Att han säljer ut turnéer och är uppskattat av någon under 40 är ett jävla mysterium. Özz skulle lätt kunna ta sorans plats som pk-kurd i Sverige om det inte vore för att faktiskt har en personlighet - som Soran saknar.

Någon får gärna länka till en rutin med Soran som är rolig. På riktigt rolig. Inte det-håller-jag-med-om-applåd-rolig..
__________________
Senast redigerad av ThostenFlinck 2015-12-25 kl. 14:59.
Citera
2015-12-25, 17:54
  #470
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Lagt märke till detta dock med viss förståelse då Petter är en vandrande fuck up i många lägen . Det mer chockerande är att tydligen Aron och Soran umgås med Petter även privat. Petters humor ligger ju på vilken torr svenne som helst . Har säkert fem stycken Petter i min bekantskapskrets .
Å andra sidan så är väl Soran en mästare på skämt på bönders nivå? Jag uppskattar Petter till och med mer .Än varje gång jag hört Soran dragit någon line som du kan hitta på valfri högstadieskola i Sverige

Sveriges mest överskattade "Komiker " ja Soran plus hans knullkompis Magnus.
Citera
2016-01-11, 13:59
  #471
Medlem
starbounds avatar
Petter är ingen intellektuell gigant men han kör en sketch om dagen på Instagram just nu.

De är riktiga pärlor enligt mig.

https://www.instagram.com/petterbristav/
Citera
2016-01-19, 12:39
  #472
Medlem
starbounds avatar
Sexpratet var väldigt bra. Det här är min favoritpodd sedan AMK:s veckopodd la ner.
Citera
2016-01-19, 14:46
  #473
Medlem
starbounds avatar
Formellt sett blev alltså Nour våldtagen av en 20-årig kvinna när hon var 13. Lite kvällstidningsstoff på den.
Citera
2016-01-19, 14:54
  #474
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Formellt sett blev alltså Nour våldtagen av en 20-årig kvinna när hon var 13. Lite kvällstidningsstoff på den.

Lite komiskt ändå att bli våldtagen frivilligt.

Edit: Nour är rolig, och bra i detta avsnittet.
Edit2: Bra diskussion om depression!
__________________
Senast redigerad av farfar 2016-01-19 kl. 15:52.
Citera
2016-01-19, 17:34
  #475
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Lite komiskt ändå att bli våldtagen frivilligt.

Jo, det är ju en definitionsfråga. Tankegången är att barn inte kan samtycka och då blir det våldtäkt. Men jag vet inte, kanske är sexuellt utnyttjande.
Citera
2016-01-19, 23:47
  #476
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Jo, det är ju en definitionsfråga. Tankegången är att barn inte kan samtycka och då blir det våldtäkt. Men jag vet inte, kanske är sexuellt utnyttjande.
Det lät ju onekligen som sexuellt utnyttjande..

Veckans avsnitt var i alla fall det bästa på väldigt länge, gillar när det inte bara är trams.
Citera
2016-03-24, 18:45
  #477
Medlem
Helt hoppat denna podcast, läst att det är Soran och sen skippat den för att jag inte gillar honom som komiker (eller politiker).

Men ramlade in på den när jag googlade Aron Flam efter jag sett en standup av han på tuben. Började lyssna från 230, och jäklar vad bra den är, lyssnat väldigt mycket. Petter, Aron, och Soran fungerar väldigt bra tillsammans. Den hade inte fungerat alls för mig utan Aron, han är ett geni och tänker som jag och är utåtspråkig med de åsikter han har (tillbakadragen och till och med lögnaktiv med sina personliga ting dock [också som jag]), men med de alla tre samman blir det väldigt bra.

Det är skönt personligt. Samtidigt diskuterar de intressanta grejer. Det är skrämmande många korkade och naiva folk med, Soran och Petter samt majoriteten av gäster. Men i och med Aron som inte bara oftast har motsatta åsikter, också ställer sig på tvären för att han tycker ryggdunkande är långtråkigt och ogivande. Detta under respektfull atmosfär, som lyckas hållas trots humoristiska (och ibland karriärspåverkande) personpåhopp.
Citera
2016-03-25, 08:33
  #478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleWhale
Helt hoppat denna podcast, läst att det är Soran och sen skippat den för att jag inte gillar honom som komiker (eller politiker).

Men ramlade in på den när jag googlade Aron Flam efter jag sett en standup av han på tuben. Började lyssna från 230, och jäklar vad bra den är, lyssnat väldigt mycket. Petter, Aron, och Soran fungerar väldigt bra tillsammans. Den hade inte fungerat alls för mig utan Aron, han är ett geni och tänker som jag och är utåtspråkig med de åsikter han har (tillbakadragen och till och med lögnaktiv med sina personliga ting dock [också som jag]), men med de alla tre samman blir det väldigt bra.

Det är skönt personligt. Samtidigt diskuterar de intressanta grejer. Det är skrämmande många korkade och naiva folk med, Soran och Petter samt majoriteten av gäster. Men i och med Aron som inte bara oftast har motsatta åsikter, också ställer sig på tvären för att han tycker ryggdunkande är långtråkigt och ogivande. Detta under respektfull atmosfär, som lyckas hållas trots humoristiska (och ibland karriärspåverkande) personpåhopp.
Man skulle nästan kunna tro att det är herr Flam själv som gömmer sig bakom skärmen :-)

Den här podden har segat ner sig ordentligt. Rekommenderar dig att lyssna på de första ~80 avsnitten där det var mycket mer energi.
Citera
2016-03-25, 12:24
  #479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drakenbakom
Man skulle nästan kunna tro att det är herr Flam själv som gömmer sig bakom skärmen :-)

Den här podden har segat ner sig ordentligt. Rekommenderar dig att lyssna på de första ~80 avsnitten där det var mycket mer energi.
Haha eller hur, hoppade faktiskt upp en tanke om att det kan uppfattas så.
Jag är Aron och börjat misstänka att jag kommer få kicken från podden, så lagt in en recension av mig själv för Petter att läsa.

Nej, men avsnitten utan Aron är också oftast bra, men hade inte lyssnat på podden en lägre tid utan han.

Lyssna från avsnitt 1 vet jag inte, var 5 år sedan och gjort likadant med tack för kaffet, lyssnat från avsnitt 1 när det finn ca ~250 avsnitt. Man blir lite störd av det
Citera
2016-03-25, 23:53
  #480
Medlem
Elwisps avatar
Det var väldigt längesen jag lyssnade på de 100 första avsnitten men jag minns att jag tyckte att podden gick ner sig någonstans efter 100-strecket. På senare tid (kanske de 20 senaste avsnitten) har jag dock flera gånger slagits av att jag har tyckt att det har varit en bättre nivå än tidigare.

Såklart har mycket med gästerna att göra men samspelet mellan Petter, Soran och Aron har varit lysande. Dom får gärna fortsätta länge till för min del!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback