2015-03-02, 20:12
Medlem
TwentyTwos avatar
Tycker Petter och Aron är alldeles för okritiska mot Soran, han får hacka på de två hur mycket han vill men väldigt sällan någon på riktigt säger emot Soran.

Att Soran dumpade sin fästmö för att hon blev gravid (allegedly), har fått en dotter som han inte tar något ansvar för verkar tystas ner helt?

Jag har alltid gillat Soran men ärligt talat? Hans ex har ju förekommit i podden några gånger, han friade till henne i New York, sen blir hon gravid, Soran drar och de får en dotter som han skiter i.
Han har varken hjälpt dem ekonomiskt eller träffat dottern som typ är 1 år nu. Även om han hatar morsan till barnet så ska ju inte det behöva gå ut över barnet som han trots allt var med och skapade.

Ändå så betraktas han som en av Sveriges bästa komiker, han är frekvent med i morgonradio, leder tv-galor, åker landet runt på turné och åker på resor med TV4, helt okritiserad och ingen ifrågasätter han om detta?

Nej gör ett episkt avsnitt där Petter och Aron konfronterar han om detta vettja, skulle va sjukt kul!
Citera
2015-03-02, 20:51
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwentyTwo
Tycker Petter och Aron är alldeles för okritiska mot Soran, han får hacka på de två hur mycket han vill men väldigt sällan någon på riktigt säger emot Soran.

Att Soran dumpade sin fästmö för att hon blev gravid (allegedly), har fått en dotter som han inte tar något ansvar för verkar tystas ner helt?

Jag har alltid gillat Soran men ärligt talat? Hans ex har ju förekommit i podden några gånger, han friade till henne i New York, sen blir hon gravid, Soran drar och de får en dotter som han skiter i.
Han har varken hjälpt dem ekonomiskt eller träffat dottern som typ är 1 år nu. Även om han hatar morsan till barnet så ska ju inte det behöva gå ut över barnet som han trots allt var med och skapade.

Ändå så betraktas han som en av Sveriges bästa komiker, han är frekvent med i morgonradio, leder tv-galor, åker landet runt på turné och åker på resor med TV4, helt okritiserad och ingen ifrågasätter han om detta?

Nej gör ett episkt avsnitt där Petter och Aron konfronterar han om detta vettja, skulle va sjukt kul!

Det där är bara skvaller och det finns en tråd om det;
(FB) Skvaller om Soran Ismail?
Citera
2015-03-03, 10:43
Medlem
Ballongdjurs avatar
Avsnittet med Apelgren är topp 5 roligaste podcastavsnitt jag hört.
Bristav gör det bra som straight man, då Apelgren ensam är för ostrukturerad.
Lite som David i Alla mina kamrater.
Drömmen ör att Apelgren+vän skaffar egen podd.
Kanske med den andre gästen eller med sin fru.

Första TSKNAS jag hört på över 1 år.
Citera
2015-03-06, 13:53
Medlem
Citat:

Att Soran dumpade sin fästmö för att hon blev gravid (allegedly), har fått en dotter som han inte tar något ansvar för (ALLEGEDLY) verkar tystas ner helt?

Jag har alltid gillat Soran men ärligt talat? Hans ex har ju förekommit i podden några gånger, han friade till henne i New York, sen blir hon gravid, Soran drar (ALLEGEDLY) och de får en dotter som han skiter i (ALLEGEDLY).
Han har varken hjälpt dem ekonomiskt (ALLEGEDLY) eller träffat dottern (ALLEGEDLY) som typ är 1 år nu. Även om han hatar morsan (ALLEGEDLY) till barnet så ska ju inte det behöva gå ut över barnet som han trots allt var med och skapade.

Jag lade till några ALLEGEDLY som du hade glömt.
Anledningen till att vi inte "konfronterar" är för att vi har hört BÅDA sidorna av historien till skillnad från resten av er som dömer utefter hörsägen, löst snack och galna tweets.
Citera
2015-03-06, 17:05
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bristav
Jag lade till några ALLEGEDLY som du hade glömt.
Anledningen till att vi inte "konfronterar" är för att vi har hört BÅDA sidorna av historien till skillnad från resten av er som dömer utefter hörsägen, löst snack och galna tweets.
Är du verkligen bristav, kan du bevisa på något sätt?

I övrigt tycker jag inte alls det är konstigt att hans privatliv inte tas upp i podden. Varför skulle han? Han sa ju det själv, när han berättade att han skulle bli pappa, att detta är det ända han kommer att berätta när det kommer till hans faderskap. Tycker det är fruktansvärt ointressant och onödigt att ens tro att han skulle berätta något i podden. Varför ska man förvänta sig det?
Finns ingen anledning att spekulera eller tro att han inte tar hand om sin dotter. Vi vet ju bara en sida. Den sidan som blev krossad för att han lämnade henne. Det är inte konstigt att hon basunerar ut aggressiva tweets. Sanningshalten behöver inte vara särskilt hög.
Citera
2015-03-11, 00:16
Medlem
Bagdadkingens avatar
Briljant jävla avsnitt, älskar när Aron bara kör.
Elinor Svensson sa knappt någonting under hela avsnittet, jag reagerade på att hon verkligen inte kunde hitta en igång för hade hon yttrat sig skulle hon få en shitstorm över sig från lyssnarna.
Lite trist kan jag tycka.
Citera
2015-03-11, 08:23
Medlem
Aron kändes inte knivskarp. Tror han hade knaprat lite piller innan detta avsnitt.
Citera
2015-03-11, 13:05
Medlem
siisters avatar
Citat:

förstår väl varför det inte tas upp i podden, skulle väl inte bli så härlig stämning.. men tycker att särskilt petter kan ju få till några bra comebacks nån gång på sorans tråkiga "ööhh petter käft." tycker alla runt om honom är fegisar angående det här, särskilt när det ska vara så viktigt att klaga på andra som gör fel.. och visst kan man ifrågasätta sanningshalter i "galna" tweets, men det här är glasklart tycker jag. särskilt med en sida som säger "i detta tar jag mitt fulla ansvar" och sen aldrig syns med ungen på nåt sätt. men ja, håller med dig twentytwo
Citera
2015-03-11, 22:12
Medlem
swimp78s avatar
Lustig situation som uppkommit kring Aron, att en stor del av sveriges "komikerelit" i mellan och korpenklassen sitter och nästan verkar rädda och inte vågar säga emot alternativt underdånigt sväljer allt han säger

När Aron håller låda sitter andra komiker med tindrande ögon tysta och nickar underdånigt "ja, ja.. jasså.. ja"

Karln är ju galen då det kommer till ämnet antisemitism. Helt galen.
Guilliou är antisemt, Linderborg är antisemit, Aftonbladet påstår att judar äter barn, blablabla. Helt paranoida vanföreställningar utan några som helst belägg.
Senast redigerad av swimp78 2015-03-11 kl. 22:14.
Citera
2015-03-11, 23:36
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Lustig situation som uppkommit kring Aron, att en stor del av sveriges "komikerelit" i mellan och korpenklassen sitter och nästan verkar rädda och inte vågar säga emot alternativt underdånigt sväljer allt han säger

När Aron håller låda sitter andra komiker med tindrande ögon tysta och nickar underdånigt "ja, ja.. jasså.. ja"

Karln är ju galen då det kommer till ämnet antisemitism. Helt galen.
Guilliou är antisemt, Linderborg är antisemit, Aftonbladet påstår att judar äter barn, blablabla. Helt paranoida vanföreställningar utan några som helst belägg.

Aron verkar vara en mycket sorglig och oskön person. Tycker att det är lite hånfullt att bjuda in en massa gäster till podden och Aron kan inte ens lägga fem minuter på att googla personerna i fråga. Som med Sara Larsson-avsnittet. Sitter han och låtsas som om han inte ens vet vem hon är, och om han nu verkligen inte vet det hur jobbigt kan det vara att kolla upp det innan, en googling, kanske lyssna på en av hennes låtar på youtube. Säger inte att man måste veta vem hon är eller ens bry sig, men ska man agera någon sorts intervjuare kan det ju vara en fördel att veta någonting om gästen i fråga.

Soran är mest bara självupptagen han får oftast allting att handla om sig själv

Bristav är väl den enda som är lite ödmjuk, inte lätt att försöka styra upp en pod tillsammans med två enorma egon som Soran och Aron. Synd bara att han inte är lite mer allmänbildad.
Citera
2015-03-12, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Bristav är väl den enda som är lite ödmjuk, Synd bara att han inte är lite mer allmänbildad.

Jag är mer än villig att möta dig i Quizkampen eller ett parti TP när du har lust. Du kommer bli förvånad...
Citera
2015-03-12, 04:59
Medlem
BlackMetals avatar
Jag tycker snarare till skillnad från canadianresources att Aron är den roligaste i podden och att avsnittet direkt höjs om han är med. Dessutom är han mest Flashback-kompatibel.

Citat:
Ursprungligen postat av bristav
Jag är mer än villig att möta dig i Quizkampen eller ett parti TP när du har lust. Du kommer bli förvånad...
Grudge-match!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in