Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-31, 12:22
  #121
Medlem
Det man funderar lite på i detta programmet är alla nya kök som sätts dit i kommunala hyresrätter, får dom verkligen tillstånd till det hur som helst, kommer det inte räknas som en rejäl standard-höjning och därmed högre hyra?
Citera
2018-05-28, 21:56
  #122
Medlem
Timeouts avatar
I dag var det riktigt ett starkt program. ALS är en jävla skitskjukdom
Att vara 27 år och småbarnsmamma och veta att inom några år ska man dö i en plågsam sjukdom... hur klarar man det psykiskt?

2016 fick Sandra problem med domningar i sin högerhand. Läkarnas besked kom som en fullständig chock för den 27-åriga småbarnsmamman och hennes sambo Rickhard.
Hon har ALS, en obotlig förlamningssjukdom som leder till att musklerna förtvinar. Hon lever med den plågsamma vetskapen att hon inte kommer få se sin tvååriga dotter Ellenor växa upp och plågas av tanken att behöva lämna Rickhard och Ellenor i en bostad med stora renoveringsbehov.
https://www.dplay.se/videos/sofias-a...as-anglar-1016
Citera
2018-05-31, 11:19
  #123
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Jag förstår inte att ni frivilligt kan titta på Sofias änglar.
Jag har kollat på det ett par gånger och kommer aldrig göra det mer.
Missförstå mig inte, det är en bra serie.
Men man blir ju bara deprimerad? Även om dom får hjälp så mår man ju skit när avsnitten är slut ändå.
Knappast ett mysprogram som jag vill sitta med min fru och 2 åriga dotter och titta på.
__________________
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2018-05-31 kl. 11:23.
Citera
2018-05-31, 17:26
  #124
Medlem
Mooons avatar
Äckligt socialporr. De drabbade människorna ska bara ynkas och framkalla tårar hos en publik som innerligt är tacksamma att inte de är drabbade utan att det är dom - de andra.
Citera
2018-05-31, 23:14
  #125
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Äckligt socialporr. De drabbade människorna ska bara ynkas och framkalla tårar hos en publik som innerligt är tacksamma att inte de är drabbade utan att det är dom - de andra.
Jag förstår inte att folk klarar sig igenom dom riktigt värsta avsnitten.
Ett avsnitt handlade om ett psykfall som hade satt eld på sitt ex och sin lilla son (minns inte hur gammal han var när det inträffade) som överlevde men helt sönderbrända.
En annan idiot som hade satt eld på huset där hans småbarn låg och sov där två av tre dog.
Jag har själv blivit pappa för inte så länge sen och jag klarar inte av att titta på det där programmet, jag mår verkligen skit.
Kille som hittar sin fru och mamma till sina barn hängd i garaget, märket visade sig vara aggressiv cancer och så vidare.
Nej tack, jag slår om och kollar på något annat.
__________________
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2018-05-31 kl. 23:20.
Citera
2018-06-01, 15:17
  #126
Medlem
Allt känns så fejkat!
Citera
2018-11-30, 03:14
  #127
Medlem
roflcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte777
Allt känns så fejkat!

Varför skulle en tjej med ALS vara fejk? Eller en mamma och hennes son som blivit brända av sin man/pappa?

Sluta tro att allt på tv är fejk.
Citera
2019-03-31, 13:16
  #128
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag kom på hur jävla rolig jag var...när jag nyligen såg program-trailern som körde över 4-barns maken, änkan brister ut! lägg av! och håller överförtjust handen över munnen, det kan väl bara betyda att Sofia har lyckats återuppväckt den döde! i slutet av programmet och stövlar in som nån
här är mitt liv-gäst

Eller så har det här programmet inget existens-berättigande
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-03-31 kl. 13:22.
Citera
2019-10-07, 12:12
  #129
Medlem
Akcamalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag kom på hur jävla rolig jag var...när jag nyligen såg program-trailern som körde över 4-barns maken, änkan brister ut! lägg av! och håller överförtjust handen över munnen, det kan väl bara betyda att Sofia har lyckats återuppväckt den döde! i slutet av programmet och stövlar in som nån
här är mitt liv-gäst

Eller så har det här programmet inget existens-berättigande


Vad menar du?
Citera
2019-10-07, 12:15
  #130
Medlem
Akcamalliss avatar
Kollar senaste avsnittet. I varje program kommer de dit och berättar att de ska renovera och så, och typ; vad väntar vi på? Nu kör vi igång!
Och så i denna veckans, precis som i varje program var det liksom nu kör vi! Alla går ut på gatan, samma kläder och allt som innan. Bara det att den ena killen nu har gipsad arm :’) de kommer alltså inte direkt och hjälper dem som de vill få det att se hur som. Inte för de spelar någon roll egentligen, det är sjukt snällt att de hjälper. Men att de säger till de att de måste ha samma kläder och att för att de ska verka som att de kommer direkt med alla bilar haha!

Kan inte någon som fått hjälp av Sofias änglar berätta hur det går till? Hela tiden när de är där å hjälper och allt. Får ni verkligen inte se förren de är klart?
Citera
2019-10-07, 12:17
  #131
Medlem
Har bara sett delar av olika avsnitt förutom all jäkla reklam om avsnitten som går hela tiden. Jag har inga problem med att man hjälper folk men att göra det på det här offentliga sättet gillar jag inte. "Socialporr" var det någon som skrev. Bra ord.

Tycker synd om de som måste "socialprostituera" sig för att få hjälp. Det är inget annan än förnedrande.
Citera
2019-10-07, 12:18
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Äckligt socialporr. De drabbade människorna ska bara ynkas och framkalla tårar hos en publik som innerligt är tacksamma att inte de är drabbade utan att det är dom - de andra.

Det är väl bra om det kan få andra att uppskatta sitt liv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback