Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-30, 20:09
  #109
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Måndag den 30 januari kommer Sofias änglar att sända ett program där dom hjälper mamman och sonen som blev bränd av mammans exsambo Paavo Heiskanen.
Sofias änglar Kanal 5 Måndag 20:00 - 21:00 den 30 januari 2017

Paavo blev själv svårt brännskadad och tog sitt liv ett halvår efter att han kom ut från fängelset.
Tråd finns Man tänder eld på ex och son i Sundbyberg, 25 augusti 2005
(FB) Man tänder eld på ex och son i Sundbyberg, 25 augusti 2005

Vem var Paavo? Ett missbrukande kontrollfreak med psykiska problem. Från en artikel.

"Paavo började röka hasch igen. Först anade inte Yvonne något.
– Han började gapa och skrika och anklaga mig för saker. Till slut ville inte mina vänner hälsa på längre när han var där.
Paavos missbruk blev tyngre. Han började använda amfetamin och hans kontrollbehov blev allt större.
–Han började spionera på mig och kontrollerade min telefon, min post och mina kvitton.
– Han var också enormt osäker på sig själv. Han trodde att jag och mina vänner pratade skit om honom och att vi skrattade åt honom.
När Yvonne upptäckte Paavos missbruk försökte hon först hjälpa honom. Han svor att han skulle sluta – men bröt alltid löftet.
Fortsatte trakassera
Till slut fick Yvonne nog.
Den 1 augusti 2005 flyttade han ut.
– För mig var det en enorm lättnad.
Men han fortsatte trakassera Yvonne. Via sms och telefon. En gång stod han utanför hennes jobb.
Amfetaminen hade gjort att han hamnat i en psykos.
– Han ringde och sa att han var med på TV?4. Han trodde också att det kom ut människor genom eluttagen."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10962882.ab

Det finns tre artiklar på AB om händelsen. Den första är från 27 sep 2006
Där står mannens namn, Paavo Heiskanen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10962882.ab

Den andra artikeln är från 3 nov 2006
Paavo Heiskanen hällde bensin över Yvonne och deras 18 månader gamla son och tände på.
Nu har HD valt att inte skärpa hans straff.
- Jag hade hoppats han skulle få livstid. Det är vad jag och mina barn fått, säger Yvonne.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10987789.ab

Den tredje artikeln är från 4 jun 2016
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle22911740.ab
Missa inte programmet som sänds just nu på kanal 5.
Citera
2017-01-30, 20:19
  #110
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Missa inte programmet som sänds just nu på kanal 5.
Usch det gör ont att titta på den skadade lilla pojken
Citera
2017-01-30, 20:24
  #111
Medlem
Bavaros avatar
Fy fan vilket jävla öde!

Stackars stackars lilla kille och mamman och storebror. Vilket jävla trauma, blir så ledsen att se dem vad det råkat ut för!
Citera
2017-01-31, 08:13
  #112
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Fy fan vilket jävla öde!

Stackars stackars lilla kille och mamman och storebror. Vilket jävla trauma, blir så ledsen att se dem vad det råkat ut för!
Ja verkligen. Men vad är det för jävla idiot som gör något sånt mot andra människor. Tortyr av värsta sort sen avrättning på aset.
Edit: Såg nu att han tog livet av sig.
__________________
Senast redigerad av Scamp 2017-01-31 kl. 08:16.
Citera
2017-02-13, 20:41
  #113
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag blir berörd av Cornelias öde i kvällens program. Trist öde för en ung tjej och jag hoppas att det finns en väg att på längre sikt rehabiliteras tillbaka till ett lite mer normalt och självständigt liv.
Citera
2017-02-13, 21:17
  #114
Medlem
freddanabcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Jag blir berörd av Cornelias öde i kvällens program. Trist öde för en ung tjej och jag hoppas att det finns en väg att på längre sikt rehabiliteras tillbaka till ett lite mer normalt och självständigt liv.

Samma här, blev jävligt berörd av stackars fina Cornelia! Jävla lökar man hackar.. Sjukt trist öde samt att man blir less på det jävla systemet som pga ålder gav nedslag efter nedslag till den rehabilitering hon behöver. Hoppas givetvis hon blir bättre med åren!
Citera
2017-02-20, 21:14
  #115
Medlem
Timeouts avatar
Oj vilket program det var i kväll
En pappa med två små barn och frun dör i cancer. Malignt melanom i en fläck på handen som sprider sig till levern och det går väldigt fort.
Barnen är bara 4 år och den andra nästan nyfödd när hon dör.
Det är sällan jag gråter till ett program men nu rann tårarna frisk.

Pappan är helt knäckt av sin stora sorg och det känns så gott att se att han kan le igen.
Speciellt sista grejen när han får en mc med döda fruns bild lackad på tanken... hon är med honom när han kör... då bröt jag ihop
http://www.dplay.se/sofias-anglar/se...-ofardigt-hus/
Citera
2017-02-21, 01:00
  #116
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Oj vilket program det var i kväll
En pappa med två små barn och frun dör i cancer. Malignt melanom i en fläck på handen som sprider sig till levern och det går väldigt fort.
Barnen är bara 4 år och den andra nästan nyfödd när hon dör.
Det är sällan jag gråter till ett program men nu rann tårarna frisk.

Pappan är helt knäckt av sin stora sorg och det känns så gott att se att han kan le igen.
Speciellt sista grejen när han får en mc med döda fruns bild lackad på tanken... hon är med honom när han kör... då bröt jag ihop
http://www.dplay.se/sofias-anglar/se...-ofardigt-hus/
Nyblivna mamman Karolina dog efter läkarnas miss
Karolina sökte vid olika tillfällen vård för en fläck på huden och för en knöl i armhålan. Men enligt läkarna var det ofarliga förändringar.

Frun drabbad av cancer
Kort efter att hon fött parets andra dotter drabbades hon av smärtor i ryggen och i magen. Det visade sig vara cancer. Den hade missats vid de tidigare provtagningarna och hade nu angripit levern.
– Hon ringde från sjukhuset och sa att hon hade cancer i levern. Då försvann min värld. Plattformen man stod på drogs undan, säger Mi*ael P*lén i "Sofias änglar", samtidigt som tårarna strömmar nerför hans kinder.
Efter bara två månader gick Karolina bort. Det var i mars i fjol. Hennes man fanns vid hennes sida in i det sista.
http://www.expressen.se/noje/nyblivn...lakarnas-miss/
Citera
2017-10-20, 21:31
  #117
Medlem
Citat:
I november 2016, för snart ett år sedan, förlorade Maria Gottberg sin livspartner Patrik, som ännu inte hunnit fylla 46. Paret, som har två döttrar, hade varit tillsammans sedan skolavslutningen i 9:an och tragedin har tagit hårt på familjen.

– Jag vaknade på natten av att han lät konstigt. Jag trodde först att han skojade med mig eller att han drömde. Sedan insåg jag att han inte andades och när han väl gjorde det lät det konstigt. Jag ringde 112 och började med hjärt- och lungräddning, sedan kom brandkår och ambulans, men de fick aldrig i gång hans hjärta. De vet fortfarande inte vad som hände, hjärtat bara stannade. Han var ju frisk, inte ens lite förkyld.

Såg avsnittet och har aldrig blivit så träffad av ett tv-program som då, gick och tänkte på det flera gånger dagarna efter. Patrik verkade vara en genuint varm person som gillades av alla men som helt plötsligt bara är borta, skrämmande i sig att man bara kan gå bort så där och inte ens få säga hej då till sina närmsta.
Citera
2017-11-11, 08:35
  #118
Medlem
InflatableBoppos avatar
Den där tjejen vad har hon för sjukdom sas att bara 10 personer i Sverige är drabbad.

Såna familjer som verkligen behöver stöd och muntras upp bör få en rejäl renovering, dyr. Bättre än när det går till någon värdelös kändis som får ett rum renoverat i lyan i Stockholms innerstad. Jag blev glad av att se familjen le. Tänk att först förlora sin mor och sen är ett av barnen dödligt sjuk Vissa familjer drabbas verkligen av elände och livets orättvisa.
__________________
Senast redigerad av InflatableBoppo 2017-11-11 kl. 08:40.
Citera
2018-02-22, 19:42
  #119
Medlem
Senast programmet (S10E04) handlar om Ebba Einarsson, 18 år gammal, från Falkenberg om blivit förlamad efter en blödning i ryggen https://www.dplay.se/program/sofias-anglar
Gripande avsnitt om en söt, vacker, levnadsglad tjej som ändå verkligen verkar hålla livsglädjen vid liv! Hon berättar att hon som fd. SM-vinnare i kanot nu siktar mot Paralympics. Någon som vet hur det gått för Ebba i livet? Hon är en sån man skulle vilja ha flera ”hur gick det sen” avsnitt om!
Citera
2018-02-24, 16:58
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Senast programmet (S10E04) handlar om Ebba Einarsson, 18 år gammal, från Falkenberg om blivit förlamad efter en blödning i ryggen https://www.dplay.se/program/sofias-anglar
Gripande avsnitt om en söt, vacker, levnadsglad tjej som ändå verkligen verkar hålla livsglädjen vid liv! Hon berättar att hon som fd. SM-vinnare i kanot nu siktar mot Paralympics. Någon som vet hur det gått för Ebba i livet? Hon är en sån man skulle vilja ha flera ”hur gick det sen” avsnitt om!

Rodd var det, om man skall vara noga. Med tanke på att det var senaste avsnittet så är det nog för tidigt att fråga hur det gått. Hon fick ju en resa till Paralympics, och det har ju inte ens varit än.

Det kommer gå bra för henne, hon är ung, stark och positiv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback