• 1
  • 2
2011-01-24, 18:15
Medlem
Hej!

Jag har länge undrat hur Hans Zimmer skapar sin musik, gör han det i program eller använder han riktiga instrument med en orkester? (Hans Zimmer gör soundtracks, t.ex. till Inception)

Har länge velat lära mig något instrument / program, har en elgitarr, fast gillar inte o spela med den.

Vill helst börja fixa techno, trance, samt musik likt Inception soundtracket - tror ni det finns program som klarar av detta?

Ge gärna tips! Tack på förhand!
Citera
2011-01-24, 18:18
Medlem
Jag har hört honom från Modern Warfare 2 (2009)
Och det måste vara en riktig orkester.
Citera
2011-01-24, 18:20
Medlem
Jag antar väl det, men kan man inte skapa liknande ljud i program?

Älskar verkligen hans musik - och älskar verkligen att återskapa musik jag älskar, som jag gjorde tidigare då jag hade ett piano.
Citera
2011-01-24, 18:21
Medlem
Professorn.s avatar
Han har väl en del influenser av elektronisk musik men det mesta verkar framföras av symfoniorkestrar.
Citera
2011-01-24, 18:22
Bannlyst
Det är en orkester, tycker faktiskt riktigt mycket om hans musik
Citera
2011-01-24, 18:24
Medlem
Finns det inga program som kan återskapa orkesterljud riktigt bra?

Och ja, han äger verkligen, får erektioner när jag hör någon av hans låtar
Citera
2011-01-24, 18:25
Medlem
hypeds avatar
finns lite matnyttigt att läsa där. men vill minnas att jag läst någonstans att under 90talet fanns det inget samplings bibliotek som kunde mäta sig med Zimmers studio när det kom till orkestersamplingar.

http://www.themusicrevolution.com/wi...le=Hans_Zimmer

Kollar man på pluggar och syntar som man hobby användaren kan använda är väl
Eastwest eller miroslav några vst pluggar att kika vidare på.
Citera
2011-01-24, 18:25
Medlem
"East West Quantum Leap Symphonic Orchestra" Kan nog vara det du söker om du vill göra musik med klassiska instrument i fruityloops/cubase eller liknande program som kan hantera VSTi's.

http://www.youtube.com/watch?v=3mxliXQz5yQ

Fruktansvärt dyrt dock om du nu skulle vilja köpa det, men går ju att få tag på om man orkar leta runt.
Citera
2011-01-24, 18:27
Medlem
Vilket program ska man använda då? Fruityloops eller Cubase? Finns det andra?

Har aldrig provat på Cubase, men fruityloops är jag en aningen familjär med - men inte alltför.
Citera
2011-01-24, 18:30
Medlem
Riddargatan1s avatar
Han Zimmer är ett veritabelt geni. Jag vet att han blandar elektronisk musik med klassiska orkesterarrangemang för att skapa sina underbara stycken. Soundtracket till Gladiator är perverst bra.

Frankfurt har alstrat en underbar människa.
Citera
2011-01-24, 19:40
Medlem
Caffos avatar
Fick upp ögonen för honom efter att ha sett the rock. Tog mig på den tiden c.a 2 minuters google/youtube innan jag hittade hur han skapar sin musik. Och självklart är detta med orkester.. Du kan ju med hjälp av vst-pluggar skapa liknande musik i t.ex fruityloops eller cubase.. Troligtvis även i logic, reason och alla andra musikprogram. Men dom har jag inte kollat upp så mycket.

Kolla upp edirol orchestral vst
Citera
2011-01-24, 19:56
Medlem
Du kanske redan sett denna men den är kul att kolla på även om han talar tyska på vissa ställen.
http://www.youtube.com/watch?v=85-GrpZHILw
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in