Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-22, 20:09
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABESEDE
Alltså... irriterande det här är.. hjälper morsan med att flytta ut en bokhylla, och så ramlar en lucka av från 1 dm höjd och träffar hennes finger(fingrar?).. och innan jag hinner reagera på vad som hände så springer hon in och grinar på toaletten... alltså vafan tål ni kvinnor ingenting eller är det för att hon är 55+?`
FAN VILKEN IDIOT DU ÄR!

1. Kvinnor föder barn - kallar du det inte att tåla smärta?

2. Din mamma är 55+, då gör kroppen mycket ondare än när man är ung vilket du själv kommer inse när du är i den åldern, bortskämda jävel!
Citera
2012-01-22, 20:11
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Jag rakar hela snippan med epilator och har gjort sen jag var 19 ungefär, 33 nu. Rör mig inte i ryggen så jag vill nog påstå att det är högst individuellt.
Wow hur klarar du det! Fan värre än att vaxa ju för epilera river upp ett i taget... Har dina hår tunnats ut av behandlingen? Varför inte bara göra permanent borttagning med IPL om du så ogärna vill ha hår/vill vara jättelen istället?
Citera
2012-01-23, 01:19
  #135
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Sammanfogat trådar

/Mod
Citera
2012-01-23, 01:49
  #136
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPA
Wow hur klarar du det! Fan värre än att vaxa ju för epilera river upp ett i taget... Har dina hår tunnats ut av behandlingen? Varför inte bara göra permanent borttagning med IPL om du så ogärna vill ha hår/vill vara jättelen istället?

I början var det väl lite oskönt måste jag erkänna men nu går det bara av farten och ja håren blir finare efter några års kontinuerlig användning. Eftersom jag tycker det fungerar så bra som det gör och jag är snål känns det inte som ett alternativ att göra IPL.
Plus att jag ibland vill spara ett hjärta eller så till min man.
Citera
2012-01-23, 17:52
  #137
Avstängd
ABESEDEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPA
FAN VILKEN IDIOT DU ÄR!

1. Kvinnor föder barn - kallar du det inte att tåla smärta?

2. Din mamma är 55+, då gör kroppen mycket ondare än när man är ung vilket du själv kommer inse när du är i den åldern, bortskämda jävel!


äsch, typiskt kvinnor att ta "födabarn-exemplet".. tröttsamt.

föda barn gör kvinnor för att de MÅSTE. de har inget val.. tror nog de flesta kvinnor skulle välja att slippa gå igenom det och trolla fram ungen bara..

män har mycket mer testosteron i kroppen, vilket gör att de kan bli mer aggresiva än kvinnor och då frigörs det mer adrenalin, så man tål mer smärta.

männen är ju trots allt gjorda för mer farliga äventyr än kvinnor.. ut och jaga, arbeta.. stenåldern?
Citera
2012-01-23, 19:02
  #138
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPA
FAN VILKEN IDIOT DU ÄR!

1. Kvinnor föder barn - kallar du det inte att tåla smärta?

Efter att ha sett när grabben "levererades" så säger jag bara:
Hatten av för det täcka könet!
Citat:
Ursprungligen postat av SPA
2. Din mamma är 55+, då gör kroppen mycket ondare än när man är ung vilket du själv kommer inse när du är i den åldern, bortskämda jävel!
Visst har kvinnor högre smärttröskel än män, å andra sidan vilar tjejer mycket lätt på hanen när det handlar om gnällande, framför allt gäller detta mognare damer som ofta gnäller för gnällandets egen skull.
Citera
2012-02-03, 11:18
  #139
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellen
Jahapp, och jag gick 3 månader med ett konstant gallstensanfall, innebär det att jag har en kuk nu då?

det tar du enklast reda på genom att titta i ditt skrev
Citera
2016-02-11, 17:54
  #140
Medlem
Kvinnor har generellt lägre smärttröskel än män - oavsett barnafödande eller ej.
Allt prat om individer är nonsens, det handlar nästan alltid om normalfördelning när man ger uttryck för påstående som det här. Oavsett är det okontroversiellt att män tål smärta bättre än kvinnor. Anledning till att vi inte ägnar oss åt småsaker som att föda barn är att vi förr var ute och fick samtliga våra kroppsdelar avslitna av rovdjur och ändå skulle vi släpa hem föda och ved till gruppen...

http://www.lakartidningen.se/OldPdfFiles/2003/27521.pdf
http://www.netdoktor.se/smarta/nyhet...roskel-an-man/
http://illvet.se/kultur/beteende/myt-3-man-ar-kinkigare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback