Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-23, 22:15
  #1
Avstängd
ABESEDEs avatar
Alltså... irriterande det här är.. hjälper morsan med att flytta ut en bokhylla, och så ramlar en lucka av från 1 dm höjd och träffar hennes finger(fingrar?).. och innan jag hinner reagera på vad som hände så springer hon in och grinar på toaletten... alltså vafan tål ni kvinnor ingenting eller är det för att hon är 55+?`
Citera
2011-01-23, 22:17
  #2
Avstängd
nej alla kvinnor är ju klena och svaga...
Citera
2011-01-23, 22:18
  #3
Medlem
Blefss avatar
reumatism`?
Citera
2011-01-23, 22:18
  #4
Medlem
Kvinnor tål verkligen ingenting för minsta lilla grej så får de jätte ont.

Jag slår mig nästan dagligen på någonting som en kvinna hade tyckt gjort jätte ont som jag inte ens tänker på
Citera
2011-01-23, 22:19
  #5
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABESEDE
Alltså... irriterande det här är.. hjälper morsan med att flytta ut en bokhylla, och så ramlar en lucka av från 1 dm höjd och träffar hennes finger(fingrar?).. och innan jag hinner reagera på vad som hände så springer hon in och grinar på toaletten... alltså vafan tål ni kvinnor ingenting eller är det för att hon är 55+?`


Jag funderade nyss över det där när jag och polarna var på Siba och vi testade en epilator på min killkompis arm och sen på min.
En Epilator rycker ut hårstråna från roten och han gnällde som en gris, själv tyckte jag inte det var SÅ hemskt.

Jag skulle vilja se dig vaxa bikinilinjen...
Citera
2011-01-23, 22:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABESEDE
Alltså... irriterande det här är.. hjälper morsan med att flytta ut en bokhylla, och så ramlar en lucka av från 1 dm höjd och träffar hennes finger(fingrar?).. och innan jag hinner reagera på vad som hände så springer hon in och grinar på toaletten... alltså vafan tål ni kvinnor ingenting eller är det för att hon är 55+?`

Oj oj...Innan alla FB brudar börjar skriva. Glöm inte att kvinnor föder barn
Citera
2011-01-23, 22:21
  #7
Medlem
TheKickss avatar
Så du sitter på FB och wajnar om att din mamma grinade när hon gjorde illa sig...du måste ha ngt slags fel i huvudet. Människor känner av smärta olika mycket oavsett kön...men det måste du ju fatta själv.
Citera
2011-01-23, 22:22
  #8
Medlem
UAAs avatar
Jag har för mig att jag läst någonstans att kvinnor skall ha högre smärttröskel än män. Dock så kanske de är lite mer dramatiska och emotionella, så de passar på att försöka fiska lite sympati så fort de drabbas av lite otur.
Citera
2011-01-23, 22:28
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Så du sitter på FB och wajnar om att din mamma grinade när hon gjorde illa sig...du måste ha ngt slags fel i huvudet. Människor känner av smärta olika mycket oavsett kön...men det måste du ju fatta själv.

Du är ju säkert en kvinna...

De är också helt befriade från objektivitet, till den sjukaste grad!!
Citera
2011-01-23, 22:29
  #10
Medlem
MythBusters testade detta

För er som inte orkar titta på filmen som är 1:45 kan jag berätta vad som händer i den.
Man lät både kvinnor och män stoppa ner sina armar i 1 gradigt vatten och hålla dem nere i vattnet så länge som möjligt.
Resultat
Citera
2011-01-23, 22:31
  #11
Avstängd
ABESEDEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kniggit
*Väntar på "vi föder barn" - replik*

Haha.. tänkte faktiskt också på det..

Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Jag funderade nyss över det där när jag och polarna var på Siba och vi testade en epilator på min killkompis arm och sen på min.
En Epilator rycker ut hårstråna från roten och han gnällde som en gris, själv tyckte jag inte det var SÅ hemskt.

Jag skulle vilja se dig vaxa bikinilinjen...

Det låter konstigt. Hur gammal var snubben? var han homosexuell?

Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Jag har för mig att jag läst någonstans att kvinnor skall ha högre smärttröskel än män. Dock så kanske de är lite mer dramatiska och emotionella, så de passar på att försöka fiska lite sympati så fort de drabbas av lite otur.


Har också läst det, men tror inte ett skit på det. Finns ingenting som säger att kvinnor har högre smärttröskel förutom det att de föder barn som de brukar dra upp.. Sen finns det en video på mythbusters, men de som de testar vet man inget om vad de är för slags personer, så det där får man ta med en nypa salt.
Citera
2011-01-23, 22:44
  #12
Medlem
Ja ni modiga starka tåliga män som pallar en bok i huvudet och en klämskada utan att brista ut i tårar betänk följande.
Att ni alla en gång befunnit er i Mammas mage mao. skyddad verkstad och har låtit någon annan ta smällarna, när sen ni under vånda kommit till världen så kan en förverk under förlossningen jämföras med ett njurstensanfall. Kom sen att snacka om tålighet och smärttröskel.

Å andra sidan har kvinnor en lägre smärttålighet pga. en överlevnadsinstinkt som vida överstiger mannens risktagande leverne. Kvinnans känselkroppar är kanske inte fler men mer kopplade till varningssystemet för fara än mannens. Detta har jag ingen källa till utan bara yttrar rent spontant, bevisa motsatsen och jag ber en Mods att editera mitt inlägg.

Det finns många exempel där en kvinna handlar mer konstruktivt än män vid skada och det bekräftar ytterligare min tes och visar på Ts oövertänkta rubrik som självdör i starten.

Summasumarum, kvinnan har en större överlevnadsinstinkt än mannen därför reagerar de mer på smärta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback