Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-24, 18:58
  #3937
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Glada Mymlan om att de vann för ca tio minuter sedan.


https://twitter.com/#!/mymlan/status/139758473327022081

Hela tre utropstecken.

Hur länge tror ni det dröjer innan Julian Assanges namn dyker upp i tacktalen?
Citera
2011-11-24, 18:58
  #3938
Medlem
wtfuks avatar
Sammanfattning:

1. Ta penis i tvåan.
2. Låtsasångra dig tio år senare.
3. Starta falsk gräsrotskampanj.
4. Du blir erkänd med stora journalistpriset.

Citera
2011-11-24, 19:18
  #3939
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Underbart!
Den falska gräsrotskampanjen vann priset!
http://www.dn.se/kultur-noje/direkts...urnalistpriset

Nu kommer de inte undan med att förklara sig och allas blickar kommer nu att riktas mot dem.

Känns mer som att vem som än gräver i detta nu kommer att mötas med "DU är bara AVUNDSJUK för att inte DU vann stora journalistpriset" etc blaha, locket på.
Citera
2011-11-24, 19:27
  #3940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Någon som sett till Erik Laakso på sistone förresten?

Jodå, jag är här. Det var tyst i flera dagar och sen har det inte direkt skrivits något som jag haft anledning att kommentera. Men jag är här.
Citera
2011-11-24, 19:37
  #3941
Medlem
Innan de blev nominerade ifrågasattes inte varken kampanjen eller motivet till den. Gänget själva hade hyfsat bra kontroll över situationen och det enda som irriterade dem var flashbacks grävande vilka de kunde ignorera.
Efteråt har de lite bekymmersamt hamnat i ett fokus som de själva inte har någon kontroll över. Ledare skrivs, frågor ställs och media börjar intressera sig för vad det egentligen var för något.
Det gick för bra för dem och nu är läget ett sådant att de inte lika enkelt bara kan glida undan.


Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Känns mer som att vem som än gräver i detta nu kommer att mötas med "DU är bara AVUNDSJUK för att inte DU vann stora journalistpriset" etc blaha, locket på.
Citera
2011-11-24, 19:38
  #3942
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Underbart!
Den falska gräsrotskampanjen vann priset!
http://www.dn.se/kultur-noje/direkts...urnalistpriset

Nu kommer de inte undan med att förklara sig och allas blickar kommer nu att riktas mot dem.
Jag tror tyvärr att de kommer undan. Det är en demonstration i maktfullkomlighet och gränslös fräckhet. Avslöjade in på bara skinnet struntar de i det och visar återigen nepotismen i grönköping.
Citera
2011-11-24, 19:48
  #3943
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eriklaakso
Jodå, jag är här. Det var tyst i flera dagar och sen har det inte direkt skrivits något som jag haft anledning att kommentera. Men jag är här.

Du har en massa obesvarade frågor riktade till dig i tråden. Ett debattforum förutsätter att deltagarna i diskussionerna försöker besvara relevanta frågor.

Att Stora Bonnierpriset skulle gå till Firma Koljonen et consortes var givet på förhand. Jag är övertygad om att ett eventuellt odds inte skulle varit spelbart.

Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag tror tyvärr att de kommer undan. Det är en demonstration i maktfullkomlighet och gränslös fräckhet. Avslöjade in på bara skinnet struntar de i det och visar återigen nepotismen i grönköping.

Det självbelåtna kvackandet och kackandet i ankdammen kommer att fortsätta, det kan man vara säker på. Om så världen står i brand kommer Ardins egenhändigt sönderrivna oanvända kondomer och Muminbrackan Koljonens ångest tio år efter en frivillig analsexupplevelse att vara vad "den publicistiska eliten" fokuserar på, jämte hatet mot den "antisemitiske och antifeministiske" Assange och de som ironiserar över detta sakernas korrupta och navelskådande tillstånd.
Citera
2011-11-24, 20:18
  #3944
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Hur länge tror ni det dröjer innan Julian Assanges namn dyker upp i tacktalen?

Jag tar mig friheten att svara mig själv:

Citat:
Twitterkampanjen "prata om det" startade efter att Julian Assange anklagats för våldtäkt i Sverige. Journalisterna Johanna Koljonen och Sofia Mirjamsdotter fick då flera svenska personerna att dela med sig om sina upplevelser från när sex har gått över gränsen.


http://www.expressen.se/nyheter/1.26...r-foll-i-tarar
Citera
2011-11-24, 20:24
  #3945
Medlem
MoLoKs avatar
"gjort det privata allmängiltigt och fått en hel värld att prata om det

är alltså motiveringen.

Att själv som 35-årig mediekarriärskvinna twittra om analsexångest och få andra vuxna kvinnor att göra liknande är alltså första delen av motiveringen.

Att sälja in sina artiklar på redaktionerna genom att rida på Assange namn är den andra delen av motiveringen. Genom att redan från början översätta sidor och sina egna sexminnen till engelska samt droppa Assange namn då och då i texten så skrev utländsk press om det. Det är inte så att utländsk press intresserade sig för någon svensk gräsrotsrörelse och kontaktade personer som var engagerade i frågan. Nej, det var några av kampanjmakarna som pushade sina, främst engelska, kollegor.

"Här! Unga kvinnor skriver om sexminnen. Det står om Julian Assange också!"

Klart som fan det nämns eftersom snubben var den mest omtalade det halvåret.

En stor majoritet av de ca 150 berättelserna handlade om vad vuxna svenska vita kvinnor gjort i sexväg när de druckit allt för mycket alkohol. Några av berättelserna handlade om rena våldtäkter och andra var bisarra episoder ur psyksjuka människors liv ("Han står och kokar en morot med det där flinet på läpparna...").

Utan Julian Assange så skulle få, om några, tidningar skrivit om det här.
Citera
2011-11-24, 20:27
  #3946
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Starta en driven och planerad kampanj, kalla den spontan gräsrotsrörelse och få dina kompisar att göra reklam för den i krönikor, radioprogram, tv och seminarier och få stora journalistpriset?

Jag som i min enfald trodde att journalistik gick ut på att granska makten, rapportera om nyheter som har inträffat på riktigt och inte skapats av journalisterna själva, belysa missförhållanden, göra avslöjanden och sådant.

Där fick näthatarna så de teg! Grattis tjejer, väl genomförd reklamkampanj
Citera
2011-11-24, 20:44
  #3947
Medlem
MoLoKs avatar
http://twitter.com/#!/search/talkaboutit?q=talkaboutit

Den engelska varianten är i alla fall tillbaka där den hör hemma.
Citera
2011-11-24, 21:18
  #3948
Avstängd
stuxnets avatar
Den som var i kulisserna och drog i alla trådar för "priset" har en kuslig likhet med en ökänd person, som också var i media och reklambranshen, jämför själva:
http://imageshack.us/photo/my-images...rataomdet.jpg/

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback