Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-24, 18:12
  #3097
Avstängd
Berengars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Prataomdet vill handikappanpassa samspelet mellan man och kvinna.

I prataomdet världen behöver inte individen inte ta ansvar, i varje fall inte den delen som säger sig vara kvinna, det är männens ansvar. I sin iver att få ordning på sina sexliv vill dessa kvinnor ta bort trösklar, sätta upp ledstänger och utrusta alla med rullatorer och käppar, för att reproduktionen ska kunna upprätthållas på ett för dom otraumatiskt vis.

Skrämda, förvirrade och frustrerade över sin egen pockande sexualitet, i de diffusa sexuella preferensernas gränsland, vill man därför överlåta till den lagstiftande församlingen att sätta rågångarna. De gränser som de aldrig varit i närheten av att mäkta och förstå. Någon sjukdomsinsikt existerar inte för dessa kvinnor, utan någon som helst självkritik väljer de att projicera sina mentala tillkortakommanden på sin samtid.

Dessa kvinnor som gett ordet kränkt en helt ny innebörd. När det förvirrade tillståndet inte koordinerar med omgivningen uppstår en omedelbar känsla av värnlöshet. I en irrationell blandning av nyandlighet, veganism, feminism, blandad med en känsla av alienation, begår de våld på snart sagt varje ism i sin iver att upphöja sitt tillstånd till lag.

Paradoxen är att dessa självcentrerade och narcissistiska kvinnor enas under fanorna i en kollektiv tanke, tanken att just mitt tillstånd är en massrörelse. Resultatet blir att den halte leder den blinde i sökandet efter den frälsande drog som ska bli kittet som håller ihop gruppen.
Det tar sin tid för poletter att rulla ner och poänger att gå hem i Tankesmedjan Granberginstitutet. Men det börjar bli tydligt även för mig vad du menar med förvirrade sexualiteter. Att vara 95% homo har gjort mitt liv till en räksmörgås. Jag har aldrig behövt fundera över genus! Mina könsroller erbjuder sig själva utifrån vad jag tycker är roligt! Utifrån hur trist och ensam min tonårstid i småstaden var och hur spännande det blev sen när jag väl flyttade till Stockholm har jag inte haft nåt behov av att ångra mindre lyckade sexuella erfarenheter. De var lärorika helt enkelt.

Om detta var den lesbiska gråzonen vill jag med andra ord inte vara utan att ha upplevt den. Det här är nånting helt skilt från mina personliga erfarenheter av övergrepp och våldtäkt. Jag hade förmånen att vara tonåring under gammelfeminismens gyllene epok och fick därifrån en självbild som visste att skilja mellan ja och nej, mellan OK och inte OK, mellan att veta att jag hade varit ett brottsoffer när det skedde men att det inte skulle göra mig oförmögen att dra mina gränser tydligt i mitt medvetande och i mitt fortsatta liv och leverne.
Citera
2011-03-24, 19:43
  #3098
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Det tar sin tid för poletter att rulla ner och poänger att gå hem i Tankesmedjan Granberginstitutet. Men det börjar bli tydligt även för mig vad du menar med förvirrade sexualiteter. Att vara 95% homo har gjort mitt liv till en räksmörgås. Jag har aldrig behövt fundera över genus! Mina könsroller erbjuder sig själva utifrån vad jag tycker är roligt! Utifrån hur trist och ensam min tonårstid i småstaden var och hur spännande det blev sen när jag väl flyttade till Stockholm har jag inte haft nåt behov av att ångra mindre lyckade sexuella erfarenheter. De var lärorika helt enkelt.

Om detta var den lesbiska gråzonen vill jag med andra ord inte vara utan att ha upplevt den. Det här är nånting helt skilt från mina personliga erfarenheter av övergrepp och våldtäkt. Jag hade förmånen att vara tonåring under gammelfeminismens gyllene epok och fick därifrån en självbild som visste att skilja mellan ja och nej, mellan OK och inte OK, mellan att veta att jag hade varit ett brottsoffer när det skedde men att det inte skulle göra mig oförmögen att dra mina gränser tydligt i mitt medvetande och i mitt fortsatta liv och leverne.


Kloka ord, vi som är lite äldre har gjort en djävla massa misstag och felbedömningar men
vi ser de händelserna som något som har berikat oss och gett erfarenheter som i det
stora livspusslet har givit oss en visdom som uppenbarligen har gått helt förlorad i
den generation som ynkar sig i #prataomdet.

Ju mer jag läser i de kommentarer som skrivs i tråden så blir min undran starkare vad
gjorde vi för fel när vi fostrade den generationen?

//Reimer
Citera
2011-03-24, 20:31
  #3099
Avstängd
Berengars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kloka ord, vi som är lite äldre har gjort en djävla massa misstag och felbedömningar men
vi ser de händelserna som något som har berikat oss och gett erfarenheter som i det
stora livspusslet har givit oss en visdom som uppenbarligen har gått helt förlorad i
den generation som ynkar sig i #prataomdet.

Ju mer jag läser i de kommentarer som skrivs i tråden så blir min undran starkare vad
gjorde vi för fel när vi fostrade den generationen?

//Reimer
Tack, Reimer! Ja vi har ställt oss den frågan, men den blir nog aldrig besvarad. Min egen livsvision om att få ett stort antal barn, dränka dem i kärlek och uppfostra dem till rättrådiga människor blev aldrig uppfylld, men en generation har ändå ett övergripande ansvar för den kommande. Har man inte respekt för sig själv kan man inte heller respektera andra.
Citera
2011-03-24, 21:14
  #3100
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Tack, Reimer! Ja vi har ställt oss den frågan, men den blir nog aldrig besvarad. Min egen livsvision om att få ett stort antal barn, dränka dem i kärlek och uppfostra dem till rättrådiga människor blev aldrig uppfylld, men en generation har ändå ett övergripande ansvar för den kommande. Har man inte respekt för sig själv kan man inte heller respektera andra.


Kommer jag på ett svar på vad som gick fel kommer jag att skicka dig ett pm


//Reimer
Citera
2011-03-24, 22:20
  #3101
Avstängd
Berengars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kommer jag på ett svar på vad som gick fel kommer jag att skicka dig ett pm


//Reimer
Hehehe, it's not gonna happen! Kommer du ihåg vad man sa i feministiska sammanhang på 70-talet? Det personliga är politiskt. Jag tror fortfarande på detta eftersom vi alla är människor. Hur olika vi än är finns det alltid nånstans där det går att mötas. Men den här trådens ämne visar att det finns en stor och svår sammanblandning mellan personligt och privat. Nånstans har gammelfeminismen misslyckats med att lära ut både självrespekt och respekt för andra till de som idag är unga kvinnor. Jag känner inte en kotte av de som #pratatomdet, men de här killarna som det #pratasom är säkert lätta att identifiera i bekantskapskretsarna. Där kan man då snacka om uthängning.
Citera
2011-03-24, 22:35
  #3102
Medlem
Celenos avatar
http://www.youtube.com/watch?v=ryZSZVmTzzM

OT men ändå inte...
Citera
2011-03-24, 23:16
  #3103
Medlem
espressinos avatar
rim_och_reson Rozas resonemang om Vanessa är lika trovärdigt som Flashbackfolkets konspirationsteorier om #prataomdet. #bbsverige

(Kritiskt granskande blivande journalist som just huggit tänderna i Big Brother plotten)

Ännu en lantlolla och blivande skribent som spekulerar och fabulerar i god prataomdet anda!
En Ny Mymlan kanske? Gå nu hem och gör hemläxan och förarga inte vuxet folk lilla vän


Name Fridah Jönsson
Location Leksand
http://indiepopochskit.blogg.se/
Bio 18 år, frilansskribent, Rim & Reson, Dalarnas Tidningar, Metro, Medieprogrammet, Leksand.
Citera
2011-03-25, 11:40
  #3104
Avstängd
Berengars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
http://www.youtube.com/watch?v=ryZSZVmTzzM

OT men ändå inte...

Underbar låt... Everything But The Girl har också tolkat den fint men det är Rod som äger den.
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
rim_och_reson Rozas resonemang om Vanessa är lika trovärdigt som Flashbackfolkets konspirationsteorier om #prataomdet. #bbsverige

(Kritiskt granskande blivande journalist som just huggit tänderna i Big Brother plotten)

Ännu en lantlolla och blivande skribent som spekulerar och fabulerar i god prataomdet anda!
En Ny Mymlan kanske? Gå nu hem och gör hemläxan och förarga inte vuxet folk lilla vän


Name Fridah Jönsson
Location Leksand
http://indiepopochskit.blogg.se/
Bio 18 år, frilansskribent, Rim & Reson, Dalarnas Tidningar, Metro, Medieprogrammet, Leksand.
Som jag skrev när den här tråden var ny, om det är en konspiration vill jag veta det. Om det inte skulle vara det, så finns det andra infallsvinklar för att diskutera kampanjen. Historien med min bok, som är så obehaglig att det tog flera år innan jag ens kunde tala om det, hade jag hoppats skulle ge lite reaktioner ifrån nätverket (flera har ju konton här ändå) men hittills har jag inte sett nåt. Nu tycker jag den här tråden kör lite på tomme, mest är det jag som sitter här och gafflar. Kanske är det bra om den får somna in.
Citera
2011-03-25, 14:05
  #3105
Medlem
espressinos avatar
Simon Fors, snillen spekulerar på 140 tecken

simonfors//Roar mig ibland med att kolla in flashbacktråden om #prataomdet. Intressant med dessa män som så ihärdigt strider för sin rätt att våldta.
40 minutes ago via web

Visa någonstans i tråden var det finns någon man som försvarar våldtäkt på kvinnor.
Du och Elin är i sant fullkomligt i en klass för sig. Bland alla mentalt enbenta är du utan något ben eller arm, en bål rätt och slätt. i din iver att samla poäng bland de amputerade, tvekar du inte att skära av även kuken, vika in kanterna i förhoppningen att bli upptagen i sekten. Den sekt som på sin agenda har missmod, sexuell frustration, diffusa sexuella preferenser, existentiell ångest och avund som motor. Lämna dom levande ifred och återvänd till den kalla grav där du och dina åsikter rätteligen hör hemma.
Citera
2011-03-25, 14:33
  #3106
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Simon Fors, snillen spekulerar på 140 tecken

simonfors//Roar mig ibland med att kolla in flashbacktråden om #prataomdet. Intressant med dessa män som så ihärdigt strider för sin rätt att våldta.
40 minutes ago via web

Visa någonstans i tråden var det finns någon man som försvarar våldtäkt på kvinnor.
Du och Elin är i sant fullkomligt i en klass för sig. Bland alla mentalt enbenta är du utan något ben eller arm, en bål rätt och slätt. i din iver att samla poäng bland de amputerade, tvekar du inte att skära av även kuken, vika in kanterna i förhoppningen att bli upptagen i sekten. Den sekt som på sin agenda har missmod, sexuell frustration, diffusa sexuella preferenser, existentiell ångest och avund som motor. Lämna dom levande ifred och återvänd till den kalla grav där du och dina åsikter rätteligen hör hemma.

Snubben menar väl att alla berättelser i #prataomdet beskriver våldtäkter såklart.
Citera
2011-03-25, 16:59
  #3107
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino

Simon Fors, snillen spekulerar på 140 tecken

simonfors//Roar mig ibland med att kolla in flashbacktråden om #prataomdet. Intressant med dessa män som så ihärdigt strider för sin rätt att våldta.
40 minutes ago via web

Visa någonstans i tråden var det finns någon man som försvarar våldtäkt på kvinnor.
Du och Elin är i sant fullkomligt i en klass för sig. Bland alla mentalt enbenta är du utan något ben eller arm, en bål rätt och slätt. i din iver att samla poäng bland de amputerade, tvekar du inte att skära av även kuken, vika in kanterna i förhoppningen att bli upptagen i sekten. Den sekt som på sin agenda har missmod, sexuell frustration, diffusa sexuella preferenser, existentiell ångest och avund som motor. Lämna dom levande ifred och återvänd till den kalla grav där du och dina åsikter rätteligen hör hemma.



Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Snubben menar väl att alla berättelser i #prataomdet beskriver våldtäkter såklart.

Simon Fors "roar sig ibland", "Det är så vackert med anföranden som inleds med "kamrater"

Kamrat Fors, Jag älskar mötesformalia! Demokratins infrastruktur och ryggrad. Ifrågasätter du den fria marknaden? Du borde ju veta att det är ett allvarligt tankebrott. Äru nån jävla kommunist VA? Sahlin tackar för alla år hon fått tjäna partiet. Det är faktiskt riktigt vackert. Om S följer Lundby-Wedins råd så kommer Reinfeldt snart förpassas till historiens skräphög. Tack till Hyresgästföreningen Gällivares medlemmar för förtroendet att sitta i styrelsen och regionsfullmäktige ett år till. Nog finns ju den där machoattityden överallt bland chaffisar. Inte alltid så kul i fikarummen på buss- och godsterminalerna...Det händer ibland att jag luktar illa. Annars så stämmer det inte riktigt in på mig... Nåja, ingen är ju perfekt. För mig heter den alltid Delfinen. Gillar inte riktigt när saker byter namn.

Dagens pärlor från intelligensreserven !!

Tror du kamrat Fors att det är möjligt att ta dig på allvar!?
Citera
2011-03-25, 18:47
  #3108
Avstängd
Berengars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Simon Fors, snillen spekulerar på 140 tecken

simonfors//Roar mig ibland med att kolla in flashbacktråden om #prataomdet. Intressant med dessa män som så ihärdigt strider för sin rätt att våldta.
40 minutes ago via web

Visa någonstans i tråden var det finns någon man som försvarar våldtäkt på kvinnor.
Du och Elin är i sant fullkomligt i en klass för sig. Bland alla mentalt enbenta är du utan något ben eller arm, en bål rätt och slätt. i din iver att samla poäng bland de amputerade, tvekar du inte att skära av även kuken, vika in kanterna i förhoppningen att bli upptagen i sekten. Den sekt som på sin agenda har missmod, sexuell frustration, diffusa sexuella preferenser, existentiell ångest och avund som motor. Lämna dom levande ifred och återvänd till den kalla grav där du och dina åsikter rätteligen hör hemma.
Vad... Ska man behöva näcka här för att bli accepterad som kvinna? Att säga såhär är en förolämpning mot trådens manliga debattörer. Och ska jag tvingas sjunga Internationalen för att bli sedd som den vänsterpartist jag är? *Uppti kampi! Mot kvalen* trodde jag det hette när jag var liten. Jag har inget emot piratpartiet alls, men schablonbilden av trådens deltagare stämmer inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback