Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-22, 21:30
  #1
Medlem
Kamph0rans avatar
Hej!

Har ni tips på några övningar man kan köra hemma som hjälper till att öka ens explosivitet i benen?
Har precis kommit tillbaka från en skada och lirar korpen (till i sommar) med några polare.

Ska inte börja gå på gym riktigt ännu, utan undrar om ni som sagt har några övningar man kan göra hemma?

Tackar.
Citera
2011-01-22, 21:31
  #2
Medlem
Dips kanske du kunde göra? Vet inte om det ökar explosiviteten i benen men vi gjorde det en hel del när jag låg inne i militären. Du står bredbent och sedan doppar du rumpan i 90 grader och gör så ett par hundra gånger om dagen. Om det var fel får någon gärna informera mig om detta så jag börjar göra rätt (om det nu var fel)
Citera
2011-01-22, 21:35
  #3
Medlem
Kamph0rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftii
Dips kanske du kunde göra? Vet inte om det ökar explosiviteten i benen men vi gjorde det en hel del när jag låg inne i militären. Du står bredbent och sedan doppar du rumpan i 90 grader och gör så ett par hundra gånger om dagen. Om det var fel får någon gärna informera mig om detta så jag börjar göra rätt (om det nu var fel)

Låter absolut som en jobbig och bra övning. Borde vara ungefär samma som att sitta i nittiograder mot en vägg, fast ännu tuffare då!
Citera
2011-01-22, 21:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamph0ran
Låter absolut som en jobbig och bra övning. Borde vara ungefär samma som att sitta i nittiograder mot en vägg, fast ännu tuffare då!
Jag tycker väggen vart jobbigare än dipsen, men väggen varar inte heller så länge. Dipsen är helt klart roligare, du kan ju ha användning för det på dansgolvet när du går på klubbar
Citera
2011-01-22, 21:39
  #5
Medlem
blomkruksvaktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamph0ran
Hej!

Har ni tips på några övningar man kan köra hemma som hjälper till att öka ens explosivitet i benen?
Har precis kommit tillbaka från en skada och lirar korpen (till i sommar) med några polare.

Ska inte börja gå på gym riktigt ännu, utan undrar om ni som sagt har några övningar man kan göra hemma?

Tackar.

http://www.youtube.com/watch?v=_ImiD...eature=related
Citera
2011-01-22, 21:40
  #6
Medlem
Kamph0rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftii
Jag tycker väggen vart jobbigare än dipsen, men väggen varar inte heller så länge. Dipsen är helt klart roligare, du kan ju ha användning för det på dansgolvet när du går på klubbar

HAHA, härlig bild i skallen där...
Citera
2011-01-22, 21:41
  #7
Medlem
Pankreatits avatar
Nu är ju inte dips en benövning alls dock... Du tänker nog mer på upphopp el dyl.
Citera
2011-01-22, 21:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Nu är ju inte dips en benövning alls dock... Du tänker nog mer på upphopp el dyl.
Nej, jag menade tyvärr dips . Det var längesedan jag gjorde dom så tappat bort det mesta. Vad tränar man med dips då? Nedre ryggen? Tack för informationen!
Citera
2011-01-22, 21:50
  #9
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftii
Nej, jag menade tyvärr dips . Det var längesedan jag gjorde dom så tappat bort det mesta. Vad tränar man med dips då? Nedre ryggen? Tack för informationen!

Triceps och bröst primärt, bra till det mesta utom ben då
Citera
2011-01-22, 21:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Triceps och bröst primärt, bra till det mesta utom ben då
Ah. Jag tänkte på benböj, fick för mig att mitt kvinnliga befäl alltid skrek dips när vi gjorde den. Har väl blandat ihop dom. Man lär sig något nytt varje dag! =D Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback