Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-24, 16:38
  #13
Medlem
-Johan-s avatar
Kabeln jag använder har även en klump nära ingången till SNES:et med Video+Audio (L/R) utgångar för RCA kontakter. Står inte ifall det är RGB eller inte på kabeln, står ingenting alls faktiskt.. Hur får jag reda på det?
Citera
2011-01-25, 20:25
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Johan-
Kabeln jag använder har även en klump nära ingången till SNES:et med Video+Audio (L/R) utgångar för RCA kontakter. Står inte ifall det är RGB eller inte på kabeln, står ingenting alls faktiskt.. Hur får jag reda på det?
En RGB-kabel består av en scartkabel med alla 21 stift på.
Citera
2011-01-28, 11:10
  #15
Medlem
Jag kör en sån här http://www.tradera.com/A-V-KOMPOSITK...1509_117295555

Kan jag få bättre bild med något annat?
Citera
2011-01-28, 13:13
  #16
Medlem
Har dock bara 32" LCD men mitt ser utmärkt ut och då med originalsladdar...

RGB som redan nämnts borde väll dock lösa ditt problem?
Citera
2011-02-16, 15:03
  #17
Medlem
-Johan-s avatar
Hejsan, ni får ursäkta att jag inte bifogat bilder tidigare men nu är jag tillbaks med gråten i halsen.
Fick idag hem en sån där kabel med grön, gul och vit sladd till multi out och hoppades att det skulle bli bättre, men tyvärr är det exakt lika jävligt.

Här har ni bilder på spektaklet, må hända att det är otydligt dock. Ser värre ut i verkligheten.

Hej

Ser ju inte ens vad det är?

Kolla kepsen!!

Hon är fan inte lika sexig nu.

Vad gör dom??


Vad kan jag göra? Grejen är att mitt NES ser utmärkt ut med samma kablar, fast den har ju RCA-utgångar och SNES:et har bara "multi-out". TV:n är en Samsung LE40C659 om det spelar nån roll, funkar alldeles utmärkt i övrigt men nu jävlar är SNES:et ute på hal is.
Citera
2011-02-16, 15:17
  #18
Medlem
truperts avatar
Lite offtopic:
Ett tips annars är ju att köra en emulator på datorn och koppla datorn till tvn.
http://www.retrousb.com/index.php?cP...25dcf98449c4f9

Då får man ju plötsligt tillgång till tusentals spel och slipper att det låser sig om någon dunkar i golvet. Man slipper blåsa i spelen. Man kan spara när man vill.
Citera
2011-02-16, 15:41
  #19
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Lite offtopic:
Ett tips annars är ju att köra en emulator på datorn och koppla datorn till tvn.
http://www.retrousb.com/index.php?cP...25dcf98449c4f9

Då får man ju plötsligt tillgång till tusentals spel och slipper att det låser sig om någon dunkar i golvet. Man slipper blåsa i spelen. Man kan spara när man vill.
men känslan och charmen går helt förlorad
Citera
2011-02-16, 22:07
  #20
Medlem
-Johan-s avatar
Jo jag vill ju faktiskt ha mitt eget fysiska SNES att kunna se bra ut. Tråkigt med emulator då känslan försvinner helt.
Citera
2011-02-17, 21:26
  #21
Medlem
-Johan-s avatar
Skickar en slängkyss till den som kan hjälpa mig... Den andra Scartkabeln jag har är rgb o samma sak med den..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback