2011-01-22, 18:31
Medlem
henkishs avatar
På min flickväns laptop försvinner muspekaren när man ska spela något spel.

Datorn är en "HP Compaq 6530b (GW688AV)" med "Windows Vista Business" och "DirectX11" installerat. Spelen som vi testat som det blivit så på hittills är "Roller Coaster Tycoon", "Hospital Tycoon" och "Age Of Empires 3"

När man rör på musen i spelet blir det i mellan åt så att muspekaren blinkar till så man ser den i någon sekund. Eftersom det är likadant på flera olika spel lär det inte va spelen det är fel på. Någon som vet vad felet kan vara och hur man löser det?
Citera
2011-01-22, 18:39
Medlem
Kleggers avatar
Öppna aktivitetshanteraren, gå in på processer och avsluta "crss.exe". Funkade för mig.
Citera
2011-01-22, 19:19
Medlem
henkishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klegger
Öppna aktivitetshanteraren, gå in på processer och avsluta "crss.exe". Funkade för mig.
Aa visst.

File: csrss.exe

"This is the user-mode portion of the Win32 subsystem; Win32.sys is the kernel-mode portion. Csrss stands for Client/Server Run-Time Subsystem, and is an essential subsystem that must be running at all times. Csrss is responsible for console windows, creating and/or deleting threads, and implementing some portions of the 16-bit virtual MS-DOS environment."
Citera
2011-01-23, 23:00
Medlem
henkishs avatar
bump
Citera
2011-01-24, 19:28
Medlem
Han har nästan rätt där programmet du ska avsluta heter.

dwm.exe ( Fönsterhanteraren )

fungerar inte det så gå in i inställningar för mus och leta där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in