Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-22, 16:55
  #1
Medlem
Tjenare, jag undrar hur jag ska träna för att inte gå upp i vikt och inte gå ner i vikt,

Jag är 18år och är 180cm lång och väger 75kg ungefär,
för ett halv år sedan vägde jag 95kg och jag vill inte bli större elr smalare nu,
Jag äter efter talriksmodellen och jag brukar springa 5km 3 gånger i veckan,

Räcker det ?
Citera
2011-01-22, 16:58
  #2
Medlem
Jarans avatar
det borde räcka. bror ju på hur mycket du äter också.
Citera
2011-01-22, 17:04
  #3
Avstängd
Etaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychobat
Tjenare, jag undrar hur jag ska träna för att inte gå upp i vikt och inte gå ner i vikt,

Jag är 18år och är 180cm lång och väger 75kg ungefär,
för ett halv år sedan vägde jag 95kg och jag vill inte bli större elr smalare nu,
Jag äter efter talriksmodellen och jag brukar springa 5km 3 gånger i veckan,

Räcker det ?

Väg dig på söndag kväll varannan vecka. Sätt en påminnelse i mobilen.

Tillåt en diff på 1.5-2 kg för vätskeballans, mat i magen, inte bajsat etc. Glöm inte att vara naken då du knappast har samma kläder.

Lättaste sättet att ha koll. Då kan du i tid lägga om de vanor som behövs innan det gått för långt och blir jobbigt.
Citera
2011-01-22, 17:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaran
det borde räcka. bror ju på hur mycket du äter också.


En Frukost 2 knäckebröd med skinka och skivad gurka (utan smör)

Sedan är det ju lunchen i skolan och där brukar jag äta mig lagom mätt med sallad osv,

samma sak vid middagen hemma
Citera
2011-01-22, 17:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
Väg dig på söndag kväll varannan vecka. Sätt en påminnelse i mobilen.

Tillåt en diff på 1.5-2 kg för vätskeballans, mat i magen, inte bajsat etc. Glöm inte att vara naken då du knappast har samma kläder.

Lättaste sättet att ha koll. Då kan du i tid lägga om de vanor som behövs innan det gått för långt och blir jobbigt.

Det gör jag !
Fast varje morgon ^^
Citera
2011-01-22, 17:06
  #6
Avstängd
Etaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychobat
En Frukost 2 knäckebröd med skinka och skivad gurka (utan smör)

Sedan är det ju lunchen i skolan och där brukar jag äta mig lagom mätt med sallad osv,

samma sak vid middagen hemma


Dricker du inte massor av öl på helgerna så låter det i underkant för en kille på 95 kg om du är lite byggd.


Edit: Väg dig inte för ofta. Det ger bara konstiga resultat. Gör det en gång i veckan/1 gång varannan vecka. Oftare än så är inte relevant och kommer bara få dig att gå och tänka på det om du en dag ligger lite fel.
Citera
2011-01-22, 17:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
Dricker du inte massor av öl på helgerna så låter det i underkant för en kille på 95 kg om du är lite byggd.


Edit: Väg dig inte för ofta. Det ger bara konstiga resultat. Gör det en gång i veckan/1 gång varannan vecka. Oftare än så är inte relevant och kommer bara få dig att gå och tänka på det om du en dag ligger lite fel.

Jag dricker ganska mycket öl och läsk, men nu när det va nyår så blev det att man ska vara nykterist och inte dricka massa cola, men om jag ska dricka nått så blir det loka ^^
Citera
2011-01-22, 23:13
  #8
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychobat
Det gör jag !
Fast varje morgon ^^

Ätstörningsvarning på det. 1 gång i veckan tycker jag är bäst.

Släng in ett pass body pump eller liknande för att hålla musklerna i trim. Det kommer att göra dig starkare och uthålligare men kommer inte att bygga nåt särskilt.

Eller kampsport, det är fina grejjer för fysiken det.
Eller ett helkropps högreps (12-20x3) styrkepass per vecka.
Dans kanske är en grej.
Hugg ved och rensa ogräs åt mig. Jag kan skrika slogans åt dig som motivation helt gratis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback