Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-22, 11:37
  #1
Avstängd
Hej!
Igår letade jag efter en bok, men på bordet hittar jag ett papper, börjar läsa den och där står det:
"Jag älskar er alla, ****** du har varit en bra syster och jag kommer aldrig glömma dig"
"Jag tänker nu ta livet av mig"
"Jag orkar inte leva som en kort person eftersom min längd har gjort så att jag har fått ett osocialt liv utanför våran hem och har dålig självförtroende pga min längd"

Jag hann inte läsa allt innan jag sprang ut ur hemmet. Jag sprang mot busstationen utan skor, men jag kände inte smärta eller snön.
Han stod vid busstationen och väntade på bussen. Jag kramade om honom så hårt jag kunde och jag grät.
Utan motstånd följde han hem, han sa att om jag visar pappret till någon så kommer han begå självmord.


Min bror, eller rättare sagt styvbror tänkte begå självmord pga hans längd som ni kunde läsa ovan.
Han är 17år, och är 173cm lång, hans pappa 164cm, hans mamma 154cm.
Han har växt ca 5cm i hela pubartetet, men den senaste året har han växt 1cm, han har aldrig växt mer än 8cm på ett år som en vanlig kille i pubartetet gör. Den senaste året har han fått hår på magen och några fjun på kinden.
Kommer han växa mer?
Citera
2011-01-22, 11:42
  #2
Medlem
theoones avatar
Exakt vad är problemet? 173 cm är en helt normal längd? Tror det är något annat som ligger till grund för hans brev.
Citera
2011-01-22, 11:44
  #3
Medlem
Pappersvargens avatar
173 centimeter? Skämtar du?
Citera
2011-01-22, 11:44
  #4
Medlem
fajvans avatar
Beklagar att din bror känner som han gör. Samtidigt så kan jag inte förstå hans problem riktigt. Han är 17 år.. man växer väll ändå tills man är drygt 20?

Å andra sidan så är inte längden "173" något att bekymra sig över? Jag har en vän som är betydligt kortare.. under 170, 19år gammal. Det känns som att han är mer stolt än bekymrad över sin längd. Jag hoppas att du får rätsida på problemet, övertala honom!
Citera
2011-01-22, 11:45
  #5
Medlem
Erobazs avatar
jag är 173 cm lång och är 29 år gammal.. har för mig nån har sagt att man växer tills man fyller 20 nånting...
Citera
2011-01-22, 11:45
  #6
Avstängd
uberlights avatar
Ja, 173 cm är en vanlig längd, jag skulle önska att jag skulle vara lite kortare....
Citera
2011-01-22, 11:45
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av theoone
Exakt vad är problemet? 173 cm är en helt normal längd? Tror det är något annat som ligger till grund för hans brev.
Han säger att han begår självmord eftersom han har dålig självförtroende och han är osocial, detta beror på hans längd.
Citera
2011-01-22, 11:47
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
173 centimeter? Skämtar du?
Nej
Citat:
Ursprungligen postat av fajvan
Beklagar att din bror känner som han gör. Samtidigt så kan jag inte förstå hans problem riktigt. Han är 17 år.. man växer väll ändå tills man är drygt 20?

Å andra sidan så är inte längden "173" något att bekymra sig över? Jag har en vän som är betydligt kortare.. under 170, 19år gammal. Det känns som att han är mer stolt än bekymrad över sin längd. Jag hoppas att du får rätsida på problemet, övertala honom!
Vet inte med dina ord göra så att jag fick tårar.
Citera
2011-01-22, 11:47
  #9
Medlem
173 cm är ju normallängd i dagsläget.

Fast kanske det är nån annan längd som ger dåligt självförtroende eller är det just kroppslängden?
Citera
2011-01-22, 11:48
  #10
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Tjejen
Han säger att han begår självmord eftersom han har dålig självförtroende och han är osocial, detta beror på hans längd.
Nej, det beror inte på hans längd, det beror på hans hjärna. Hans längd är normal. Han har bara fått en hangup på den på grund av andra omständigheter, låter det som. Ungefär som tjejer som hänger upp sig på sin tuttstorlek fastän brösten är helt normala.
Citera
2011-01-22, 11:49
  #11
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Tjejen
Hej!
Igår letade jag efter en bok, men på bordet hittar jag ett papper, börjar läsa den och där står det:
"Jag älskar er alla, ****** du har varit en bra syster och jag kommer aldrig glömma dig"
"Jag tänker nu ta livet av mig"
"Jag orkar inte leva som en kort person eftersom min längd har gjort så att jag har fått ett osocialt liv utanför våran hem och har dålig självförtroende pga min längd"

Jag hann inte läsa allt innan jag sprang ut ur hemmet. Jag sprang mot busstationen utan skor, men jag kände inte smärta eller snön.
Han stod vid busstationen och väntade på bussen. Jag kramade om honom så hårt jag kunde och jag grät.
Utan motstånd följde han hem, han sa att om jag visar pappret till någon så kommer han begå självmord.


Min bror, eller rättare sagt styvbror tänkte begå självmord pga hans längd som ni kunde läsa ovan.
Han är 17år, och är 173cm lång, hans pappa 164cm, hans mamma 154cm.
Han har växt ca 5cm i hela pubartetet, men den senaste året har han växt 1cm, han har aldrig växt mer än 8cm på ett år som en vanlig kille i pubartetet gör. Den senaste året har han fått hår på magen och några fjun på kinden.
Kommer han växa mer?

Vilken gullig syster du verkar vara

Sannolikheten att han kommer bli längre finns. Man kan växa tills man är ett par år över 20. Att båda hans föräldrar är korta innebär inte att han behöver bli kortväxt, som man kan se då han nästan är en decimeter längre än pappan. Ifall det finns längre personer i hans/er släkt finns chansen att han ärvt anlag från deras sida.
Vissa människor kan växa väldigt lite under ett par år för att sedan plötsligt växa väldigt mycket. En oregelbunden process. Däremot tror jag chansen att han kommer bli "lång" är rätt liten, hur man nu definierar lång.

Sen finns medicinska alternativ som tillväxthormon. Jag vet inget själv om tillväxthormon, men det kanske kan vara värt att forska i.
Citera
2011-01-22, 11:50
  #12
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Tjejen
Han säger att han begår självmord eftersom han har dålig självförtroende och han är osocial, detta beror på hans längd.


Att man är osocial har knappast med hans längd att göra, det har andra grunder i ens beteende. Vad säger han mer då? Ja blir mobbad pga min längd? Hur är han som person i övrigt? Har har någon störning?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback