Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-20, 23:58
  #1
Medlem
Pimpies avatar
Jag har läst en del olika teorier om hur muskeltillväxten för just armmuskler stimuleras bäst. Vissa källor säger att lite tyngre belastning, säg 6-8 reps, är ultimat, och andra källor säger att en superhög träningsvolym är det som får musklerna att växa som bäst.

Syftet med den här tråden är att ni ska dela med er av era uppfattningar av vad som ni anser vara bäst, vad ni har hört och vad ni förespråkar.
Citera
2011-01-21, 00:00
  #2
Avstängd
MELLONPICKERs avatar
Jag bär ved, Hugger ved, onanerar och häver öl. Det funkar.
Citera
2011-01-21, 00:02
  #3
Medlem
Mastodontishs avatar
Kör högvolym, ca. 7-9 sets och 6-10 reps. De sista två seten kör jag som dropsets.
Citera
2011-01-21, 00:13
  #4
Medlem
ramsays avatar
1 set utan uppvärmning , kör så många reps du orkar , dagen efter repetera men gör en reps mer än förra gången . Samt ett pass EMS 4-6 timmar före passet på högnivå. Byt vikter och till liknande övningar då och då.

Bänk- halvor-floorpress - rack
Marklyft - barhold - halvor
Chins - Chins med vikt - latsdrag
Citera
2011-01-21, 01:03
  #5
Avstängd
jag kör 2 övningar för triceps och 2 för biceps kör 5 set å 6-8 reps har ökat 3 cm på bara 3 månader i överarmar
Citera
2011-01-21, 06:27
  #6
Medlem
SiSeniors avatar
12~ set biceps sista på samma pass som rygg/ baksida axlar.
12~ set triceps sista på samma pass som bröst/ axlar.
Tränas var 4:e dag. Båda körs i högrep givetvis, precis som alla andra muskler i min kropp, 12-18 reps/ set. Hade jag däremot prioriterat dessa muskler hade de legat först på vardera pass.
Citera
2011-01-21, 08:00
  #7
Medlem
mr-virros avatar
6-9 set, biceps+rygg och triceps+bröst.
Citera
2011-01-21, 10:59
  #8
Medlem
papipoops avatar
biceps kör jag alltid 8-12reps på, allt under blir för tungt, då blir det bara discosving. Triceps däremot kan jag ösa på lite tyngre smalbänk är riktigt bra för triceps om man vill köra lågreps

//MVH
Citera
2011-01-21, 12:02
  #9
Medlem
TrainOfThoughts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papipoop
biceps kör jag alltid 8-12reps på, allt under blir för tungt, då blir det bara discosving. Triceps däremot kan jag ösa på lite tyngre smalbänk är riktigt bra för triceps om man vill köra lågreps

//MVH

Om det blir för tungt och du måste discosvinga så kör du väl helt enkelt med för tunga vikter.. eller?


OnT:Ingen större prio på armar, men kör ändå pushdowns först i bröst/triceps passet.
Biceps kör jag tillsammans med rygg. Högrep på båda två just nu. Blir väl en 8-12 set ungefär.
Citera
2011-01-21, 12:11
  #10
Medlem
Mr-andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramsay
1 set utan uppvärmning , kör så många reps du orkar , dagen efter repetera men gör en reps mer än förra gången . Samt ett pass EMS 4-6 timmar före passet på högnivå. Byt vikter och till liknande övningar då och då.

Bänk- halvor-floorpress - rack
Marklyft - barhold - halvor
Chins - Chins med vikt - latsdrag


Du måste vara det största trollet jag någonsin skådat. Du säger alltid något helt galet i början av dina inlägg för att sedan försätta med en lite mer seriös och utförlig förklaring för att nybörjare ska bli förvirrade.
Citera
2011-01-21, 12:14
  #11
Medlem
Dreass avatar
Hantelrodd,chins, latsdrag samt 2-3set hantelcurl ifall jag kommer ihåg.
Citera
2011-01-21, 12:20
  #12
Medlem
Jag kör max 8 reps med hantlar och max 6 reps med skivstång. Blir ungefär 2-3 övningar i veckan, jag känner att det inte behövs mera pga att man kopplar in biceps i så många andra övningar så det är nog lätt att överträna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback