Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-20, 21:23
  #1
Medlem
fourthofjulys avatar
Hej!

Har senaste tiden blivit mer o mer omotiverad till att köra ben..
dels för att jag redan har väldigt kralligare ben och släpande överkropp.
Dels också för det känns skittråkigt.

Därför vänder jag mig nu till er för inspiration.
Berätta för mig varför benträning är essentiellt för en som satsar seriöst på att bygga.

Och som sagt, argumentet att det inte är snyggt att ha fågelben och byggaröverkropp håller inte för mig eftersom jag redan har byggarben, men klen överkropp.

Tacksam för hjälp med detta!
Citera
2011-01-20, 21:27
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fourthofjuly
Hej!

Har senaste tiden blivit mer o mer omotiverad till att köra ben..
dels för att jag redan har väldigt kralligare ben och släpande överkropp.
Dels också för det känns skittråkigt.

Därför vänder jag mig nu till er för inspiration.
Berätta för mig varför benträning är essentiellt för en som satsar seriöst på att bygga.

Och som sagt, argumentet att det inte är snyggt att ha fågelben och byggaröverkropp håller inte för mig eftersom jag redan har byggarben, men klen överkropp.

Tacksam för hjälp med detta!

Vid benträning så frigörs mycket testosteron som hjälper dig att bygga upp resten av kroppen. Det kan du tänka på när du kör tunga djupa knäböj nästa gång.
Citera
2011-01-20, 21:28
  #3
Medlem
manhofs avatar
Sluta tänk som en kärring, bara att fortsätta böja!

Du kommer inte långt med den attityden, tänk så blir rygg skittråkigt att köra, ska du sluta med det då med?
Citera
2011-01-20, 21:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sörenstam
Vid benträning så frigörs mycket testosteron som hjälper dig att bygga upp resten av kroppen. Det kan du tänka på när du kör tunga djupa knäböj nästa gång.

+1

Kände likadant i början, hata värkligen att träna ben för det var så mentalt påfrestande, men det är värt det med tanke på att det frigör testo till resten av kroppen och tränade benmuskler är mycket attraktivt
Citera
2011-01-20, 21:30
  #5
Medlem
papipoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sörenstam
Vid benträning så frigörs mycket testosteron som hjälper dig att bygga upp resten av kroppen. Det kan du tänka på när du kör tunga djupa knäböj nästa gång.

Det är väl tillväxthormon som frigörs, inte testo


//MVH
Citera
2011-01-20, 21:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papipoop
Det är väl tillväxthormon som frigörs, inte testo


//MVH

Har hört att det är båda, men shit the same, om det hjälper resten av musklerna så tro fan man kör ben
Citera
2011-01-20, 21:35
  #7
Medlem
Maayns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fourthofjuly
Hej!

Har senaste tiden blivit mer o mer omotiverad till att köra ben..
dels för att jag redan har väldigt kralligare ben och släpande överkropp.
Dels också för det känns skittråkigt.

Därför vänder jag mig nu till er för inspiration.
Berätta för mig varför benträning är essentiellt för en som satsar seriöst på att bygga.

Och som sagt, argumentet att det inte är snyggt att ha fågelben och byggaröverkropp håller inte för mig eftersom jag redan har byggarben, men klen överkropp.

Tacksam för hjälp med detta!


Du kan ju testa köra ben varannan vecka under en tid. Låta överkroppen hinna ifatt, har haft samma "problem". Jag körde varannan vecka, dock inte pga jag tycker det är tråkigt, utan bara för att överkroppen (framförallt ryggen i mitt fall) skulle hinna ikapp lite. Att lägga ner helt tycker jag verkligen inte du skall göra.
Citera
2011-01-20, 21:35
  #8
Medlem
Revoles avatar
Du får lassa på mycket vikt när du kör knäböj, det är manligt!
Citera
2011-01-20, 21:53
  #9
Medlem
TS föreställ dig hur dom kommer se ut sen med lite hård träning. Stora ben är tusan coolt, man skiljer sig något otroligt från mängden om man har stor ben! Har jag inte rätt?
Citera
2011-01-23, 16:40
  #10
Medlem
Tycker också ben är tråkigt att köra så tar det alltid som start på veckan så är det gjort..
Citera
2011-01-23, 17:30
  #11
Avstängd
Zapatitoss avatar
Everybody Wanna Be A BodyBuilder, But Nobody Wanna Lift That Heavy Ass Weight

Sorgligt men sant. Shut the fuck up and squat.
Citera
2011-01-23, 17:48
  #12
Medlem
Thomaspunkts avatar
om det är tråkigt, skit i det. ser inga direkta nackdelar med att inte träna ben förutom att det är fult imo. hatar själv benträning men gillar stora lår så det är bara att bita ihop.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback