Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-20, 19:50
  #1
Medlem
Kuyts avatar
Hej FB!

Jag fick en mac för två dagar sedan.
Problemet jag har är när jag ska använda min cam i macen vid användning av någon form utav webbläsare.

Camen funkar fint när jag använder Photo Booth, men när jag ska gå in på olika sidor där du behöver flash player för att använda camen, så funkar den ej.

Exempel på sidorna jag har testat är: Facebook, Chatroulette, Tinychat.

Flash player hittar inte cameran, ett exempel http://img204.imageshack.us/i/skrmav...0120kl193.png/

Jag har sköt på nätet och hittade många olika förslag, har testat och upp och ner-gradera flash player men till inget resultat.

Har också testat olika webbläsare.

Min kompis fick också en mac på samma dag och han kan använda camen fint.

Vore ruskigt tacksam för lite hjälp
Citera
2011-01-20, 20:48
  #2
Medlem
systems avatar
iSight kan bara användas av ett program åt gången. Kan det vara så att du har Photo Booth igång samtidigt som du försöker använda kameran i något annat program?
Citera
2011-01-20, 21:15
  #3
Medlem
Kuyts avatar
Nej det hade jag ej. Nu funkar det, efter timmar av sökning så hittade jag ett program som heter camtwist Nu funkar det utmärkt!

Men jag får tacka för hjälpen
Citera
2011-01-20, 21:17
  #4
Medlem
Kuyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
iSight kan bara användas av ett program åt gången. Kan det vara så att du har Photo Booth igång samtidigt som du försöker använda kameran i något annat program?



Det funkar fint för mig nu, jag hade inte igång photo booth. Efter timmar av sökning så hittade jag camtwist nu funkar det jätte bra.

Men jag får tacka för hjälpen anyway!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback