Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-20, 19:43
  #1
Avstängd
Jontesson89s avatar
Hej, då jag styrketränar så klarar jag av mer med vänsterarmen än höger, det är jobbigt att man börjar göra discosving med den högra armen medans jag skulle kunna fortsätta med vänstra ca 2-3 gånger till. Kan det vara pågrund av att jag runkar i stort sett varje dag? Haha =P Isåfall så får jag dra ner på det lite, för det här går ju inte!
Citera
2011-01-20, 19:46
  #2
Avstängd
headpikers avatar
Det här har lita att göra med om du är vänster- eller högerhänt, än om du runkar...
Citera
2011-01-20, 19:53
  #3
Medlem
Misers avatar
Vad gör du med vänstran i vardagen?
Citera
2011-01-20, 20:02
  #4
Avstängd
Jontesson89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miser
Vad gör du med vänstran i vardagen?

Jadu.. håller i kniven med då jag äter kanske? haha nej men jag har ingen aning, går ju i skolan och skriver mycket med högern osv, kan det vara därför? man borde ju för fasen vara likastark i båda eller t.om lite starkare i högra? .. Iförsej, ''Styrkan'' är jämnlik för både höger&vänster Arm, men det är uthålligheten som vänstern presterar bättre på.
Citera
2011-01-20, 20:03
  #5
Medlem
okok1s avatar
För att det är normalt - är själv starkare i högerbenet.
Citera
2011-01-20, 21:22
  #6
Medlem
Evert-Svens avatar
Är det bicepscurls? Hade precis samma problem när jag började träna, vänstern orkade lite mer än högern (är också högerhänt). Ingen aning vad det berodde på men det försvann med tiden då jag byggde upp styrkan i båda. Förutsatt att du inte tränat så länge borde det funka för dig också.
Citera
2011-01-20, 21:39
  #7
Medlem
Maayns avatar
Detta jämnar ut sig efter ett tag. Inget att oroa sig för, helt normalt!
Citera
2011-01-22, 22:02
  #8
Medlem
Det är samma för mig.
Kan det ha något med att hjärtat sitter på vänster sida och pumpar ut mer och snabbare syre till bicepsmuskeln?
Citera
2011-01-22, 22:13
  #9
Medlem
Wahlberg999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattz0n
Det är samma för mig.
Kan det ha något med att hjärtat sitter på vänster sida och pumpar ut mer och snabbare syre till bicepsmuskeln?

Hjärtat sitter väll dock mer mot mitten av kroppen.

mvh
Citera
2011-01-23, 12:28
  #10
Medlem
joeyopals avatar
Kan det ha ngt att göra med att man gör övningen mer korrekt med sin "vanliga" arm och därav blir tröttare snabbare i den då övningen tar bättre?
Citera
2011-01-23, 13:42
  #11
Medlem
Pudzianowskis avatar

Detta är helt normalt (ja, kanske inte onanin men...) och händer många som tränar. Jag har själv haft detta problem med ena axeln och ena bröstet. Jag löste det helt enkelt genom att köra den svagaste sidan först (i maskin blev det då det är svårt att köra enarmad hantelpress) och sedan göra lika många reps med den starkare sidan. Detta ledde till att jag missade några reps med ena sidan men symmetrin och styrkan är nu bättre än någonsin och i princip helt lika.

Prova det.

Big M.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback