Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-21, 23:52
  #13
Medlem
valle20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaRoger
Är detta Trädgårdsgatan 18 i Uppsala? Alltså där institutionen för psykologi låg innan det flyttade till Blåsenshus? I så fall kallades denna byggnad för "asis" när det var läkarutbildning för länge sedan. Man förberedde kropparna i källaren och hade sedan en "likhiss" som man fraktade kropparna i.

Roligt är att "asis" började kallas "knasis" när psykologstudenterna tog över byggnaden.


Oj, det hade jag ingen aning om. Då måste det finnas två ställen som serverar samma syfte i Uppsala. Skumt, men intressant.
Citera
2011-01-22, 00:51
  #14
Medlem
thinkagains avatar
Bra foton, riktigt creepy ställe dock!
Citera
2011-01-23, 20:14
  #15
Medlem
peaceprojects avatar
Körde en hel massa mil idag för att kolla upp byggnaderna det talas om i tråden.
Jag har hittat den ena av dessa men det verkar inte vara den kopplad till bilderna i tråden då den jag hittade verkade vara i fullt bruk och dessutom ganska bra skick.
För att inte outa hela platsen så kan man väll kanske fråga lite snyggt om det är så att byggnaden i fråga är övergiven eller om den fortfarande används och att TS har fått tillgång till den via kontakter.

Alternativt om TS skulle kunna dela med sig av platsen till en film/fotoglad UE:are per PM, kanske för en gemensam upptäcktsfärd.

Peace
Citera
2011-01-26, 23:29
  #16
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceproject
Körde en hel massa mil idag för att kolla upp byggnaderna det talas om i tråden.
Jag har hittat den ena av dessa men det verkar inte vara den kopplad till bilderna i tråden då den jag hittade verkade vara i fullt bruk och dessutom ganska bra skick.
För att inte outa hela platsen så kan man väll kanske fråga lite snyggt om det är så att byggnaden i fråga är övergiven eller om den fortfarande används och att TS har fått tillgång till den via kontakter.

Alternativt om TS skulle kunna dela med sig av platsen till en film/fotoglad UE:are per PM, kanske för en gemensam upptäcktsfärd.

Peace

Som jag har förstått det så rör det sig om en byggnad som används men källaren, eller delar av den, står outnyttjad idag. Ska gräva mer i detta för det är ett sjukt intressant ställe ts har hittat!
Citera
2011-01-27, 16:48
  #17
Medlem
valle20s avatar
UPPDATERAT album. Nya bilder från hela gamla delen finns nu att hitta. Om ni gillade de gamla bilderna, kommer ni älska dessa.
Citera
2011-02-07, 01:27
  #18
Medlem
Bilder finns även för beskådan på: http://www.pixbox.se/alb_show_id1216251_page0.html
Citera
2011-07-17, 01:49
  #19
Medlem
HeppaPeppas avatar
Bumpar tråden, bor i Uppsala och blev ruskigt sugen på att upptäcka detta ställe! PMa gärna vart detta ligger och hur man tar sig in!
Citera
2011-09-02, 23:11
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valle20
UPPDATERAT album. Nya bilder från hela gamla delen finns nu att hitta. Om ni gillade de gamla bilderna, kommer ni älska dessa.


Hej!
jag och en polare är väldigt sugna på att ta en titt på platsen du hittat. Vi bor i uppsala och kommer köra stenhårtpå UE. Jag har tidigare erfarenheter från exempelvis Beckombergas nedlagda psyksjukhus i sthlm. Men vill UEa lite i Uppsala. vad finns egentligen i våran gamla stad ?
skulle vara schysst om du kunde PMa vart de är och hur man tar sig in. skulle vara awesome!
Citera
2011-09-29, 23:30
  #21
Medlem
valle20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumpapastej
Hej!
jag och en polare är väldigt sugna på att ta en titt på platsen du hittat. Vi bor i uppsala och kommer köra stenhårtpå UE. Jag har tidigare erfarenheter från exempelvis Beckombergas nedlagda psyksjukhus i sthlm. Men vill UEa lite i Uppsala. vad finns egentligen i våran gamla stad ?
skulle vara schysst om du kunde PMa vart de är och hur man tar sig in. skulle vara awesome!


Tyvärr har min möjlighet att besöka stället försvunnit. Det sitter bra lås på dörrarna och om jag inte är felinformerad så kommer hela byggnaden renoveras och hyras ut igen. En historisk plats går oss övriga om miste då byråkratin inte vill förstå sig på den här typen av kultur.
Citera
2015-03-13, 09:47
  #22
Medlem
Vaginalketchups avatar
Finns det nån som kan lägga upp bilderna igen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback