Citat:
Ursprungligen postat av TeaterApa
Jag tror det är en rätt stark sida jag har ändå, annars tror jag inte jag hade fått jobbet ifrån början. Det är nog svårare än du tror att hantera en sådan situation.
Nej, det är det tyvärr inte, du har 2 val, antingen säger du till kund nummer 1 som du hjälper leta runt i hyllorna att " -Vänta ett slag ska bara hjälpa en annan kund i kassan så länge, men du kan ju leta lite själv tills jag kommer tillbaka"
Eller så sneglar du bort till kassan om det är möjligt därifrån du och kund nummer 1 står och försöker skapa ögonkontakt med kund nummer 2 vilket han borde uppfatta som att han ska vänta 2 minuter tills du hjälpt kund nummer 1 hittat sin film, om han är otålig gör du som förslag nummer 1.
Sen finns det ett förslag nummer 3 också, det är att du "skriker" bort till kassan där kund nummer 2 befinner sig att han bör vänta på sin tur, vilket kan tyckas ganska olämpligt om inte kassan befinner sig 0,5m bort ifrån dig och kund nummer 1, och är fallet så kan jag inte förstå varför du startade tråden från första början..
Blev mycket siffror där nu, men om du fortfarande finner situationen mycket svår och inte kan tackla den, kan du alltid ge jobbet till mig då jag är arbetslös!