2011-01-19, 13:12
Medlem
Nu har vi kommit till den punkten i livet man aldrig någonsin vill komma till, vi är 3 pers som gemensamt har 300 spänn och vi måste ha mat på något vänster.
Vi måste ha tips på det absolut billigaste och bästa man kan köpa när man är i en krissituation. :/

OBS: Det är 3 grabbar.
Citera
2011-01-19, 13:15
Medlem
Plastpolisens avatar
sälj datorn
Citera
2011-01-19, 13:18
Medlem
Labaratas avatar
enkelt, lev på ravioli (billigaste brukar kosta 5-10 kr), konserver som bönor osv. och nudlar.
Citera
2011-01-19, 13:18
Medlem
Fimparens avatar
Havregrynsgröt

Nudlar (Nudelsoppa med kryddan som finns med i påsen)

Pasta med krossade tomater

Baka bröd.. ( jäst kostar typ 1:50 till 2:- och mjöl är billigt... sen vatten så har ni bröd.. smakar gott utan smör oxå)

Gör en STOR balja Linssoppa..

10:-/person och dag klarar man sig nog på i 10 dagar, men de kommer bli jäkligt enformig mat och ni kommer rasa i vikt skulle jag tro...

Får man fråga varför ni har så lite deg... är det krogen som tagit det mesta ?? ( har hänt för mig förr )

EDIT: försök köpa storpack och gör mycket av samma mat så kan ni äta i 2 - 3 dar av den... det blir billigare så.
Citera
2011-01-19, 13:19
Medlem
30 spänn om dagen alltså, inte så jävla svårt. Men ni får äta billig mat,typ vita bönor på burk, mycket ris och potatis, självklart vatten att dricka.
Citera
2011-01-19, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastpolisen
sälj datorn
upprepar: 300 spänn, 3 personer, 10 dagar. Enkelt.
Citera
2011-01-19, 13:20
Medlem
christerys avatar
Nudlar och möjligtvis vitkål. Kan väl slänga dit billigkorven (ring, smakar skit men den innehåller nån % kött i alla fall), allt från typ willys eller nåt lågpris ställe. Kolla åxå storpack på det ni sen vill smaksätta med, burktomater och möjligtvis chili om ni inte har det hemma. Drick vatten. Sälj burkar. Fråga om utgångna grönsaker till er sköldpadda - sen käkar ni det själv. Enkelt.
Citera
2011-01-19, 13:24
Medlem
krisus avatar
jag ser en massa pasta och ketchup i er framtid.
Citera
2011-01-19, 13:25
Medlem
Fimparens avatar
Vet att Mikaels Livlina ger ut gratis käk i Hässelby Gård på Torsdagarna.. allt ifrån sallader till matlådor gratis (dagen efter maten efter som dom bara säljer dagsfärsk mat).
Det ska finnas soppkök man kan gå till å käka på Onsdagar har jag hört... vet inte exakt vart men det går säkert att googla fram.

Lycka till, skriver mer om jag kommer på nånting vettigt..
Citera
2011-01-19, 13:26
Medlem
DrGordons avatar
Detta klarar ni enkelt, här ska jag ge några tips på hur jag klarar mig under sådana tider.

Nummer 1: PASTA! Handla pasta på typ ÖB,Lidl eller willys, ett paket kostar ungefär 10Kr och räcker för en person i ett par dagar, så köp två eller tre paket. =30kr

Nummer 2: Eftersom det är värdelöst att bara käka ren pasta skaffar jag i regel en stor flaska Sweet and sour thai sås. Blir riktigt najs tillsammans emd pasta. =20kr

Detta borde du klara dig på, så köp ett paket cigg för resterande pengar eller nåt.
Citera
2011-01-19, 13:27
Medlem
Tack alla som ger fantastiska tips, vi tar gärna emot mer!

Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
EDIT: försök köpa storpack och gör mycket av samma mat så kan ni äta i 2 - 3 dar av den... det blir billigare så.

Skulle säga att det är dåligt planerade som har orsakat det hela, värdelöst är det iaf :/

EDIT:
Vad är billigaste möjliga alternativ när det kommer till bröd?
Att baka bröd är ju givetvis billigaste, men ni inser nog snart hur illa det hade gått om vi skulle baka bröd när vi är smarta nog att ens hamla i denna situation.

EDIT2: Vad är det billigaste möjliga pålägget till smörgåsar? Min fundering just nu ligger hos mjukost a la euroshopper. Är det helt galet eller?

EDIT3: Vad kostar potatis / kg? :/
Senast redigerad av Harbringer 2011-01-19 kl. 13:43.
Citera
2011-01-19, 13:39
Medlem
8FJN349Ds avatar
Havregryn blandat med vatten = gröt.

Havregryn är jävligt billigt och mat blir mätt rätt länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in