Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-20, 01:15
  #493
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Vart kan man se säsong 4-7 någonstans? Har sett 1-3 på Netflix men sen är det slut där. O de är lagliga streamingtjänster jag söker

Cmore har visat ett par säsonger till än till 3. Oklart om de har de tillgängliga via stream dock. Varför inte bara ladda ner resten?
Citera
2017-02-24, 23:44
  #494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Vart kan man se säsong 4-7 någonstans? Har sett 1-3 på Netflix men sen är det slut där. O de är lagliga streamingtjänster jag söker
Netflix har lagt upp säsong 4 nu med. Annars har du resten av säsongerna på dreamfilm. Dock inte med samma kvalité.
Citera
2017-04-21, 13:20
  #495
Medlem
Vill undvika att ladda ner då jag inte är intresserad av att få en räkning i brevlådan på flera tusen för nerladdade filmer.
Cmore har slutat sända shameless. Minns bara att jag sett att dom visade nån säsong dessutom. Efterlyste den hos dom men det var inte nånting dom kommer att visa något mer.

Har köpt säsong 5-6 på dvd men nu är det bara säsong 7 som fattas. Hur är det med streamingtjänster. Är det olagligt att kolla på den på dreamfilm eller hur är det?
//
Citera
2017-04-21, 14:44
  #496
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Vill undvika att ladda ner då jag inte är intresserad av att få en räkning i brevlådan på flera tusen för nerladdade filmer.
Cmore har slutat sända shameless. Minns bara att jag sett att dom visade nån säsong dessutom. Efterlyste den hos dom men det var inte nånting dom kommer att visa något mer.

Har köpt säsong 5-6 på dvd men nu är det bara säsong 7 som fattas. Hur är det med streamingtjänster. Är det olagligt att kolla på den på dreamfilm eller hur är det?
//

Gillar hur du verkligen inte vill tanka! Tror det är olagligt att använda streamingtjänster, men är inte helt säker.
Citera
2017-10-22, 14:21
  #497
Medlem
Ilja.Oblomows avatar
Shameless säsong 7 visas på Kanal 9 Söndagar Kl. 23.00, däremot hittar jag inget på DPlay
Citera
2017-10-22, 14:36
  #498
Medlem
Dr_Dollars avatar
6:e november startar säsong 8
Citera
2017-10-23, 23:19
  #499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
6:e november startar säsong 8

Endå rätt sanslöst hur bra serien är efter 7 säsonger. GÖr mig ruggigt lycklig att de lyckats hålla kvalité och inte tappat efter så många säsonger, som är fallet i 99% av serier.

Galet taggad
Citera
2017-10-24, 19:31
  #500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Endå rätt sanslöst hur bra serien är efter 7 säsonger. GÖr mig ruggigt lycklig att de lyckats hålla kvalité och inte tappat efter så många säsonger, som är fallet i 99% av serier.

Galet taggad
Instämmer.
Citera
2017-10-24, 19:47
  #501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob'sYerUncle
Sett brittiska och försökte mig på den amerikanska, började såklart med första avsnittet som kändes som en dålig amerikansk kopia på någonting genialiskt.
Kanske jag ger US versionen en ordentlig chans någon gång så som alla rosar den här men jag är skeptisk.
"I'm Vernon Francis Gallagher. I came, I saw, I drank the fokin lot"
Har sett US versionen på 9:an o 5:an och älskar den.

Trots min latenta homofobi så äcklas jag inte av dom homosexuella scenerna i Shameless.
Jag blir faktiskt rörd av vissa scener där Ian och Mickey trasslar med kärleken.
Pensionat Oskar skildrade också homosexualitet på ett sätt som inte gav mig olustkänslor men annars brukar jag ha ett visst motstånd mot homoskildring på film o TV.

Försökte se GB versionen men det var otextat och jag orkade inte fokusera.
Fast första avsnittet var ganska likt i båda versionerna så kanske US har kört näst intill kopia.
För det var väl GB som skapade serien?
Citera
2017-10-24, 19:56
  #502
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Endå rätt sanslöst hur bra serien är efter 7 säsonger. GÖr mig ruggigt lycklig att de lyckats hålla kvalité och inte tappat efter så många säsonger, som är fallet i 99% av serier.

Galet taggad

Instämmer. Man vill liksom inte att storyn ska ta slut.

Tänker för varje säsong att undrar om detta är säsongen Frank går bort. Men jag tror faktiskt han klarar sig även i S8.
Citera
2017-10-24, 19:58
  #503
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilja.Oblomow
Shameless säsong 7 visas på Kanal 9 Söndagar Kl. 23.00, däremot hittar jag inget på DPlay

Verkar vara från kl 00:00 fr.om söndag, och bara ett avsnitt /kväll.
Citera
2017-10-24, 20:20
  #504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Instämmer. Man vill liksom inte att storyn ska ta slut.

Tänker för varje säsong att undrar om detta är säsongen Frank går bort. Men jag tror faktiskt han klarar sig även i S8.

Precis!

Jag tror att om man dödar av Frank dödar man MYCKET av dynamiken.

Däremot skulle jag gärna vilja ha tillbaka Mickey. Fan va skön han är. Men de blir nog svårt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback