Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2020-12-30, 16:28
  #61
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Varför skjuter ingen alkohol?" infogad./mod
Citera
2020-12-30, 16:29
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Verkar som det finns folk till att skjuta allt upp i venen. Kan inte komma på någon drog som går att göra flytande som jag inte läst om någon som skjutit.

Samtidigt finns det tokmånga helalkoholister som sänker flera helrör om dagen.

Men har aldrig hört talas om någon som skjutit alkohol.


Varför görs inte det?
10 milliliter 50-procentig sprit borde ju direkt ge 1 promille om man har 5 liter blod. Otroligt billigt, och måste slå något jävligt, som många är ute efter.

Jag är inte sugen på att pröva själv, men är å andra sidan inte sugen på att pröva skjuta någon drog, och heller inte tokalkad - och heller inte undersökt det något för jag kastar ut det här, så kanske finns självklara orsaker. Men är självklart för mig gällande många droger, men inte självklart för andra.


Av samma anledning som man inte kör cannabis direkt in i urinblåsan antar jag. Den ger ingen effekt där utan är bara ett smidigt sätt att mäta halten. Hört om nån som skjutit lsd?
Citera
2020-12-30, 16:32
  #63
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Fick kolla upp, och heroin som skjuts ganska gott verkar ha låg Ph.
Londons gatuheroin var så lågt som 3,4 i Ph efter mix.

Okej då vet jag inte riktigt, vad jag läst så ligger blodstoppande medel på 2-4 Ph så trodde det var tillräckligt.
Citera
2020-12-30, 17:24
  #64
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Samt han förklarar det som en "drug" (som det ju är men inte den vanliga beskrivningen av alkohol i dagligt tal).

Det blir lite andra dimensioner när man börjar skjuta....
Citera
2020-12-30, 22:38
  #65
Medlem
MrBabyBoys avatar
Ingen som har testat att snorta alkohol?
Citera
2020-12-30, 23:18
  #66
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Ingen som har testat att snorta alkohol?

jojoj bådå hålllen..

Har inte injicerat alkohol iv. kan vara en rejäl kick på det. Undrar hur intramuskelärt känns ?
Citera
2020-12-31, 07:25
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
jojoj bådå hålllen..

Har inte injicerat alkohol iv. kan vara en rejäl kick på det. Undrar hur intramuskelärt känns ?

Skulle tippa på att det svider nåt djävulskt.
Sprit i ett öppet sår vet man ju hur det känns.
Testa och återkom med rapport!
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback