2011-01-18, 19:34
Medlem
Dubyas avatar
Så vad svarar ni på topic?

Själv anser jag att sextrafficking och den globala sexindustrin är viktigast att bekämpa för kvinnors frihet. Slaveri i vår tid är oacceptabelt. Brott mot mänskligheten för fattiga kvinnor men en viktig symbolfråga även för kvinnor i Väst och för den globala rättvisan.
CIA har bra information om problemet:
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/fields/2196.html

Minst viktigast för mig är "Fru Gårman"-debatten.
Citera
2011-01-18, 19:42
Medlem
Rifter666s avatar
Göra lagboken könsneutral och att båda könen behandlas och bedöms lika i skolan. Det måste göras nåt åt att killarna får såpass mycket lägre betyg.
Citera
2011-01-18, 20:00
Medlem
HemligaSallskapets avatar
* Med omedelbar verkan avskaffa möjligheten till legaliserat barnamord (inför sterilisering!)
Motivering: Abort används i övervägande majoritet för icke-legitima skäl: för promiskuösa och ansvarslösa. Det används som ett vapen mot män (hot om abort, alternativt hot om att behålla). Fanns det någon rättvisa skulle naturligtvis även mannens vilja väga lika tungt i abortfrågan som kvinnans, för att inte tala om barnets. Graviditeter skall fullföljas om det inte finns synnerligen ömmande omständigheter. Vill man undvika graviditet skall man undvika fortplantning alternativt bruka någon av de mängder preventivmedel som finns tillgängliga. Reproduktion kan medföra avkomma, har man problem med detta bör man sterilisera sig.

Minst viktiga fråga bör vara den om delas föräldraförsäkring, kvinnlig rösträtt samt subventionerat dagis. Allt detta bör avskaffas snarast för att återställa balansen och säkra för en välmående civilisation opåverkad judisk feminism.
Citera
2011-01-18, 20:02
Medlem
Oldberrys avatar
Att någon mer utbredd from av kvotering aldrig ska få existera.

Att män ska ha lika stort inflytande som kvinnor vad gäller abort. Protesterar mannen mot graviditeten skall abort genomföras.

Att både Kvinnor och män ska få arbeta med vad de vill utan att någon kommer och förklarar för dem hur dåliga val de gjort, eller hur kränkta de borde känna sig (läs prostitution).
Senast redigerad av Oldberry 2011-01-18 kl. 20:08.
Citera
2011-01-18, 20:14
Medlem
MissFitt73s avatar
För mig är dom viktigaste frågorna hedersrelaterade brott, föräldrafrågor,fruimport,rätt till heltid,lika lön för likvärdigt jobb och trafficing absolut!
Citera
2011-01-18, 20:17
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Att någon mer utbredd from av kvotering aldrig ska få existera.

Att män ska ha lika stort inflytande som kvinnor vad gäller abort. Protesterar mannen mot graviditeten skall abort genomföras.

Att både Kvinnor och män ska få arbeta med vad de vill utan att någon kommer och förklarar för dem hur dåliga val de gjort, eller hur kränkta de borde känna sig (läs prostitution).
Rätten till sin egen kropp är en rättighet alla människor har. Barnet skapas i kvinnans kropp och därför har du som man inget att säga till om och så ska det förbli. Vill du som man inte ha barn så har du två val. Antingen så slutar du knulla eller så sätter du på dig en kondom. Punkt slut!
Citera
2011-01-18, 20:21
Bannlyst
Globalt så är det att hjäla ekonomiskt för att människor ska få frihet att leva under drägliga förhållanden. Sjukvård, mödravård.

I Sverige så vore det önskvärt att få bort polarisering och könsdebatter som ökar oförståelsen. Forskning och debatter i media skulle grunda sig på en probemsitaution och inte enbart på kön.

I skolan borde man fokusera på att få lära sig mer om vilka arbeten som har hög och låg inkomst så att alla kan välja efter eget gottfinnande.
Citera
2011-01-18, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Rätten till sin egen kropp är en rättighet alla människor har. Barnet skapas i kvinnans kropp och därför har du som man inget att säga till om och så ska det förbli. Vill du som man inte ha barn så har du två val. Antingen så slutar du knulla eller så sätter du på dig en kondom. Punkt slut!

Att man skulle få bestämma över en kvinnas kropp för att man har haft sex är ju befängd. Fysiskt är vi olika och vi kan inte kvotera in män att vara en viss kvinna för att han har gjort henne med barn.
Citera
2011-01-18, 20:24
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:

Du kan inte förbjuda kvinnan att föda barnet men det ska gå att avsäga sig faderskapet om man inte vill bli pappa.

Glömde helt bort denna punkt men den tycker jag också är väldigt viktig.
Citera
2011-01-18, 20:33
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:

Sedan så garanterar ju varken kondom eller andra preventivmedel att kvinnan inte befruktas. Jag tycker för övrigt att både mannen och kvinnan har lika rätt att bestämma över deras gemensamma barn. Barnet är ingen del av kvinnans kropp utan ett eget liv. Det blir lite komplicerat iom att barnet är i kvinnan, det kan jag hålla med om...
Citera
2011-01-18, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Sedan så garanterar ju varken kondom eller andra preventivmedel att kvinnan inte befruktas. Jag tycker för övrigt att både mannen och kvinnan har lika rätt att bestämma över deras gemensamma barn. Barnet är ingen del av kvinnans kropp utan ett eget liv. Det blir lite komplicerat iom att barnet är i kvinnan, det kan jag hålla med om...

Jo men du måste ju acceptera att vi har olika fysiska förutsättningar. Man kan inte kvotera in mannen i kvinnans kropp det måste du ju förstå.
Citera
2011-01-18, 20:39
Medlem
Den absoluta viktigaste frågan för mig är etniska minoriteter syn på kvinnor.
Deras syn behöver förbättras, ingen snack om saken. Speciellt muslimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in