Nu tog jag fram elgitarren jag haft i garderoben under ett par månader och tänkte lära mig spela, men finns bara ett problem. När jag håller in någon sträng och sedan ska spela den så låter det som en jävla banjo och jag får fan inget jävla bra ljud från elgitarren. (Alltså det låter mer som en banjo än en vanlig elgitarr, får inget av det "rockiga" ljudet), vad fan är det jag gör fel?
Hade en stämapparat men den vägrar fan o fungera, när jag stämmer en sträng så säger den att det är rätt, men när jag sedan testar den är det fel................
Finns det dessutom enkla kurser som lär dig spela låtar?
Har du kollat inställningarna på förstärkaren? Diskant, mellanregister och bas. Gissar att mellanregister och diskant är påvridet litegrann...Sen kan det ju bero på om gitarren stått ganska länge troligen.
Lägg ut en annons på blocket, min först gitarr jag köpte kostade 1000kr o då fick man med förstärkare o väska. Sålde gitarren o förstärkaden för 1200 sen på blocket ca 2 år senare. Den gitarren var värdelös så du kan nog få en del pengar för din.
Single coil mickar? Dom brukar låta lite banjo-aktiga :P Sen kan det ha att göra med att du kör med fel mick, pröva dig fram! Men förvänta dig inget superawsomefuckingrock sound om du har billiga grejer
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!