Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-01, 18:20
  #2581
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Menar du att MFMP luras? Hur då?
Det är inte min sak att visa, det är MFMP:s sak att visa att prylen funkar och det måste göras betydligt bättre än vad föregående skojare har gjort med motsvarande apparater.

Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag vet inte var du hittar dina liknelser, men särskilt träffande eller produktiva är de inte. Jag litar inte på Rossi, men det här är inte Rossi, det är MFMP som ju drivs med crowd funding och helt open source.

Hittar de något så finns det ju inga pengar att tjäna. Eller hur tänker du här?
En likadan apparat som Rossi i sju år har misslyckats med att visa på ett trovärdigt sätt att den fungerar, en sådan har nu alltså ett annat cirkussälskap totat ihop. Jag skiter i vad de kallar sig, funkar den så kommer de att kunna visa det så det inte råder något tvivel om saken. Tills de gör det är det helt ointressant.

Man kan tjäna pengar på att lura folk, det trodde jag alla visste så bara det faktum att det är crowdfunding är ett sällsynt dåligt argument.
__________________
Senast redigerad av skunkjobb 2018-02-01 kl. 18:22.
Citera
2018-02-01, 23:07
  #2582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det är inte min sak att visa, det är MFMP:s sak att visa att prylen funkar och det måste göras betydligt bättre än vad föregående skojare har gjort med motsvarande apparater.
Det visar man ju med sin publicering bakom länken jag postade. Antingen stämmer det eller så stämmer det inte. Har du läst igenom studien och hittat några fel?

Citat:
En likadan apparat som Rossi i sju år har misslyckats med att visa på ett trovärdigt sätt att den fungerar, en sådan har nu alltså ett annat cirkussälskap
Det är en ideell sammanslutning som forskar på LENR och till skillnad från Rossi så sker allt helt transparent ofta i real time vidöppet för var och en som vill kontrollera.

Missade du det?

Citat:
totat ihop. Jag skiter i vad de kallar sig, funkar den så kommer de att kunna visa det så det inte råder något tvivel om saken. Tills de gör det är det helt ointressant.
Att visa att en effekt finns där är inte samma sak som att visa en kommersiellt gångbar produkt. Problemet med samtliga publicerade LENR-studier så här långt är att effekten dels är lynnig och dels uppträder endast i mycket små volymer. Det är ofta långt mellan nya forskningsrön och färdig kommersiellt gångbar produkt och det som gäller här är om effekten som sådan är påvisad.

Hur ska det presenteras för att du ska acceptera dess existens?

Citat:
Man kan tjäna pengar på att lura folk, det trodde jag alla visste så bara det faktum att det är crowdfunding är ett sällsynt dåligt argument.
Då är du inte insatt i vilka småpengar MFMP har att laborera med. Inget man blir fet på.

Men, för all del, även finanserna är helt transparenta så det är bara att gå in och kolla om du kan hitta något fiffel. Återkom gärna om du hittar något.
Citera
2018-02-02, 01:01
  #2583
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det visar man ju med sin publicering bakom länken jag postade. Antingen stämmer det eller så stämmer det inte. Har du läst igenom studien och hittat några fel?

Det är en ideell sammanslutning som forskar på LENR och till skillnad från Rossi så sker allt helt transparent ofta i real time vidöppet för var och en som vill kontrollera.

Missade du det?

Att visa att en effekt finns där är inte samma sak som att visa en kommersiellt gångbar produkt. Problemet med samtliga publicerade LENR-studier så här långt är att effekten dels är lynnig och dels uppträder endast i mycket små volymer. Det är ofta långt mellan nya forskningsrön och färdig kommersiellt gångbar produkt och det som gäller här är om effekten som sådan är påvisad.

Hur ska det presenteras för att du ska acceptera dess existens?

Då är du inte insatt i vilka småpengar MFMP har att laborera med. Inget man blir fet på.

Men, för all del, även finanserna är helt transparenta så det är bara att gå in och kolla om du kan hitta något fiffel. Återkom gärna om du hittar något.
Bara se till att visa hållbara bevis för att det överhuvudtaget funkar så blir det bra, tills dess är det som sagt totalt ointressant på samma sätt som bluffmedicin, horoskop och all annan djävla skit som en massa idioter påstår funkar trots avsaknad av bevis. Jag undrar varför du och Bjorn-Ola är så otroligt sugna på att bli blåsta. Fattar ni inte att det bara är en teater alltihop?
Citera
2018-02-02, 14:03
  #2584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Bara se till att visa hållbara bevis för att det överhuvudtaget funkar så blir det bra, tills dess är det som sagt totalt ointressant på samma sätt som bluffmedicin, horoskop och all annan djävla skit som en massa idioter påstår funkar trots avsaknad av bevis. Jag undrar varför du och Bjorn-Ola är så otroligt sugna på att bli blåsta. Fattar ni inte att det bara är en teater alltihop?
Jag har till skillnad från Bjorn-Ola sedan start starkt ifrågasatt Rossis eskapader. Däremot så är jag inte alls övertygad om att fenomenet Cold Fusion/LENR inte är verklighet. Sättet som eliten inom det kärnfysika etablissemanget ”debunkade” Fleischmann & Pons studier med resultat, hade inget med den vetenskapliga metoden att göra. Det handlade istället helt och hållet om status, skråtänkande, politiska och ekonomiska drivkrafter. Om inte mer maligna intressen låg bakom, vilket jag inte alls utesluter när det handlar om USA.

Alldeles för många studier utförda av alldeles för många högkompetenta forskare har visat att det finns något där, ofta med sinsemellan korrelerande signaler och långt över brus, för att man som Du ska kunna avfärda det med svepande förlöjliganden och anklagelser om fusk och inkompetens.

Det som fortfarande fattas är volymerna = kommersiellt gångbart. Att fenomenet finns där, är det däremot allt färre som ifrågasätter.

Förklara nu vad MFMP skulle tjäna på att ljuga om det här. Pengarna, går bort. Vad återstår?
__________________
Senast redigerad av onopono 2018-02-02 kl. 14:05.
Citera
2018-03-13, 22:06
  #2585
Medlem
SRI International validerar återigen Brillouin Energy’s LENR-teknologi (2017)

• Controllable on demand

• Reproducible

• Transportable

• Generated from multiple system components, made from relatively identical compositions, manufactured to the same industrial specifications, producing the same LENR heat output results

• Generating significantly greater, repeatable COP’s and absolute LENR power outputs in 2017 than in 2016.

Ser ju helt klart mycket lovande ut.

Isoperibolic Hydrogen Hot Tube Reactor Studies: http://brillouinenergy.com/wp-conten...cal_Report.pdf
Citera
2018-03-22, 14:01
  #2586
Medlem
Tyvärr med samma låga COP som vid tidigare tester som SRI gjort för Brillouin. De verkar stå och stampa. Egentligen så finns det inga oberoende tester som visar ett COP på en kommersiell nivå. Fenomenet finns utan tvivel, men de låga redovisade COP är nedslående.
Citera
2018-03-22, 14:22
  #2587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Bara se till att visa hållbara bevis för att det överhuvudtaget funkar så blir det bra, tills dess är det som sagt totalt ointressant på samma sätt som bluffmedicin, horoskop och all annan djävla skit som en massa idioter påstår funkar trots avsaknad av bevis. Jag undrar varför du och Bjorn-Ola är så otroligt sugna på att bli blåsta. Fattar ni inte att det bara är en teater alltihop?
Till skillnad från dig som har en fast övertygelse så har jag ett öppet sinneslag och fortsätter att följa detta med intresse. Det lnnebär inte att jag påstår att det Rossi säger är sant rakt igenom.
Problemet med exempelvis Doral-testet är hur man blev av med värmen. Det fick inte någon tillfredställande förklaring. Samtidigt borde Industrisl Heat, som befann sig på plats hela tiden, enkelt kunnat använda det som bevis i rättegången att den uppmätta värmeeffekten aldrig producerades, eftersom den inte avgick någonstans. Fläktar av den storleken som Rossi sade var installerade borde ha hörts tydligt, den varma luften som skickades ut kan man lätt detektera med en värmekamera. Man hade enkelt kunnat bevisa att värmen inte producerades. I stället försökte IH bevisa med andra argument som föll pladask.
Demonstationen i slutet av förra året i Stockholm var tämligen övertygande, men inget annat än en demonstration. Men är det bluff, så har Rosdi målat in sig i ett hörn. Han lovar produkter på marknaden nästa år. Då får vi se om det är sant, bluff eller självbedrägeri.
Citera
2018-04-30, 11:38
  #2588
Medlem
Hela den här Rossigrejen är ju helt sjuk.

Fungerar apparaten: Du blir mer känd än Einstein, ditt namn kommer att för alltid vara inetsat i historieböckerna. Du kommer få nobelpriset i både fysik och fred. Du kommer i resten av dina dagar att kunna ta 1 miljon per föredrag du håller. Det kommer inte finnas någon i hela världen som inte kommer jämställa ditt namn med genialitet.

Fungerar inte apparaten: Du kan lura några idioter, om du är duktig kan du bli bjuden o föreläsa och få gratis middag. Kanske även några avtal med idiotbolag som betalar dig någon miljon. Du kommer gå ned i historien som en bedragare.

Vilket av alternativen skulle du ha valt?

Sen att några forskare från chalmers och KTH som säkerligen har aspergers, i.e de förstår inte hur cyniska och bedrägliga människor kan vara - går på Rossis idioti. Det talar mer om deras diagnos och hur duktig trollkarl Rossi är, än om att apparaten faktist fungerar. Inte första gången forskare har blivit lurade av trollkarlar.
Citera
2018-05-20, 15:48
  #2589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn-Ola
Tyvärr med samma låga COP som vid tidigare tester som SRI gjort för Brillouin. De verkar stå och stampa. Egentligen så finns det inga oberoende tester som visar ett COP på en kommersiell nivå. Fenomenet finns utan tvivel, men de låga redovisade COP är nedslående.
Vad är i fallet med Brillouin ”ett COP på kommersiell nivå”?
Citera
2018-05-27, 17:29
  #2590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Hela den här Rossigrejen är ju helt sjuk.

Fungerar apparaten: Du blir mer känd än Einstein, ditt namn kommer att för alltid vara inetsat i historieböckerna. Du kommer få nobelpriset i både fysik och fred. Du kommer i resten av dina dagar att kunna ta 1 miljon per föredrag du håller. Det kommer inte finnas någon i hela världen som inte kommer jämställa ditt namn med genialitet.

Fungerar inte apparaten: Du kan lura några idioter, om du är duktig kan du bli bjuden o föreläsa och få gratis middag. Kanske även några avtal med idiotbolag som betalar dig någon miljon. Du kommer gå ned i historien som en bedragare.

Vilket av alternativen skulle du ha valt?

Sen att några forskare från chalmers och KTH som säkerligen har aspergers, i.e de förstår inte hur cyniska och bedrägliga människor kan vara - går på Rossis idioti. Det talar mer om deras diagnos och hur duktig trollkarl Rossi är, än om att apparaten faktist fungerar. Inte första gången forskare har blivit lurade av trollkarlar.
Nu ska han sälja värme till ett lågt pris. Kan du förklara hur det bedrägeriet ska gå till?
Citera
2018-05-27, 17:30
  #2591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vad är i fallet med Brillouin ”ett COP på kommersiell nivå”?
Bättre än en värmepump förmodar jag.
Citera
2018-05-27, 17:39
  #2592
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn-Ola
Nu ska han sälja värme till ett lågt pris. Kan du förklara hur det bedrägeriet ska gå till?
Om det är ett bedrägeri skulle det kunna fungera som så att man säljer värme för underpris till ett begränsat antal kunder, får det hela att se bra ut genom att lägga mycket på forskning kanske genom andra bolag och lyckas få in stora belopp av investerare med löfte om stora framtida vinster.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback