2011-01-18, 08:11
Medlem
Swetnesss avatar
Hej.
Efter att ha läst många trådar om vad diverse fb medlemmar tycker om svarta tjejer så har jag börjar fundera lite. Eftersom så många ser så otroligt nedvärderande på oss.

Jag är själv en tjej från Afrika men är född i Sverige. Jag är 23 år gammal och är jobbar som ekonomiassistent. Bor med min dotter varann vecka som har en svensk pappa. Och nej vi bråkar inte 24/7 utan har en väldigt god relation till varandra.

Jag har varken en stor rumpa som de flesta här verkar tro att alla afrikanske tjejer har utan har en ganska sk petite kropp med former. Har jag fått höra. Jag tränar regelbundet och tycker det är viktigt att ta hand om sig själv.
Klär mig inte utmanande utan brukar ha tighta jeans en skjorta och kofta på jobbet och till vardags lite mer casual.

Nu till min fråga. Eftersom jag aldrig har haft svårt att få killar och är mestadels attraherad av svenska killar så undrar jag om det verkligen är så att de flesta här inne tycker vi svarta tjejer verkligen luktar illa för det är enligt mig det dummaste jag hört.
Och att vi skulle lukta xtra illa mellan benen och bara är Gold digers från förorten som vill haffa en kille med pengar och ställer upp på allt?

Tycker majoriteten av killar verkligen så?

Jag är nog en överdrivet hygienisk person och tycker det är viktigt att ta hand om dig. Har aldrig någonsin fått höra något negativt av killar jag varit tillsammans med utan snarare i stil med ” jag gillar att du jämt är så fräsch” ”Luktar så gott" osv osv.

Så en en gång. Är det så att de flesta män tycker att vi svarta tjejer verkligen är så avskyvärda som det ofta beskrivs här? Eller spelar ni bara allan ballan framför datorn och allt ni vill är att våga gå fram? För jag får ofta höra att vita män tror att mörka tjejer endast vill ha mörka män
Citera
2011-01-18, 08:16
Medlem
bomayes avatar
Nej de flesta killar tycker verkligen inte så. Det här är internet, och här är folk både oseriösa (de gillar att larva sig) och överdrivet otrevliga.
Visst finns det garanterat en del som verkligen har någon emot svarta kvinnor, precis som det finns svarta kvinnor som tycker detsamma som vita män. Att det däremot skulle vara normen köper jag inte.

Dessutom är det självklart så att en hel del föredrar vita kvinnor, däribland jag själv, rent estetiskt.

Du får helt enkelt ta det som skrivs på flashback (och internet överlag) med en nypa salt.
Senast redigerad av bomaye 2011-01-18 kl. 08:20.
Citera
2011-01-18, 08:21
Medlem
På Flashback är man anonym och ventilerar om sånt, som man tiger om i vardagen bland vänner och bekanta. Vissa menar precis det de skriver, och andra yttrar samma meningar, fast utan att innerst inne tycka det de låter påskina. Det är befriande för många att skriva ut de åsikter som är mest tabubelagda, t. ex. rasistiska åsikter.
Citera
2011-01-18, 08:23
Medlem
Aquabots avatar
Nej, så är det inte. Flashback är fullt av idioter, och man häpnas dagligen av folks idioti när man läser vissa trådar. Jag har varit med ett par svarta tjejer, och kan väl säga som så att jag aldrig tänkt på någon skillnad mot vita tjejer.
Citera
2011-01-18, 08:25
Medlem
Nej det är inte så, svarta tjejer kan vara sexiga precis som en vit. Jag har haft sex med en svart och det var väldigt bra!
Citera
Medlem
krieghammers avatar
Nå man kan ju inte dra alla svarta kvinnor över samma linje och säga att dom är fula/oattraktiva. Precis som det är med vita och alla andra raser, så finns det fina och sen finns det mindre fina.
Personligen kan jag tycka att håret på negertjejer kan vara jävligt fult. Vet inte riktigt, men när det är helt sönderplattat så att det bara ligger spikrakt även när ni rör på huvudet liksom... Sen finns det bara lite krulligt hår, det funkar. Men hellst ganska rakt/vågigt alltså.... ingen afro, och inget kort.

Nu har jag aldrig haft nånting annat än vita tjejer, så kan inte säga detdär me lukten. Men killarna dom har jag erfarenhet utav att dom sköter sin hygien ganska dåligt... Skulle väl tro där är en å annan svettig buske under slöjjan?

Sen finns det sjukt söta också! Typ vissa tjejer kan ha sjukt attraktiva ansiktsdrag, sånt man inte finner i norden liksom. Men det är också allt. exotiskt, men jag väljer hellre beprövade metoder så inte farsan kommer å hedersmördar mig efteråt...
Citera
Medlem
Swetnesss avatar
Jo det är sant att det är lättare att skriva så när man är anonym och jag vet att flashback är ett forum för sig haha

Och självklart så föredrar man olika personer och det är en smaksak inget konstigt med det

Var ändå tvungen att slänga ut frågan då jag uppfattat den allmänna åsikten om att vi inte ens skulle vara bättre än djur och i nästan varenda tråd där ämnet tas upp.

Kram på er
Citera
2011-01-18, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swetness
Jo det är sant att det är lättare att skriva så när man är anonym och jag vet att flashback är ett forum för sig haha

Och självklart så föredrar man olika personer och det är en smaksak inget konstigt med det

Var ändå tvungen att slänga ut frågan då jag uppfattat den allmänna åsikten om att vi inte ens skulle vara bättre än djur och i nästan varenda tråd där ämnet tas upp.

Kram på er

Jag tror du kan vara lugn. Det är en liten del, men som tyvärr hörs. Och det kan därför verka som att det är fler som har sådana åsikter än hur det egentligen ligger till.

Och att dom har sådana åsikter säger nog mer om deras osäkerhet om sig själva, än hur svarta tjejer egentligen är.
Citera
2011-01-18, 08:42
Medlem
Tror inte det stämmer alls. Jag skulle t ex inte ha ngt emot att trycka en fin svart tjej..
Citera
2011-01-18, 08:48
Bannlyst
bekräftrlsehora???

Ja du är säkert het men 90% av alla svarta tjeler är U.G.L.Y.

edit: Och ja ni stinker enligt mig. Jag är inte rasist jag är själv blatte.
Citera
2011-01-18, 08:49
Medlem
Fuck.n.Rollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swetness
Hej.
Efter att ha läst många trådar om vad diverse fb medlemmar tycker om svarta tjejer så har jag börjar fundera lite. Eftersom så många ser så otroligt nedvärderande på oss.

Jag är själv en tjej från Afrika men är född i Sverige. Jag är 23 år gammal och är jobbar som ekonomiassistent. Bor med min dotter varann vecka som har en svensk pappa. Och nej vi bråkar inte 24/7 utan har en väldigt god relation till varandra.

Jag har varken en stor rumpa som de flesta här verkar tro att alla afrikanske tjejer har utan har en ganska sk petite kropp med former. Har jag fått höra. Jag tränar regelbundet och tycker det är viktigt att ta hand om sig själv.
Klär mig inte utmanande utan brukar ha tighta jeans en skjorta och kofta på jobbet och till vardags lite mer casual.

Nu till min fråga. Eftersom jag aldrig har haft svårt att få killar och är mestadels attraherad av svenska killar så undrar jag om det verkligen är så att de flesta här inne tycker vi svarta tjejer verkligen luktar illa för det är enligt mig det dummaste jag hört.
Och att vi skulle lukta xtra illa mellan benen och bara är Gold digers från förorten som vill haffa en kille med pengar och ställer upp på allt?

Tycker majoriteten av killar verkligen så?

Jag är nog en överdrivet hygienisk person och tycker det är viktigt att ta hand om dig. Har aldrig någonsin fått höra något negativt av killar jag varit tillsammans med utan snarare i stil med ” jag gillar att du jämt är så fräsch” ”Luktar så gott" osv osv.

Så en en gång. Är det så att de flesta män tycker att vi svarta tjejer verkligen är så avskyvärda som det ofta beskrivs här? Eller spelar ni bara allan ballan framför datorn och allt ni vill är att våga gå fram? För jag får ofta höra att vita män tror att mörka tjejer endast vill ha mörka män

Jag håller mig mestadels till ljusa tjejer, mestadels eftersom jag inte känner så många svarta. Men jag har själv inget emot andra hudfärger, den erfarenheten jag har av svarta flickor är endast positiv.
Sen har jag ibland upplevt att mörka tjejer ratar ljusa killar som mig själv. Jag är inte svensk men jag är lika ljus om inte ljusare än de flesta!
Citera
2011-01-18, 08:53
Medlem
ThinkThanks avatar
Svart eller vit, spelar absolut ingen roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in