2011-07-11, 22:17
Medlem
slipperyBalloons avatar
Kan inte tänka mig att dansband drar in mkt pengar nu för tiden?
Citera
2011-07-11, 23:37
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceDarey
Stämmer det att dansband drar in mycket deg? Om de har haft hits, hur mycket rör det sig om då?

Citat:
Ursprungligen postat av slipperyBalloon
Kan inte tänka mig att dansband drar in mkt pengar nu för tiden?

Det beror på vilket dansband.

Exempel, vet inte exakt vad Arvingarna ligger på per gig men en snabb titt på deras spelplan avslöjade att dom gjorde 16 gig i juni och dom tar minst 15k/per gig och då har jag räknat safe.

16x15000=240000.

240000 plus diverse TV och Radio framträdanden samt royalties och STIMpengar för dessa och annat som inte står på spelplanen.

Överslaget ger då runt 250.000SEK in för junimånad och då har jag, som sagt, räknat i underkant.
Citera
2011-07-12, 00:24
Medlem
AntiLeaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot

Exempel, vet inte exakt vad Arvingarna ligger på per gig men en snabb titt på deras spelplan avslöjade att dom gjorde 16 gig i juni och dom tar minst 15k/per gig och då har jag räknat safe.

16x15000=240000.

240000 plus diverse TV och Radio framträdanden samt royalties och STIMpengar för dessa och annat som inte står på spelplanen.

Överslaget ger då runt 250.000SEK in för junimånad och då har jag, som sagt, räknat i underkant.

Söker sångare, trummis, basist samt mongo som kan spela alla andra instrument till dansband!
Citera
2011-07-12, 00:54
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiLeader
Söker sångare, trummis, basist samt mongo som kan spela alla andra instrument till dansband!

Hehe förbered dig/er på en väldigt lång vandring innan ni kommer upp i samma liga som Arvingarna.

Ni kan ju ha tur och göra som Playtones gjorde och slänga ihop ett band på vinst och förlust och anmäla er till Dansbandskampen (numera nedlagd) men antagligen är det tyvärr den långa, jobbiga vägen som gäller för de flesta drömmarna
Citera
2011-07-12, 01:02
Medlem
TheBusters avatar
Jobbade inte E-type extra på skansen även när han var som störst?

Säger väll en hel del.
Citera
2011-07-12, 01:04
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Jobbade inte E-type extra på skansen även när han var som störst?

Säger väll en hel del.

Om han gjorde det, vad skulle det säga, menar du?
Citera
2011-07-12, 19:40
Medlem
EddieShredders avatar
Citat:

16x15000=240000.

Tjena kompis Jo, att Arvingarna tar minst 15000/gig är nog rätt rimligt, med tanke på att ett lokalt coverband kostar lika mycket. Ta gaget gånger fyra-fem och du har ett bättre lägsta riktvärde, givetvis beroende på arrangemang.
Citera
2011-07-12, 19:48
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieShredder
Tjena kompis Jo, att Arvingarna tar minst 15000/gig är nog rätt rimligt, med tanke på att ett lokalt coverband kostar lika mycket. Ta gaget gånger fyra-fem och du har ett bättre lägsta riktvärde, givetvis beroende på arrangemang.

Ja, visst! Men jag ville räkna med minsta möjliga chans till överdrift och även med det gjort så fick jag en övertygande siffra att styrka mitt resonemang med
Citera
2011-07-12, 21:58
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieShredder
Vilken idiot betalar 15 papp för ett lokalt coverband? Du kan ju få ett etablerat band med nysläppt skiva i bagaget för samma peng.
Citera
2011-07-12, 22:10
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Vilken idiot betalar 15 papp för ett lokalt coverband? Du kan ju få ett etablerat band med nysläppt skiva i bagaget för samma peng.

Haha vilken idiot??

Trodde du hade koll då du enligt egen utsago jobbar i branschen...

15papp för ett coverband med fem medlemmar är ett gage i absoluta underkant.
Citera
2011-07-12, 22:25
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Om han gjorde det, vad skulle det säga, menar du?

Om E-typ måste mocka apburar som extraknäck när han var en av sveriges största artister betyder det att det är svårt att livnära sig som halvstort band
Citera
2011-07-12, 22:27
Medlem
EddieShredders avatar
Citat:
Ja, visst! Men jag ville räkna med minsta möjliga chans till överdrift och även med det gjort så fick jag en övertygande siffra att styrka mitt resonemang med

Good one! Du har för övrigt helt rätt i ditt föregående inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in