2011-01-16, 13:43
Medlem
stelexs avatar
Kolla rubriken. http://www.netonnet.se/art/dator/lap...378.5463/#tabs
Citera
2011-01-16, 13:56
Medlem
centrifugs avatar
"On är mer än ett varumärke, det är ett bevis. När vi sätter On på en av våra produkter har vi kämpat hårt för att den ska hålla hög kvalitet. Att den är modern och använder sig av beprövad teknik, att den har bra och genomarbetad design och att den håller ett bra pris jämfört med andra liknande produkter. On är nämligen en direkt förlängning av varumärket NetOnNet.

On handlar om att göra det enkelt. Precis som man kan förvänta sig av ett varumärke direkt från lagerhyllan."

Låter som om att det kan vara precis vad som helst. Ring och fråga.
Citera
2011-01-16, 19:38
Medlem
Faktumet att dem skriver "Kraftfull grafik för foto och video" med ett ATI 5430 gör att jag blir alldeles varm inombords. Siba, elgiganten och resten av alla stora kedjor skulle skriva "grafikkort för spel och underhållning", vilket är helt fel. Nästan värt köpet bara för principen
Citera
2011-01-16, 21:06
Medlem
Nohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deusfan
Faktumet att dem skriver "Kraftfull grafik för foto och video" med ett ATI 5430 gör att jag blir alldeles varm inombords. Siba, elgiganten och resten av alla stora kedjor skulle skriva "grafikkort för spel och underhållning", vilket är helt fel. Nästan värt köpet bara för principen
Alla större elkedjor anser att diskreta grafikkort bara är för hardcore gamers. Vilseledande marknadsförning Helt sjukt egentligen, tänk om det ljögs lika friskt om t.ex. bilar.

Fin var datorn dock. Lite i tjockaste laget.
Citera
2011-01-16, 23:37
Medlem
stelexs avatar
Om man ska klaga på ngot så är det väl isåfall att RAM-minnet inte går att utöka?
Citera
2011-01-17, 13:57
Medlem
är det någon som har denna dator eller funderar på att köpa den?
jag funderar på att köpa den, men funderar på om det finns någon nackdel.
Citera
2011-02-04, 15:10
Medlem
reboot81s avatar
Får väl vara att det är max 4GB RAM. Annars verkar den rätt ok för att vara en 13.3:are till det priset.

Vem som gör den? Skulle sätta en peng på att det är Quanta, ser ju lite ut som nyare HP laptops.
Senast redigerad av reboot81 2011-02-04 kl. 15:15.
Citera
2011-03-04, 00:19
Medlem
ziphens avatar
Jag köpte den här datorn (http://www.netonnet.se/art/dator/lap...349.5055/#tabs) igår för att använda som företagslaptop. Den har överträffat mina förväntningar på alla plan, skärmen är magnefik och den arbetar snabbt.
Det enda som kan vara en liten nackdel är batteritiden, ca 3 timmar om man låter datorn stå orörd och 2 timmar om man arbetar med den konstant!

Jag kan inte annat än att rekommendera varmt.
+Skärmen, grymt bra
+Design och robust byggd
+Snabb (spinner ifrån pappas halvårs gamla samsung med ett nypris på 7k)
+Smidig, låg vikt och relativt tunn
+Låg ljudnivå även när fläktarna går
+Galet prisvärd för 3990:-

-Batteritiden (2-3h), hade hoppats på iallafall 4-5 timmar
-Touchpaden känns lite plastig men gör det den ska
-HDMI utgång och strömingång på sidorna av datorn, hade hellre haft dom på baksidan!

Trots några minus så ger jag datorn 4,5/5 för denna kategori och prisklass!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in