2011-01-16, 11:55
Medlem
Omegachrs avatar
Vid varje ny installation som jag gör av Linux Mint 10 så fungerar allt bra från början, men vid den första omstarten så återkommer detta "problem" och som hindrar mig åtkomst till datorn. Kan någon vänlig själ där ute hjälpa mig?

http://img522.imageshack.us/img522/6902/bildlf.jpg
Citera
2011-01-16, 11:56
Medlem
wtf?
Citera
2011-01-16, 12:27
Medlem
BossesPizzerias avatar
Sie haben Elch-Virus auf den Hügeln mit Ihrer Katze und Hund Bengt eva, dass Sie in Ihrer Mutter falschen Zähne laufen
Citera
2011-01-16, 12:42
Medlem
Det ser ut som du kommit till ett icke grafisk läge med bara en terminal/skal/vaddetnukallas framför dig. Nu vet jag inte om du skrivit in det som står där under, men först används programmet sudo som gör det möjligt att köra kommandot med högre behörigheter. När detta körs så behöver den ha lösenordet till den användaren du är inloggad på för tillfället, i det här fallet henrik. När du fyllt i rätt lösenord klagar den sedan på att user (kommandot/programmet som du försökte köra med sudo) inte existerar. Frågan är vad som försöker göras? Ska du byta upp dig till root?
Citera
2011-01-16, 12:47
Medlem
Omegachrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woicer
Det ser ut som du kommit till ett icke grafisk läge med bara en terminal/skal/vaddetnukallas framför dig. Nu vet jag inte om du skrivit in det som står där under, men först används programmet sudo som gör det möjligt att köra kommandot med högre behörigheter. När detta körs så behöver den ha lösenordet till den användaren du är inloggad på för tillfället, i det här fallet henrik. När du fyllt i rätt lösenord klagar den sedan på att user (kommandot/programmet som du försökte köra med sudo) inte existerar. Frågan är vad som försöker göras? Ska du byta upp dig till root?

Det jag inte förstår är varför terminalen åberopas vid snart. Är det för att root inte hittas eller att installationen är felaktig? För det sker varje gång jag startar upp Linux.
Citera
2011-01-16, 16:29
Medlem
Thodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omegachr
Det jag inte förstår är varför terminalen åberopas vid snart. Är det för att root inte hittas eller att installationen är felaktig? För det sker varje gång jag startar upp Linux.
vad händer om du startar X manuellt? (startx)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in