2011-01-15, 22:48
Medlem
mytologis avatar
Hallå. Jag spelar trummor och spélar i ett band och haller på och så. men jag vill göra egen musik på datorn. någon som vet något bra program som man kan ladda ner GRATIS? som man typ kan ladda upp sina trummor och lägga in dom till någon musik.

tack på förhand
Citera
2011-01-15, 22:54
Medlem
DenUltimatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mytologi
Hallå. Jag spelar trummor och spélar i ett band och haller på och så. men jag vill göra egen musik på datorn. någon som vet något bra program som man kan ladda ner GRATIS? som man typ kan ladda upp sina trummor och lägga in dom till någon musik.

tack på förhand

Jag har ingen aning men min polare Calle vill bara tipsa om ett Program han använde för några år sen. det heter Ejay. ingen aning om vad det är men Go for it
Citera
2011-01-15, 23:17
Medlem
wzbzs avatar
Gratis kan du ju glömma..
Citera
2011-01-16, 00:13
Medlem
Som sagt gratis kommer inte funka så bra. Testa lite demons på olika program. Typ FL studio eller Cubase eller så. Fattade inte riktigt vad du skulle göra.
Citera
2011-01-16, 14:42
Ladda bara ner pirat?
Citera
2011-01-17, 12:17
Medlem
DenUltimatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penn-ann
Som sagt gratis kommer inte funka så bra. Testa lite demons på olika program. Typ FL studio eller Cubase eller så. Fattade inte riktigt vad du skulle göra.

Har Fl och tror inte att det fungerar instrumentalt? Piano går men inte trummor?
Citera
2011-01-17, 22:45
Medlem
1.Gå in på piratebay
2. Sök på fl studio 9
3.Ladda ner
4.cracka och kör
Citera
2011-01-20, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenUltimata
Har Fl och tror inte att det fungerar instrumentalt? Piano går men inte trummor?

Funkar gör det ju, men du har rätt i att det kan bli klurigt. Har spelat in min gitarr i FL, det blir faktiskt ganska bra men jag vet inte riktigt hur det blir med trummor, krävs en del trixande på .wav-filerna.
Citera
2011-01-20, 23:55
Medlem
Tanka hem Cubase samt trumprogrammet Addictive Drums AD (jag personligen tycker det låter mest realistiskt). Det finns massa färdiga trumbeats i AD uppdelat efter genre samt intro, vers, refräng. Du kan använda de inbyggda trumbeatsen eller göra egna. Om du sälv vill skapa egna trumbeats så realistiskt som möjligt skaffa ett digitalt trumset (ca 5000kr) eller köp en trumplatta tex "Korg Nanopad" (500kr) och du trummar in slag för slag in i datorn via midi. För gitarr och bas rekommenderar jag Revalver, Amplitube och guitar rig.
Citera
2011-01-26, 23:02
Medlem
mytologis avatar
jag har digitalt trumset men jag är riktigt kass på datorer
Citera
2011-02-11, 08:35
Medlem
DenUltimatas avatar
Ladda hem Ejay istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera