2006-05-12, 19:24
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Befinner du dig i en bar med "fotstöd" vid bardisken så känner du igen en äkta WT genom att han eller hon tvångsmässigt, likt någon jävla pavlovsk hund, lägger upp ena foten på stödet. Det slår ALDRIG fel.

Man måste ju stå på sin vakt! Voff!
Citera
2006-05-13, 16:06
Medlem
paridas avatar
http://www.youtube.com/watch?v=bGT-8...h=Chewy%20Jada

Här sitter dom på sin oklippta, nertrampade gräsmatta och har druckit sig fulla på billig öl!
Citera
2006-05-13, 23:05
Medlem
BRZMs avatar
(Med risk för upprepningar)

1. Kvavt inne.
2. Luktar rök överallt i enplans-villan.
3. Plastigt golv som ska likna nån parkett.
4. En telefon-bänk för att det ska se "modernt" ut.
5. Toan luktar alltid lite dåligt. WC-ankan är tom sedan länge.
6. Tomt i kylen/frysen.
7. I kylen finns Gorbys Piroger till barnen efter skolan.
8. Disken står hög i diskhon.
9. De vuxna klagar som fan på politikerna.
10. Har en rostig volvo (helst en kombi från 80/-tidigt 90-tal).
Citera
2006-05-16, 22:26
Medlem
socs avatar
Jo Tigerkid och alla andra intresserade: jag kommer att här på fb annonsera utgivningen av generationsromanen "Conny" vars titel anspelar dels på förebilden för boken nämligen Ulf Lundells "Jack", alltså själva greppet med ett förnamn som titel är grejen, dels är det en referens till Joakim Pirinen (alltså skaparen av "Socker-Conny") och till sist beskriver det oxå romanens huvudpersons karaktär: white trash! (-y namns spåret bör stå som portal för romanen således - var det en särskrivning där? Hjälp!). Återstår bara innehåll och ett omslag, ett väldigt smaklöst omslag såklart med tribaltatueringar och tuttar och sånt. Innehållet får uppenbara sig vid en senare tidpunkt.

Angående böcker och bildning vill jag påminna om Julian i TV-serien "Trailer Park Boys" (som jag härmed utnämner till gällande WT-bibel i avsaknad av en ännu upptäckt skriftlig sådan) som trots att han är 100%WT, ja tom en 1%:are av WT alltså som 1%-bikers, dom bästa alltså, eller värsta om man så vill, ja trots allt detta genuina WT så är han en bokslukare av stora mått. Ja, detta faktum är värt att betänka - då skulle jag trots min bildning kunna hoppas på att uppnå fullvärdig WT-status!!!
Citera
2006-05-17, 00:52
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Ser fram emot Din skrift soc! White trash är underbart.
Citera
2006-05-17, 03:59
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Vita kvinnor som ligger med negrer
Folk som inte äger en enda bok
Folk som bara läser kvällspressen
Personer som aldrig skulle kunna tänka sig att lyssna på klassik musik
Kvinnor med mustasch
Kufar som bor i skogen och aldrig byter kläder
Vita som luktar lika illa som en kamelryttare, trots att de inte bor i en öken
Feta brudar med syrablekt hår
Brudar med ansiktet fullt av piercingar
Personer som reclaimar våra gator och torg
Personer, som när de var barn, kallade de smartare klasskamraterna "stud"
Personer som gick på fordonsprogrammet
Personer som äger c:a fem klädesplagg
Citera
2006-05-17, 12:28
Medlem
Äntligen har jag hittat ordet jag letar efter! WT lever och frodas i småstaden i norr jag är uppväxt och fortfarande bor i.
För att förenkla det otroligt komplexa begreppet så tar jag initativet till att dela upp dessa WT människor i subkategorier, eftersom alla ljus inte är stöpta likadant:

80-tals kvarlevan:
Jeans är A och O. Jeansjacka som är minst 5 cm för kort, och obligatoriska Levis-jeans (är det 501?) .. lite svårt att beskriva, men återfinns bland minst 80% av kulturens utövare. Smala nertill och är jävligt högt skurna, sådär att det skär in "gluteus maximus" och gör att kroppsytan från naveln och neråt mest liknar bokstaven stora-A. Hockeyfrilla alternativt snagg, stor prilla, reebok-gympaskor av modell 91. Keps som gärna är bonnastukad .. dvs som bosktaven A den med.
Har en enorm fascination för den amerikanska örnloggan, vargar, indianer och annat lull-lull som man kan köpa på den årliga utomshusmarknaden.
Använder fraser som "dricka bärs", "går fordonet hårt?" och "brudar är livet"

Musiksmak: Bon jovi, Metallica, Eminem, George Michael & Meatloaf. Har en förkärlek till musik som skildrar "starka känslor och hjärta&smärta"
'

WT-tonåringen: Har antingen ärvt mentaliteten eller helt enkelt valt att gå emot sina medelklassföräldrar. Är oftast i högstadie-gymnasieålder och 1. sliten dödsmetallare. 2. hiphopare. 3. fordonsfanatiker. Dessa av-arter förekommer i så stor utsträckning att jag nog inte behöver förklara närmare.

Den deprimerade slusken: Långtidsarbetslös/förtidspensionerad/apatisk eller liknande, att inte ha arbetat på minst 5 år är en grundpelare hos denna person som trots jobbtillfällen och upprepade chanser sumpar det mesta i sin tillvaro pga handlingslöshet. Vad detta beror på är oftast outgrundligt och inget som personen i fråga är villig att svara på, förutom på fyllan då han/hon kan höras muttra om att "man skulle haft fint jobb som snobbarna så man kunde unna sig mer"
Dessa personer lever i kaos hemma. Möbler staplade ovanpå varann, diskhon är överfull, man ser inte vardagsrumsbordet för all bråte och intresset för att leva i en "städad" (civiliserad) tillvaro är lika med noll. På ett sätt trivs denna självömkande individ att leva i sin egen misär och vältra sig i stök och smuts samtidigt som kampen för nästa bidrag blir svårare och svårare då fasaden om att "det är svårt att få jobb" lätt ses igenom av arbetsförmedlare/socialhandläggare som själva erbjudit personen upprepade gånger arbete.
Kan även tillägga att denna person röker som en borstbindare (mest fimp), dricker så länge den har råd och kn*llar utav bara H-vete med det mesta som erbjuds. Som duracellkaniner .. skojar inte!!!
¨

Återkommer, ska jobba
Citera
2006-05-24, 02:08
Medlem
slarvers avatar
Frånskild kedjerökande tunnhårig blondin, som sitter ute i en förort och röker gula blend under fläkten, 3st ouppfostarade barn (gärna med tre olika killar), Arbetar på ett äldre-boende men är sjukskriven sjukskriven pga påstådd utbrändhet.
Har också en skabbig schäfer som springer omkring och biter folk.
Killen sitter i noppriga nylonmjukisar (gärna adidas) på den lokala pizzerian och spelar jack-vegas.
Citera
2006-05-24, 11:08
Medlem
New Pettsons avatar
Grovmaskiga strumpor. Särskilt vita.
Citera
2006-05-24, 17:12
Medlem
brobbans avatar
Rolig tråd, men en sak jag reagerade på. Efter att ha läst tråden och vad folk klassificerar som WT så vad man kan säga att alla som inte tjänar 100k/månad och bor i Lidingö/Danderyd är WT. Fast det gör väl alla på FB? Fast man kan se en röd tråd på vad WT är:
Dålig ekonomi, tidigt förälder, smaklös klädstil, ofta boende på landet/småstad.
Citera
2006-05-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag_har_trist
Äntligen har jag hittat ordet jag letar efter! WT lever och frodas i småstaden i norr jag är uppväxt och fortfarande bor i.
För att förenkla det otroligt komplexa begreppet så tar jag initativet till att dela upp dessa WT människor i subkategorier, eftersom alla ljus inte är stöpta likadant:

80-tals kvarlevan:
Jeans är A och O. Jeansjacka som är minst 5 cm för kort, och obligatoriska Levis-jeans (är det 501?) .. lite svårt att beskriva, men återfinns bland minst 80% av kulturens utövare. Smala nertill och är jävligt högt skurna, sådär att det skär in "gluteus maximus" och gör att kroppsytan från naveln och neråt mest liknar bokstaven stora-A. Hockeyfrilla alternativt snagg, stor prilla, reebok-gympaskor av modell 91. Keps som gärna är bonnastukad .. dvs som bosktaven A den med.
Har en enorm fascination för den amerikanska örnloggan, vargar, indianer och annat lull-lull som man kan köpa på den årliga utomshusmarknaden.
Använder fraser som "dricka bärs", "går fordonet hårt?" och "brudar är livet"

Musiksmak: Bon jovi, Metallica, Eminem, George Michael & Meatloaf. Har en förkärlek till musik som skildrar "starka känslor och hjärta&smärta"
'

WT-tonåringen: Har antingen ärvt mentaliteten eller helt enkelt valt att gå emot sina medelklassföräldrar. Är oftast i högstadie-gymnasieålder och 1. sliten dödsmetallare. 2. hiphopare. 3. fordonsfanatiker. Dessa av-arter förekommer i så stor utsträckning att jag nog inte behöver förklara närmare.

Den deprimerade slusken: Långtidsarbetslös/förtidspensionerad/apatisk eller liknande, att inte ha arbetat på minst 5 år är en grundpelare hos denna person som trots jobbtillfällen och upprepade chanser sumpar det mesta i sin tillvaro pga handlingslöshet. Vad detta beror på är oftast outgrundligt och inget som personen i fråga är villig att svara på, förutom på fyllan då han/hon kan höras muttra om att "man skulle haft fint jobb som snobbarna så man kunde unna sig mer"
Dessa personer lever i kaos hemma. Möbler staplade ovanpå varann, diskhon är överfull, man ser inte vardagsrumsbordet för all bråte och intresset för att leva i en "städad" (civiliserad) tillvaro är lika med noll. På ett sätt trivs denna självömkande individ att leva i sin egen misär och vältra sig i stök och smuts samtidigt som kampen för nästa bidrag blir svårare och svårare då fasaden om att "det är svårt att få jobb" lätt ses igenom av arbetsförmedlare/socialhandläggare som själva erbjudit personen upprepade gånger arbete.
Kan även tillägga att denna person röker som en borstbindare (mest fimp), dricker så länge den har råd och kn*llar utav bara H-vete med det mesta som erbjuds. Som duracellkaniner .. skojar inte!!!
¨

Återkommer, ska jobba

Timrå låter det som. Garanterat.
Citera
2006-05-24, 21:17
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slarver
Frånskild kedjerökande tunnhårig blondin, som sitter ute i en förort och röker gula blend under fläkten, 3st ouppfostarade barn (gärna med tre olika killar), Arbetar på ett äldre-boende men är sjukskriven sjukskriven pga påstådd utbrändhet.
Har också en skabbig schäfer som springer omkring och biter folk.
Killen sitter i noppriga nylonmjukisar (gärna adidas) på den lokala pizzerian och spelar jack-vegas.
Jag blir rörd av sådana klockrena beskrivningar av white trash.

Kan tillägga att WT inte är ett massfenomen av den storlek man ibland får intrycket av här i tråden. Var och varannan person tycks ibland vara WT. Om vi håller oss till WT-teckningar som "Trailer Park Boys" samt mina egna yrkesmässiga erfarenhet av WT, så gör normala WT-företeelser att större delen av folket diskvalificeras direkt: hasch/marijuana, tonårsgraviditet, bidragsbedrägeri och annat kriminellt beteende, socialbidrag, alkohol-, narkotika och/eller spelmissbruk, t-shirts med hårdrockstryck och addidasbyxor gör att en mycket stor del av befolkningen faller bort och lämnar en liten grupp spridda själar som njuter i sin misär och lider under hela den sociala repressionsapparaten (från snea blickar från gamla tanter till polis och fängelse och dårhus). Fy fan! Allt man vill är ju att röka på ifred och ha sommarlov resten av livet ju!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in