Äntligen har jag hittat ordet jag letar efter!

WT lever och frodas i småstaden i norr jag är uppväxt och fortfarande bor i.
För att förenkla det otroligt komplexa begreppet så tar jag initativet till att dela upp dessa WT människor i subkategorier, eftersom alla ljus inte är stöpta likadant:
80-tals kvarlevan:
Jeans är A och O. Jeansjacka som är minst 5 cm för kort, och obligatoriska Levis-jeans (är det 501?) .. lite svårt att beskriva, men återfinns bland minst 80% av kulturens utövare. Smala nertill och är jävligt högt skurna, sådär att det skär in "gluteus maximus" och gör att kroppsytan från naveln och neråt mest liknar bokstaven stora-A. Hockeyfrilla alternativt snagg, stor prilla, reebok-gympaskor av modell 91. Keps som gärna är bonnastukad .. dvs som bosktaven A den med.
Har en enorm fascination för den amerikanska örnloggan, vargar, indianer och annat lull-lull som man kan köpa på den årliga utomshusmarknaden.
Använder fraser som "dricka bärs", "går fordonet hårt?" och "brudar är livet"
Musiksmak: Bon jovi,
Metallica, Eminem, George Michael & Meatloaf. Har en förkärlek till musik som skildrar "starka känslor och hjärta&smärta"
'
WT-tonåringen: Har antingen ärvt mentaliteten eller helt enkelt valt att gå emot sina medelklassföräldrar. Är oftast i högstadie-gymnasieålder och 1. sliten dödsmetallare. 2. hiphopare. 3. fordonsfanatiker. Dessa av-arter förekommer i så stor utsträckning att jag nog inte behöver förklara närmare.
Den deprimerade slusken: Långtidsarbetslös/förtidspensionerad/apatisk eller liknande, att inte ha arbetat på minst 5 år är en grundpelare hos denna person som trots jobbtillfällen och upprepade chanser sumpar det mesta i sin tillvaro pga handlingslöshet. Vad detta beror på är oftast outgrundligt och inget som personen i fråga är villig att svara på, förutom på fyllan då han/hon kan höras muttra om att "man skulle haft fint jobb som snobbarna så man kunde unna sig mer"
Dessa personer lever i kaos hemma. Möbler staplade ovanpå varann, diskhon är överfull, man ser inte vardagsrumsbordet för all bråte och intresset för att leva i en "städad" (civiliserad) tillvaro är lika med noll. På ett sätt trivs denna självömkande individ att leva i sin egen misär och vältra sig i stök och smuts samtidigt som kampen för nästa bidrag blir svårare och svårare då fasaden om att "det är svårt att få jobb" lätt ses igenom av arbetsförmedlare/socialhandläggare som själva erbjudit personen upprepade gånger arbete.
Kan även tillägga att denna person röker som en borstbindare (mest fimp), dricker så länge den har råd och kn*llar utav bara H-vete med det mesta som erbjuds. Som duracellkaniner .. skojar inte!!!
¨
Återkommer, ska jobba