Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-15, 19:55
  #1
Medlem
Som rubríken lyder vilken sport är tuffast av dom 2?
själv tycker jag hockey om man kollar på tex nhl
Citera
2011-01-15, 19:57
  #2
Medlem
VonRofs avatar
Klartsomfan att hockey är hårdare än en random tjejsport.
Citera
2011-01-15, 20:00
  #3
Medlem
Självklart är hockey hårdare! Har du någonsin sett hårda tacklingar i handboll?
Citera
2011-01-15, 20:04
  #4
Medlem
POTATISHACKANs avatar
Har en hockeyspelare någonsin tagit en tackling utan att först klätt på sig en massa fjolliga skydd? Handboll är som amerikanskt fotboll.
Citera
2011-01-15, 20:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lill.snorre
Självklart är hockey hårdare! Har du någonsin sett hårda tacklingar i handboll?

Välkommen till världen! Handboll är en tuff sport med tacklingar och fula armbågar i ansiktet

Men själv tycker jag ishockey
Citera
2011-01-15, 20:09
  #6
Medlem
Haha ni som tycket att handboll är en tjejsport, har ni någonsin spelat handboll? Det är en riktigt hård sport, där kör man inte med massa kärringskydd som ishockey!
Citera
2011-01-15, 20:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirrepirat
Haha ni som tycket att handboll är en tjejsport, har ni någonsin spelat handboll? Det är en riktigt hård sport, där kör man inte med massa kärringskydd som ishockey!

Skulle du kunna tänka dig vilken sport ishockey hade blivit om man åkte runt i t-shirt och kortbyxor??
Citera
2011-01-15, 20:13
  #8
Medlem
POTATISHACKANs avatar
Ishockey påminner mycket om den där sporten, vad den nu heter, där män och kvinnor åker tillsammans i cirklar och har på sig vita skridskor med klack och tighta trikåer.
Citera
2011-01-15, 20:22
  #9
Medlem
General.Maximus.s avatar
Ingen av dom är speciellt hård. Har förövrigt spelat båda.

Hockey: mer skydd och hårdare tacklingar.

Handboll: mindre skydd och lösare tacklingar. Dock en del vassa armbågar.
Citera
2011-01-15, 20:25
  #10
Medlem
Axelskydd, armbågsskydd, handskar, hockeybyxa, benskydd, halskydd, susp och hjälm...

Tycker det säger sig själv. I handboll har du inga skydd alls och det är en sport med mycket kroppskontakt. Sen blir sporten vad man gör den till. I elitserien stoppar man bråk men inte i NHL. Att tillåta slagsmål gör självklart att man upplever sporten som hård.

Jag menar handboll hade varit en mycket hård sport om man skulle släppa tyglarna lite och tillåta tex slagsmål och tillåta tacklingar? Skulle vara väldigt underhållande... men det blir som sagt vad man gör det till.

Att säga att hockey är en tuff sport för man spelar på hårt underlag är bullshit. Känns knappt när man ramlar med alla skydd...

Kan tillägga att jag endast spelat handboll. Däremot har jag testat på hockey på fritiden men självklart inte på hög nivå.
Citera
2011-01-15, 20:38
  #11
Medlem
SweTechs avatar
Tramsa inte och motivera era åsikter för annars åker tråden i papperskorgen snabbare än fort.
//Moderator
Citera
2011-01-15, 20:47
  #12
Medlem
mer skador i hockey även fast man har mer skydd....
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback