Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-26, 20:25
  #493
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragata
Minns jag fel, men kom det inte fram till slut att telefontrafiken var mellan UP och Jimmys moster, inte mamman som alla trott?

För att den teorin överhuvudtaget ska vara plausibel så krävs att <styvfadern> och <mostern> hade ett förhållande som sträckte sig över det <vanliga>. Är det belagt att så var fallet här? Jag tror fortfarande att samtalen var mellan Jimmys mamma och <styvfadern> men jag har inga bevis annat än mig egen intuition.
Citera
2016-11-29, 22:06
  #494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
För att den teorin överhuvudtaget ska vara plausibel så krävs att <styvfadern> och <mostern> hade ett förhållande som sträckte sig över det <vanliga>. Är det belagt att så var fallet här? Jag tror fortfarande att samtalen var mellan Jimmys mamma och <styvfadern> men jag har inga bevis annat än mig egen intuition.

Fördes fram i inlägg #388:
"Det förekom ett 20-tal telefonsamtal mellan en man och en kvinna samma dag som Jimmy försvann.
Mannen är största sannorlikheten UP. Kvinnan trodde vi var Jimmys mamma men så är inte fallet.
Kan kvinnan vara H***i. Jimmys moster, som hade ett förhållande med UP före, under och efter försvinnandet. Detta förhållande var hemligt. Även för Jimmys mamma. Kan det vara så att Jimmy kom på en viss man och en viss kvinna och det hela spårade ur. Har Jimmys moster varit inne på förhör hos polisen?? Hmmmmmmmmmmmmm . Det stinker verkligen om det här fallet."

Sant eller inte? Ingen aning.
Citera
2016-11-30, 06:22
  #495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragata
Fördes fram i inlägg #388:
"Det förekom ett 20-tal telefonsamtal mellan en man och en kvinna samma dag som Jimmy försvann.
Mannen är största sannorlikheten UP. Kvinnan trodde vi var Jimmys mamma men så är inte fallet.
Kan kvinnan vara H***i. Jimmys moster, som hade ett förhållande med UP före, under och efter försvinnandet. Detta förhållande var hemligt. Även för Jimmys mamma. Kan det vara så att Jimmy kom på en viss man och en viss kvinna och det hela spårade ur. Har Jimmys moster varit inne på förhör hos polisen?? Hmmmmmmmmmmmmm . Det stinker verkligen om det här fallet."

Sant eller inte? Ingen aning.


Om detta samtalet skulle vara mellan up och mostern undrar jag bara några saker. Om Jimmys morsa inte kände till de hur kan då flashback medlemmar känna till det?
Stod det inte i tråden att en teori va att up gjorde Jimmy illa för att få tillbaka morsan som det hade tagit slut med? Varför skulle han vilja ha tillbaka henne om han redan hade nytt förhållande i hemlighet? Ragata hur känner du till detta?
Citera
2016-11-30, 22:25
  #496
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cemetary
Om detta samtalet skulle vara mellan up och mostern undrar jag bara några saker. Om Jimmys morsa inte kände till de hur kan då flashback medlemmar känna till det?
Stod det inte i tråden att en teori va att up gjorde Jimmy illa för att få tillbaka morsan som det hade tagit slut med? Varför skulle han vilja ha tillbaka henne om han redan hade nytt förhållande i hemlighet? Ragata hur känner du till detta?

Läs inlägg #388.
Citera
2016-12-19, 12:56
  #497
Medlem
Skribent-1s avatar
Har styvfarsan U P ett rent samvete i övrigt? Varit misstänkt eller dömd för något annat brott?
Citera
2018-05-04, 10:54
  #498
Medlem
Följande, som slog mig på grund av ett inlägg jag gjorde i en annan tråd, kan givetvis vara totalt icke-relaterat, men jag kunde inte undgå att finna det intressant att 7 år innan Jimmys försvinnande så försvann en annan Ängelholmskille, Henrik Jansson, 12, likaså i just Ängelholm: https://www.expressen.se/nyheter/hen...en-till-pappa/
Och: http://29juli1965.blogspot.se/2018/0...an-av-maj.html
Det finns även en tråd här på Flashback om Henriks försvinnande.

Andra sammanträffanden är likheterna mellan försvinnandena; bägge försvann på en torsdag, och bägge sågs senast under dagtid eftermiddag cyklandes iväg och har sedan dess aldrig återsetts men anses mördade.
Jag kan således inte undgå att fundera på hur möjligheten för att det eventuellt skulle kunna vara en och samma baneman bakom bägge deras försvinnanden ser ut? I bägge fallen har förvisso misstankar funnits mot familjemedlemmar, och i Henriks fall med rätta med tanke på vissa utredningsdetaljer, dock är det såvitt jag vet inte fastslaget att dessa respektive de facto är ansvariga, varför jag som sagt funderat på om det är möjligt att det i själv verket skulle kunna vara någon ej relaterad nära boende i eller kring Ängelholm med tycke för unga killar som ligger bakom?

Bara en tanke.
Citera
2018-05-06, 00:37
  #499
Medlem
21 minuter in i programmet.

https://www.viafree.se/program/samha...-49/avsnitt-10
Citera
2018-11-25, 20:11
  #500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cemetary
Ja klart han har en far... Men kanske inte i livet. Vem är halvbrorn då något namn?det allra lustigaste i det hela är att ingen letade egentligen efter Jimmy alltså anhöriga kanske gjorde men inte vänner dom verka inte ens varken förvånande eller engagerade och agera som inget hänt. Va kan man göra för att bli mördad som 16? Åring....
Mjo. Vi alla hans anhöriga letade efter Jimmy.... Även hans halvbror och hans biologiska pappa...
Citera
2018-11-28, 15:40
  #501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tess86
Du som tror/vet att U är oskyldig är jätte välkommen att motbevisa mig.
Vad säger han som gör att han är oskyldig?
Varför fick man inte genomsöka bilen?
Vad är förklaring till säteriet?
Vad är förklaring till att han anmälde?
Vad är förklaring till att han uppgav fel signalement?
Vad är förklaring till att han målade om cykeln? ( hans version sägs vara: han var nervös att blickarna skulle riktas mot han om han cyklade runt på Jimmys cykel ? Varför då måla den från vit till silver? Inte bättre med en heeeelt annan färg? )
Vad är förklaringen till de 20 samtal den dagen Jimmy försvann, från kl 13 till sena kvällen?
Vad pratade de om?
Jimmys mamma påstår att hon blev hotad av Ulf strax innan försvinnandet men inget hon uppgett till polis eller oss andra förrän nu. hur reagerar han på detta? Kan inte vara kul att bli nedsmutsad av den han hjälpte och älskade?
Vad är förklaringen till att han varit där polisen grävt?
Vad är kopplingen till skillinge?

Hoppas jag inte spräcker din bubbla, men med alla incidenter är det ju mycket som faktiskt talar för motsatsen för din känsla/teori/vetskap.


Alla är Hjärtligt välkomna att svara på dessa frågor.

Nej, jag tror mer på ordets och informationens makt, än slagets kraft.
Med information, kunskap och kommunikation så tror att vi kan lösa jimmys försvinnande.

Och kom gärna med frågor som hjälper oss att lista ut vart kroppen är, det är där polisen kört fast!


Theres.. Jag vill jätte gärna komma i kontakt med dig på något vis.. kan tyvärr inte skriva pm till dig här på FB..
Citera
2019-02-05, 13:14
  #502
Medlem
Dinmammapakebab

Varför kan du inte skriva till Tess?
Vet du inte vem hon egentligen på FB eller va menar du?
Citera
2019-02-16, 18:40
  #503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cemetary
Dinmammapakebab

Varför kan du inte skriva till Tess?
Vet du inte vem hon egentligen på FB eller va menar du?

Det finns något krav för att få skicka PM. Kan vara att man kommit upp i 50 inlägg.
Citera
2019-09-01, 18:06
  #504
Medlem
Såg detta på Facebook precis.
Ärendet ändrat till mord!!
Av vilken anledning och pga vilket bevis kan man fråga sig.



KALLA FALL: KAN DU HJÄLPA OSS?

Har du information eller tips om vad som kan ha hänt i samband med försvinnandet av Jimmy Svensson i Ängelholm torsdagen den 29 juli 2004? Om du själv har gjort iakttagelser eller fått information på annat sätt, kontakta polisen.

Jimmy Svensson är försvunnen sedan torsdagen den 29 juli 2004. Den sista kända iakttagelsen av Jimmy är då han vid klockan 13:00 lämnade Tärngränd 7 i Ängelholm. Med sig hade han en svart herrcykel av märket Monark.

Signalement vid tillfället för försvinnandet: Ordinär byggd, ca 170 cm lång, kortklippt krusigt cendréfärgat hår, svart kortärmad tröja, mörka byxor samt en flerfärgad stickad mössa.

Under utredningens gång har det framkommit information som gör att polisen hanterar ärendet som ett mord.

Namn och ålder: Jimmy Svensson, man, 20 år.
Brottstid: Sågs senast torsdagen den 29 juli 2004 runt klockan 12:50.
Brotts- eller anträffandeplats: Sågs senast på Tärngränd 7 i Ängelholm, Skåne.

Kontakta polisen
Polisen behöver hjälp med att lösa försvinnandet av Jimmy Svensson. Har du information kontakta oss!
E-post: kalla.fall-region.syd@polisen.se
Tipsformulär: Tips till polisen i polisregion Syd
Telefon: 114 14, be om att få prata med Polisens Kontaktcenter (PKC) om kalla fall i polisregion Syd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback