Citat:
Ursprungligen postat av tess86
Men jag tänker inte avslöja varför JAG TROR/KÄNNER/VET vem det är som mördat Jimmy. men det är mycket galet i en viss persons förhör... En viss person har tydligen svårt för att inte ljuga...eller vill hålla undan sanningen...
Spontant känner
Quoter att du inte behöver köra ut vem du tror gjorde det - jag tycker att det går att läsa mellan raderna att du tror det är någon i hans familj. Jag har i väldigt många år själv trott att hans mor är insyltad - på något sätt - i försvinnandet/dödandet (polisen sa ju: det finns vissa konstigheter i telefonlistor mellan en man och en kvinna (i Blåljus-avsnittet (se tidigare i tråden))). Vem mannen är torde alla kunna räkna ut och jag gissar då att kvinnan är J*mmys mor.
Eftersom du säger att du vet att något eller några förhör är luddiga beror ju knappast på att du har insyn i utredningen, utan att du har fått reda på innehållet i dessa (detta om du nu är den du utger dig för att vara - man vet ju som bekant aldrig...) när du själv blivit förhörd. Så ja...
Saknas väl x antal pusselbitar för att det ska gå ihop, men vem vet vad Flashback kan bidra med? Polisen själv har väl för länge sedan kört ner ärendet i arkivet.