• 1
  • 2
2011-01-15, 02:24
Medlem
Patriarchs avatar
Vet någon var det påstådda "annunaki"- eller alien-skallarna kommer ifrån?
Förfalskningar, deformerade människor etc.

OBS! Ge mig bra källor nu. Inget trams.
Har inte ens lyckats hitta något om det på Wikipedia. De påstås finnas i Peru. Det är allt jag vet.
Citera
2011-01-15, 02:47
Medlem
Labaratas avatar
Behöver du källa på att det är fake eller är du helt inne på alien/mutant spåret? F.ö har detta väldigt lite med historia att göra.
Citera
2011-01-15, 02:57
Medlem
Patriarchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Behöver du källa på att det är fake
Ja, behöver bra källor på det överhuvudtaget.
Citat:
F.ö har detta väldigt lite med historia att göra.
Nej, det klassas som pseudohistoria/pseudoarkeologi.
Citera
2011-01-21, 12:18
Medlem
Citat:
Behöver du källa på att det är fake eller är du helt inne på alien/mutant spåret? F.ö har detta väldigt lite med historia att göra.

Tror faktiskt inte att den är fake. Att det skulle vara mutant/ET är ju dock självklart bullshit, skulle tippa på att det är en mesoamerikansk skalle då dom var inne på skalldeformering. Verkar ha varit ganska vanligt i äldre och lite mer "primitiva" kulturer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Artific...al_deformation
Citera
2011-01-21, 12:34
Medlem
Likt "läpptöjning" och halstöjning, som vissa afrikanska stammar håller på med, så handlar det nog bara om något traditionellt. Man använde säkert rep när de var små barn för att få skallen att bli avlång, som när man klämmer en ballong ungefär.
Citera
2011-01-21, 14:33
Medlem
Jag ser inte kopplingen. Annunaki är ett släkte inom mesopotamisk mytologi, medan skallen på bilden med all sannolikhet härrör från Sydamerika (Paracas?). Skalldeformation har förekommit i olika kulturer, bl.a. bland meso- och sydamerikanska folk, bland egyptierna, hunnerna osv, men jag har aldrig hört talats om att sedvänjan ska ha varit känd i de mesopotamiska civilisationerna, eller att de på ngt vis ska ha förknippats med Annunaki.
Citera
2011-02-06, 22:02
Medlem
Gostosas avatar
Om det gör någon nytta så borde du veta att Chinook stammen från Nordamerika praktiserade konsten att deformera kranium på sina spädbarn

Pic related http://www.sacred-texts.com/atl/ataw/img/27101.jpg
Citera
2011-02-06, 22:08
Medlem
Cregers avatar
Jag hoppas det där aldrig blir populärt bland småbarnsfamiljer här.
Citera
2011-02-06, 22:33
Medlem
Kipps avatar
Hade varit intressant om man lindat på andra hållet så man fått en "hammarhaj"
Citera
2011-04-25, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinthehood
Tror faktiskt inte att den är fake. Att det skulle vara mutant/ET är ju dock självklart bullshit, skulle tippa på att det är en mesoamerikansk skalle då dom var inne på skalldeformering. Verkar ha varit ganska vanligt i äldre och lite mer "primitiva" kulturer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Artific...al_deformation
eller en vattenskalle hahaha , riktigt jävla mongo
Citera
2011-04-25, 14:00
Medlem
LojtnantWerners avatar
om det nu är en skalldeformering man har fått fram genom så kallad lindad skalle så förklarar det inte att hjärnvolymen är dubbelt så stor som hos en vanlig människa
Citera
2011-04-25, 14:05
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:

Konstigt inlägg, skallarna är inte fejk och har väldigt mycket med historia att göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in