Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-16, 10:18
  #13
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Det är ju plus och minus med båda sakerna.
Skiljs man åt som vänner så är det ju bra, men att kunna behålla vänskapen är ju svårare. Hur kommer du att reagera när hon träffar en ny eller sitter på bussen med killar du inte känner t.ex?

Minus är ju att det kan låsa en lite från att gå vidare, har det tagit slut en gång så har ju det varit av en anledning och gick det inte att lösa då, går det att lösa nu?
Citera
2011-01-16, 16:00
  #14
Medlem
Ja precis som du säger så finns det ju för- och nackdelar oavsett hur man gör. Man behöver få distans för att kunna acceptera att det är slut, och att kunna tillåta sig själv att bli glad för sin (numera) väns skull om denne skulle hitta en ny partner. Här handlar det nog mest om tid.

Om man går omkring och hoppas på att vänskapen ska leda tillbaks till ett förhållande igen så hamnar man ju givetivs i ett farligt läge. Då blir det helt omöjligt att gå vidare. Man måste komma till den punkt när man inser att livet faktiskt blivit bättre sedan det tog slut.
Citera
2011-01-16, 23:19
  #15
Medlem
Mikegbgs avatar
Mina erfarenheter säger att det är bäst att bryta upp helt, för gott. Har känslan hos endera parten försvunnit så kommer den sällan tillbaka.
Citera
2018-02-20, 13:52
  #16
Medlem
Vill återuppta tråden.
Saken är den att min tjej har gjort slut efter vi varit tillsammans i 3,5år. Vi flyttade ihop i augusti i förra året, då jag skulle börja plugga 2,5h hemifrån. Hon flyttade med mig och allt var jätte bra till en början.
Den senaste tiden har jag märkt att hon har slutar bryr sig om allt som har med hushåll och oss att göra. I torsdags släppte hon bomben om att hon tappat känslor och vill göra slut. Hon sa att hon gör det i syfte att hitta tillbaka till mig för att kunna vara den hon en gång varit. Samtidigt som hon är missnöjd med sig själv och måste hitta sig själv/ veta hur det är att vara utan mig.
Jag är 23 år och hon är 19 år.

Det var väldigt känslosamt när hon packade sina saker för att flytta hem till sina föräldrar ett tag. Då vi bodde långt hemifrån så erbjöd jag att köra henne vilket hon uppskattade. Även på vägen ”hem” lovade hon mig att hon ska komma tillbaka till mig. Hon har även lämnat en del saker kvar i våran lägenhet.

Dock vet jag inte hur jag ska hantera situationen, allting känns så tomt utan henne. Vi hade så många planer inför framtiden... Jag vill tro på hennes ord men samtidigt är jag väldigt rädd att hon kommer ändra sig. Hon har alla sina kompisar och familj där hon är nu. Jag vet sedan tidigare att hon lätt påverkas av sina kompisar. Jag är bara så rädd att hon kommer ändra sig nu när hon är ifrån mig och är tillbaka hos sina kompisar och familj. Jag är inte bra på att förklara saker, men jag hoppas någon förstår mig..

Jag vet bara inte hur jag ska hantera situationen, jag är helt förkrossad och så rädd att hon aldrig kommer komma tillbaka till mig. Det är drygt 3 dagar sedan nu hon lämnade och hon har inte hört av sig än.. Trots att hon bad om att vi skulle ha kontakt för hon inte klarar sig utan kontakt med mig.. Jag är så orolig att hon kanske kommer inse att hon inte behöver mig i sitt liv, så som hon trodde när hon lämnade mig.

Jag vill mer än allt att det ska bli vi igen, jag har bara svårt att tänka på att hon faktiskt lovade mig att komma tillbaka. Det på grund av att jag är så rädd att hon inte kommer vilja ha mig tillbaka. Vi har upplevt väldigt mycket tillsammans, både bra och dåliga saker.

Några tips på hur man ska tänka respektive bete sig mot henne? Tacksam för svar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback