• 1
  • 2
2011-01-14, 18:06
Medlem
talgoxens avatar
Ännu ett exempel på att bankkunder är orörliga och väldigt trogna sin bank. De fyra storbankerna ger 0.00 procents ränta på transaktionskontot och behåller trots det sina kunder.

Visst, det är inte så mycket pengar det handlar om, max några hundralappar per år om man inte har väldigt mycket på transaktionskontot, men ändå. Det är principen det handlar om, ni ger gratispengar till er bank.

Ska man verkligen vara nöjd med det?
Citera
2011-01-14, 18:09
Medlem
SeanBatemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Det är principen det handlar om, ni ger gratispengar till er bank. Ska man verkligen vara nöjd med det?

Bankerna har det tufft, dom behöver varje marginalkrona för att inte gå omkull.
Citera
2011-01-14, 18:11
Medlem
talgoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanBateman

Jo, i och för sig man kanske känner VD eller äger aktier i banken. Ge lite stöd.
Citera
2011-01-14, 18:17
Medlem
Bankerna har det inte tufft. De försöker bara suga ut sista kronan från sina kunder. Och ja folk som har de "vanliga bankerna" borde enligt modern lagstifting bli omhändertagna för att de inte fattar att de ska byta bank och spara sig sjäva 300-400 spänn om året.
Citera
2011-01-14, 18:19
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanBateman
eller hur? försök lura någon annan.
Citera
2011-01-14, 19:15
Medlem
Blocket.ses avatar
Jag är inte min bank trogen..
Förutom min "storbank" har jag 2 till, Avanza och Bluestep..

Jag får bara in lönen betalar räkningar och har ett visakort från storbanken..

Några pengar har jag inte där, förutom de pengar jag ska ha till konsumtion..

Näd det blir dags att köpa bostad så blir det nog SBAB som får låna mig lite pengar
Citera
2011-01-14, 20:08
Medlem
Jag för över alla mina inkomster till en annan bank, och kör sen med kreditkort hela vägen för alla mina kortbetalningar. Smidigt och överskådligt på en månadsfaktura.
Citera
2011-01-14, 20:21
Medlem
Mulas avatar
Det spelar ju ingen roll, man har ju aldrig några pengar där förutom den sista veckan varje månad. Räkningarna betalas, kreditkortet nollställs och sedan överför jag överskottet till andra konton med högre ränta. Mellan den 29 och den 25 nästa månad är det högst några hundralappar på kontot.
Citera
2011-01-14, 21:14
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ännu ett exempel på att bankkunder är orörliga och väldigt trogna sin bank. De fyra storbankerna ger 0.00 procents ränta på transaktionskontot och behåller trots det sina kunder.

Visst, det är inte så mycket pengar det handlar om, max några hundralappar per år om man inte har väldigt mycket på transaktionskontot, men ändå. Det är principen det handlar om, ni ger gratispengar till er bank.

Ska man verkligen vara nöjd med det?

För att det är så jävla lite pengar man får i ränta att jag inte orkar bry mig.

Jag "väljer mina strider" och orkar inte bry mig om varenda missad krona varje gång.
Citera
2011-01-14, 21:38
Medlem
Citat:

Det är inte alla kunder som behåller pengarna på transaktionskontot. Själv har jag stående överföringar till tre olika e-sparkonton. Ett som jag använder för betalningar gällande boendet, ett annat till "nöjeskonsumtion" samt ett tredje för sparande. På dessa konton har jag 1% ränta i nuläget, vilket är lågt men å andra sidan är det inte många dagars "sparande" det handlar om innan pengarna gått åt till räkningar och andra sparformer.

Så som svar på varför jag som kund i Swedbank accepterar 0% i ränta är jag tvungen att göra dig besviken, jag accepterar helt enkelt inte 0%.
Citera
2011-01-15, 10:34
Medlem
bernankes avatar
För min del är det helt ointressant, eftersom att jag inte har haft en positiv balans på något konto de senaste åren. Dessutom kan jag tycka att det är lite skitsamma - har man 0 - 20.000 kr, eller vad som nu är vanligt på lönekonton, spelar ju 0% eller 3% ränta inte så jäkla stor roll.
Citera
2011-01-15, 11:36
Medlem
meches avatar
Jag för alltid över länen till e-sparkontot så fort den kommer. Enda gången jag har pengar på privatkontot är direkt när pengarna kommer eller om jag av någon anledning skulle vilja ta ut kontanter i en automat. Annars använder jag alltid kreditkortet och betalar alltid räkningarna från e-sparkontot. Dessutom har jag inte några större pengar på sparkontot heller brukar placera dom när det börjar bli för mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in