Flashback bygger pepparkakshus!
2021-07-14, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja alltså BLM har avtagit i USA så nu får man klara sig själv här i Sverige. Man måste då konkurrera med dödande av poliser och migranter som dödar varandra. Det är väl så här: BLM i Sverige märker att väldigt få bryr sig om vad de har att säga. För att få höras kanske man då måste ställa upp i samtal med andra och det vore riktigt farligt.

Den eskalerande brottsligheten, Pisa-resultaten och utanförskapet är precis vad sossarna vinner på. Kan man ta sig ur förortslivet och jobba kanske man får andra värderingar och röstar fel. Man kan rent av inse att det strukturella förtrycket kommer från den egna gruppen som håller en kvar. Såsom Al Pacino säger i Gudfadern 3 när han ville lämna det kriminella livet: när jag i tunneln såg ljuset och trodde att jag var fri så sög de mig tillbaka.

Vi får se hur smart det var av negrerna att göra rasfrågan till den centrala politiska frågan. Vad de inte tänker på är hur vita kommer att använda CRT när situationen väl blir outhärdlig.

Det finns m a o än hopp om framtiden.
Citera
2021-07-14, 14:53
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
.. åter till Kina. Artikelns budskap är att judar var centrala i det moderna Kinas tre transformationer: kommunistisk revolution, öppning mot väst samt kapitalism under kommunism. <klipp>
Sådant bör höra den allmänna bildningen till att veta. Kommunism i praktiken är heller inget annat än statskapitalism. Det går bak till Rothschildkusinen Chaim Hirschel Mordechai "Marx" själv och dennes krav. Den här artikel tar upp ämnet utan att beröra hans släktband.
On 15 August 1971 Marx's vision became true: The US administration single-handedly terminated the redeemability of the US dollar into physical gold – and so gold, the currency of the civilized world, was officially demonetized. Through this coup de main, in the United States of America, as well as all other countries in this world, an unbacked paper money — or fiat money system was established. Since then, all currencies around the globe represent fiat currencies: representing money creation by circulation credit expansion, not backed by real savings or deposits, monopolized by central banks.

The fiat money system, the creation of money through circulation credit expansion, has brought about a new kind of debt slavery on a grand scale.
https://mises.org/wire/why-marx-loved-central-banks

Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Kina går så pass långt att de explicit kritiserar USA för att undergräva europeiska folks legitima kulturella, etniska och religiösa intressen. Detta förargar antagligen den judiska eliten i USA.
Den kritiken har de rätt i. Va ju de som genom NATO krävde öppna gränser till Europa:

"Let's not forget what the origin of the problem is. There is no place in modern Europe for ethnically pure states. That's a 19th century idea and we are trying to transition into the 21st century, and we are going to do it with multi-ethnic states."
- Wesley Clark
Citera
2021-07-14, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sx-gh
Vi får se hur smart det var av negrerna att göra rasfrågan till den centrala politiska frågan. Vad de inte tänker på är hur vita kommer att använda CRT när situationen väl blir outhärdlig. Det finns m a o än hopp om framtiden.
Snälla kalla inte svarta människor för "negrer". Organisationen BLM har en del legitima krav. Vad många svenskar inte förstår är att USA är ett fruktansvärt rasistiskt samhälle och då i synnerhet mot afroamerikaner. Afroamerikanerna kom alltså inte till USA som migranter men kom till USA som slavar. Det är någonting helt annat. Däremot har USA någon form av ansvar för att hjälpa dem att integreras ekonomiskt. Detta har inte USA gjort. Vad USA däremot har gjort är sabotera deras traditionella kultur och ekonomiska möjligheter.

Efter 1965 började USA kasta afroamerikanerna i fängelse för rika vita liberaler inte ville ha dem i sina bostadsområden och i deras skolor. Jag är inte alltid sympatisk med invandrarkulturernas orimliga krav men när det kommer till afroamerikaner, aboriginer och amerindianer så finns det goda skäl till att vara sympatisk till dem. Annars är det ingen tvekan om att BLM togs över av liberaler som sedan gjorde om BLM till någon något helt annat. BLM gick från att agitera från polisvåld samt att förespråk att svarta skulle få vettiga jobb till att handla om HBTQ+ och att man inte skall få uttrycka sig rasistiskt. Sådant kostar ingenting för de liberala eliterna. Alla afroamerikanska rörelser har gått den här vägen. Först kommer afroamerikanerna med högst legitima krav och sedan är det några vita liberaler som tar över trådarna och gör om rörelsen till något helt annat. Annars säger det här klippet rätt mycket om vad den amerikanska vita eliten ägnar sig åt.

https://www.youtube.com/watch?v=WG7U1QsUd1g

Malcolm X såg igenom en del av hur vita rika judiska och kristna liberaler agerar. De låtsas vara sympatiska men att när det kommer till kritan så vill de inte se någon förändring. Malcolm X om vita liberaler;

https://www.youtube.com/watch?v=jYcxvnh4YtM
https://www.youtube.com/watch?v=EL_BFvGA4Bo

Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Den kritiken har de rätt i. Va ju de som genom NATO krävde öppna gränser till Europa:

"Let's not forget what the origin of the problem is. There is no place in modern Europe for ethnically pure states. That's a 19th century idea and we are trying to transition into the 21st century, and we are going to do it with multi-ethnic states."
- Wesley Clark
NATO har aldrig krävt "öppna gränser" till Europa. Det ligger inte riktigt på deras bord. Jag har också läst det där citatet av generalen Wesley Clark. Han säger det i affekt efter att han bevittnat folkmorden under de jugoslaviska krigen. Uttalandet har inget med invandring att göra utan hur Clark anser att inhemska minoriteter behandlas i Europa och i det här fallet så syftar han på Bosnien. Har du läst senare artiklar av generalen Wesley Clark? Jag skulle inte kalla honom för "invandringsliberal". Han är relativt pragmatisk i det avseendet. Vad Kina säger är inte att all invandring skall stoppas. Kina är progressiva på det sättet som vi brukade förstå progressivism i västvärlden. Kina anser att man respektera de inhemska folken i Europa men också att man bör ge en viss respekt och värdighet till migranter.

Om du läser kinesisk press är de verkligen balanserade. De väger migranträttigheter med den inhemska befolkningens och inhemska minoriteters rättigheter. Kineser är varken förespråkare av massinvandring eller för den delen förespråkar stängda gränser. De har också en pragmatisk syn på inhemska minoriteter och erkänner 56 av dem inklusive icke-kinesiska minoriteter så som uigurer. Däremot sätter de ned foten mot explicita destruktiva beteenden hos inhemska minoriteter. Till exempel har tibetanerna mer än nominella buddister och långt ifrån de buddister du ser i Sverige. Många av dem tror på ett reaktionärt kastsystem du finner hos bland annat hinduer. De utbildar inte heller sina barn eller kvinnor och många tibetaner var analfabeter.

Den kinesiska staten är progressiva i den meningen att de hjälper tibetanerna att få bättre liv. Detta inte sagt att Kina alltid har gjort det men efter kulturrevolutionen (då Kina agerar på ett oförsvarligt sätt mot tibetaner) så har Kina fokuserat på att hjälpa tibetanerna genom att bygga omfattande infrastruktur, skolor, sjukhus osv. Nu låter jag som om jag propagerar för CCP men så är det inte utan jag försöker förklara hur de ser på saken. Vi i Sverige utbildar våra inhemska minoriteter där bland samer och respekterar deras kulturella särart (inom vissa gränser) istället för att låta dem leva i destruktiva reservat som USA, Kanada och Australien gör mot sina inuiter, amerindianer och aboriginer. Jag tror att man skall bygga upp människor och inte förstöra dem även när det kommer till minoriteter samtidigt som man bör respektera deras etniska och kulturella särart.
Senast redigerad av Edgerton 2021-07-14 kl. 15:29.
Citera
2021-07-14, 15:26
Medlem
Citat:
Snälla kalla inte svarta människor för "negrer". Organisationen BLM har en del legitima krav. Vad många svenskar inte förstår är att USA är ett fruktansvärt rasistiskt samhälle och då i synnerhet mot afroamerikaner. Afroamerikanerna kom alltså inte till USA som migranter men kom till USA som slavar. Det är någonting helt annat. Däremot har USA någon form av ansvar för att hjälpa dem att integreras ekonomiskt. Detta har inte USA gjort. Vad USA däremot har gjort är sabotera deras traditionella kultur och ekonomiska möjligheter.

Nu vill du ta bort hela poängen med 88:ans (88 står för Heil Hitler) så kallade ideologi. Våld och hat är hela poängen. Därav säga n*g*r och bli alldeles till sig av något "hat"-inlägg riktat mot Annie Lööf samt fantisera om "Finspång" vilket är skenrättegångar och påföljande avrättningar. Oerhört ogint av dig, Edgerton.

Citat:
Efter 1965 började USA kasta afroamerikanerna i fängelse för rika vita liberaler inte ville ha dem i sina bostadsområden och i deras skolor. Jag är inte alltid sympatisk med invandrarkulturernas orimliga krav men när det kommer till afroamerikaner, aboriginer och amerindianer så finns det goda skäl till att vara sympatisk till dem. Annars är det ingen tvekan om att BLM togs över av liberaler som sedan gjorde om BLM till någon något helt annat. BLM gick från att agitera från polisvåld samt att förespråk att svarta skulle få vettiga jobb till att handla om HBTQ+ och att man inte skall få uttrycka sig rasistiskt. Sådant kostar ingenting för de liberala eliterna. Alla afroamerikanska rörelser har gått den här vägen. Först kommer afroamerikanerna med högst legitima krav och sedan är det några vita liberaler som tar över trådarna och gör om rörelsen till något helt annat. Annars säger det här klippet rätt mycket om vad den amerikanska vita eliten ägnar sig åt.

Detta är felaktigt på nästan alla punkter. Vad som hände på 60-talet var att brottsligheten ökade dramatiskt på grund av liberala reformer och diktat från rättsväsendet. Det tog lång tid, närmare 30 år, för amerikanerna att få ordning på detta genom inlåsning. Exempel 300 mord i New York 2018, 3000 mord 1990. Inlåsningen började på 80-talet och eskalerade på 90-talet. Därav ett mer civiliserat USA och New York. Liberaler var emot inlåsning hela tiden och är det fortfarande vilket vi kan utläsa från år 2020... och nu har brottsligheten ökat dramatiskt.

Citat:
NATO har aldrig krävt "öppna gränser" till Europa. Det ligger inte riktigt på deras bord. Jag har också läst det där citatet av generalen Wesley Clark. Han säger det i affekt efter att han bevittnat folkmorden under de jugoslaviska krigen. Uttalandet har inget med invandring att göra utan hur Clark anser att inhemska minoriteter behandlas i Europa och i det här fallet så syftar han på Bosnien. Har du läst senare artiklar av generalen Wesley Clark? Jag skulle inte kalla honom för "invandringsliberal". Han är relativt pragmatisk i det avseendet. Vad Kina säger är inte att all invandring skall stoppas. Kina är progressiva på det sättet som vi brukade förstå progressivism i västvärlden. Kina anser att man respektera de inhemska folken i Europa men också att man bör ge en viss respekt och värdighet till migranter. Om du läser kinesisk press är de verkligen balanserade. De väger migranträttigheter med den inhemska befolkningens och inhemska minoriteters rättigheter.

Men Clark är jude. Alltså var det så att han öppnade gränser.
Citera
2021-07-14, 15:29
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Det där skulle lika gärna omformas till hur man tagit över socialdemokratin, vänstern och kyrkan i Sverige.
Citera
2021-07-14, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nu vill du ta bort hela poängen med 88:ans (88 står för Heil Hitler) så kallade ideologi. Våld och hat är hela poängen. Därav säga n*g*r och bli alldeles till sig av något "hat"-inlägg riktat mot Annie Lööf samt fantisera om "Finspång" vilket är skenrättegångar och påföljande avrättningar. Oerhört ogint av dig, Edgerton.
Vi har väl varit duktiga här och inte skriva om sådant som "Finspång". Jag har aldrig fattat varför de här nynazisterna pratar om Finspång. Varför just Finspång? Jag visst inte att 88 stod för Heil Hitler. Jag trodde det var en glass.

Citat:
Detta är felaktigt på nästan alla punkter. Vad som hände på 60-talet var att brottsligheten ökade dramatiskt på grund av liberala reformer och diktat från rättsväsendet. Det tog lång tid, närmare 30 år, för amerikanerna att få ordning på detta genom inlåsning. Exempel 300 mord i New York 2018, 3000 mord 1990. Inlåsningen började på 80-talet och eskalerade på 90-talet. Därav ett mer civiliserat USA och New York. Liberaler var emot inlåsning hela tiden och är det fortfarande vilket vi kan utläsa från år 2020... och nu har brottsligheten ökat dramatiskt.
Det stämmer att mordfrekvensen minskade i USA när man började låsa in folk men nu har morden ökat igen och fängelserna är fortfarande överfyllda. Jag har tidigare argumenterat för att rehabilitering och reducera klassklyftor är ett effektivt och långsiktigt motmedel mot kriminalitet snarare än inlåsning. Liberaler och de så kallade "konservativa" i USA har inte varit emot inlåsning. Du känner till 1994 års "Crime Bill" i USA?

https://www.youtube.com/watch?v=0DcN6wNKxZA

Annars är amerikansk nyliberalism en delförklaring till varför så många svarta begår brott. Du ser inte samma brottslighet i många afrikanska länder eller i rikare länder på de karibiska öarna. Inte heller ser du samma kriminalitet bland svarta i Europa eller för den delen Kanada så som i USA. Uppenbarligen är USA destruktivt för inte bara svarta människor men människor överlag.

Citat:
Men Clark är jude. Alltså var det så att han öppnade gränser.
Hahaha, Ja det finns ju en del som tror detta. Nej, Clark är inte jude. Hans far var etnisk jude. Han far dog när han Clark var fyra år. Han mor är icke-jude och metodist. Clark är uppväxt som metodist och konverterade senare till katolicismen.

Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det där skulle lika gärna omformas till hur man tagit över socialdemokratin, vänstern och kyrkan i Sverige.
Ja, det skulle det. Svenska Kyrkan har gått från att prata om legitima problem till samhället till att prata om något helt annat. Det kostar ingenting för kyrkan att vara för HBTQ-äktenskap men det kostar dem något om de skulle ägna tid åt att hjälpa hemlösa.
Senast redigerad av Edgerton 2021-07-14 kl. 15:52.
Citera
2021-07-14, 15:45
Medlem
Tror att judars inverkan på Kinas moderna utveckling är negligerbar. Kineser och judar har ett likartat psyke och det blir inte så mycket kvar för det typiskt judiska att exploatera i den kinesiska kulturen. Judar glänser i väst men inte lika mycket i öst. Jag har träffat och lärt känna flera polska judar i Sverige och lärt känna många kineser genom åren i Kina och bygger min kommentar på detta.
Citera
2021-07-14, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
Tror att judars inverkan på Kinas moderna utveckling är negligerbar. Kineser och judar har ett likartat psyke och det blir inte så mycket kvar för det typiskt judiska att exploatera i den kinesiska kulturen. Judar glänser i väst men inte lika mycket i öst. Jag har träffat och lärt känna flera polska judar i Sverige och lärt känna många kineser genom åren i Kina och bygger min kommentar på detta.
Jag tror också att judisk påverkan med hänvisning till Yitzhak Schichor artikel

https://icsum.org.my/ijcs/internatio...december-2020/

är överdriven. Jag kan tycka att Schichor överdriver betydelsen av judiska ekonomer, spioner och sovjetiska delegaters formande av Kina och CCP. Notera PISA-resultaten från 2018. Kina (92% Han), Singapore (77% Han) och Macau (95% Han) ligger först i alla tre kategorier. Hong Kong (92% Han) ligger på fjärde plats i läsning och matematik samt på en bra 10 plats i naturvetenskap. Taiwan (+95% Han) ligger på femte plats i matematik, 11 plats naturvetenskap och 18 plats i läsning. Japan (rank; 6, 6, 16), Sydkorea (7,8,9) och Vietnam (24, 4, 13) ligger också högt i PISA. Vietnam (etniskt närbesläktade med kineser) är ungefär lika rikt som Sydafrika vilket kanske säger något. Israel har rankningen 42 i matematik (precis över Turkiet), 43 i naturvetenskap (precis över Grekland) och 38 i läsning (precis över Turkiet).

https://en.wikipedia.org/wiki/Progra...sessment#Table

Det intressanta är att det har sett ut så här i snart tjugo år. De här östasiatiska folken gör bra ifrån sig på standardiserade test vare sig det är kunskapstester så som PISA, intelligenstest eller högskoleprov vilket tyder på en sund studiekultur men också att de har intellektuella intressen. I USA är ostasiaternas resultat betydligt högre upp än ashkenazi, engelsmän och andra europeiska folkgrupper. Artikeln av Yitzhak Schichor må vara intressant men jag upplever att den innehåller en del inte helt adekvat självberöm. Jag måste säga att jag har lustigt åt att det är dessa som kommer styra oss i framtiden

https://www.youtube.com/watch?v=_ChHGX2_fw4

Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Intressant. Har länge trott att Island (trots progressiv vänsterpolitik avseende jämställdhet, HBTQ o.s.v.) ändå insett vilket hot migration utgjort och att de outtalat vill "bevara Island isländskt" så att säga. Var kan man läsa mer om migration och demografiska förändringar i Island?
Du kan ju börja med Wikipedia;

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Iceland

och söka dig därifrån. Ja, Island har en progressiv och nästan outhärdlig vänstermentalitet. Den här typen av politik fungerar naturligtvis i isolerade relativt homogena nordiska välfärdsstater men knappast i det liberala nihilistiska kosmopolitiska samhälle som den isländska eliten vill ha.
Senast redigerad av Edgerton 2021-07-14 kl. 16:54.
Citera
2021-07-14, 16:53
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Snälla kalla inte svarta människor för "negrer".
Varför inte? Det är ett bra ord som flitigt användes utav Malcolm X.

Citat:
NATO har aldrig krävt "öppna gränser" till Europa. Det ligger inte riktigt på deras bord. Jag har också läst det där citatet av generalen Wesley Clark. Han säger det i affekt ..
Det är något utav det dummaste jag hört. Det han säger är uttryckligen att det inte finns någon plats för etniska stater i Europa, och förklarar en avsikt att förvandla Europa till en mångkultur (mång-etniskt). Därefter följde de krig i mellanöstern som skapade massiva flyktingströmmar till Europa, där männen efter uppmaning välkomnades med öppna hjärtan.

- Wesley Clark

Att du försöker bortförklara detta uttalande av NATO's överbefälhavare med "han sade det i affekt" är anmärkningsvärt.
Citera
2021-07-14, 17:01
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Vi har väl varit duktiga här och inte skriva om sådant som "Finspång". Jag har aldrig fattat varför de här nynazisterna pratar om Finspång. Varför just Finspång? Jag visst inte att 88 stod för Heil Hitler. Jag trodde det var en glass.
88:an är en svensk klassiker. Är väl knappast någon hemlighet att den självutnämnde experten tillhör den kategori som helst ser våra glassar försvinna från frysboxarna.
Senast redigerad av 88g14flashplant 2021-07-14 kl. 17:08.
Citera
2021-07-14, 17:06
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:

genom NATO krävde öppna gränser till Europa:

- Wesley Clark

Varenda gång ...
Citat:
Clark's father's family was Jewish; his paternal grandparents, Jacob Kanne and Ida Goldman, immigrated to the United States from Belarus/the Russian Empire, in response to the Pale of Settlement and anti-Jewish violence from Russian pogroms.
Citera
2021-07-14, 17:33
Medlem
Citat:
Varför inte? Det är ett bra ord som flitigt användes utav Malcolm X.Det är något utav det dummaste jag hört. Det han säger är uttryckligen att det inte finns någon plats för etniska stater i Europa, och förklarar en avsikt att förvandla Europa till en mångkultur (mång-etniskt). Därefter följde de krig i mellanöstern som skapade massiva flyktingströmmar till Europa, där männen efter uppmaning välkomnades med öppna hjärtan. "Let's not forget what the origin of the problem is. There is no place in modern Europe for ethnically pure states. That's a 19th century idea and we are trying to transition into the 21st century, and we are going to do it with multi-ethnic states."- Wesley Clark. Att du försöker bortförklara detta uttalande av NATO's överbefälhavare med "han sade det i affekt" är anmärkningsvärt.
Det är orimligt att kalla folk för "neger". Det är oförskämt. I synnerhet är det inte bra man vill vara trovärdig. Wesley Clark sade det där på 1990-talet i slutet av de jugoslaviska krigen med hänvisning till de jugoslaviska krigen. Clark är slarvig med orden. Vad Clark menar är att de jugoslaviska länderna (i synnerhet Bosnien) bör vara officiella mångetniska stater och att de bör vara så genom avtal så som Daytona avtalet som skrevs 1995. Bosnien är som du vet en officiellt mångetnisk stat för bosniaker, serber och kroater och faller under Daytona avtalet. Utan det avtalet hade de fortsatt att slå ihjäl varandra. Wesley Clarks uttalande har definitivt inget med flyktinginvandring att göra utan ett uttalande som rör en specifik tid, situation och konflikt. Detta hade du vetat om du läst originalkällan och förstått sammanhanget till uttalandet. Så nej, jag försöker inte bortförklara något.

Vi har haft den här diskussion som tidigare. Jag råder dig att börja läsa originalkällor samt sluta läsa de där jävla "memsen" (eller hur nu det böjs). Om du vill ha citat där kända människor förespråkar massinvandring behöver du knappast leta fram ett över tjugo år gammal citat eftersom det sådant sägs varje dag av journalister, akademiker och politiker i både Sverige och USA. Faktum är att det är så vanligt att vi inte ens behöver citera det längre i tråden eftersom det sägs varje dag av eliter.

Citat:
88:an är en svensk klassiker. Är väl knappast någon hemlighet att den självutnämnde experten tillhör den kategori som helst ser våra glassar försvinna från frysboxarna.
Eftersom du har koll på det här. Jag har två frågor. Min första fråga är; Vad innebär 88 på Nazislang? Min andra fråga är; Jag lärde mig på Twitter att Finspång är någon form av Nürnberg-fantasi där icke-nazister skall straffas för föreställda brott mot svenskar. Vem har kommit på det här Finspång-memet och vad var syftet?
Senast redigerad av Edgerton 2021-07-14 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in